Voor een vrijwilligersorganisatie in Afrika ben ik op zoek naar een camera inclusief lens. Momenteel zit ik zelf ook in Afrika, met het internet van hier is zoeken nogal problematisch, maar ik heb al een lijstje gemaakt. Youtube wil alle videovoorbeelden in 144 of 260p laten zien. De voorbeeld foto's laden in 15 minuten
Doel van de camera
1) Portret foto's maken voor een wit scherm
2) Filmpjes maken in een klaslokaal
Gebruikers
Alle vrijwilligers zijn geen echte fotografen. Alles zal dus op de 'auto' stand geschoten worden
Budget
Het liefst zo weinig mogelijk, maar tot €500 moet kunnen.
Wat ik al gevonden heb
Een goede beeld stabilisatie zou mooi zijn. Eventueel kunnen we hier nog een statief of aparte stabilisator voor kopen.
Grootte en gewicht van de camera maakt niets uit. De kwaliteit van de foto's zijn het meest van belang, als tweede prioriteit de video's.
Kunnen jullie me adviseren? Zie ik nog goede kanshebbers over het hoofd?
Doel van de camera
1) Portret foto's maken voor een wit scherm
2) Filmpjes maken in een klaslokaal
Gebruikers
Alle vrijwilligers zijn geen echte fotografen. Alles zal dus op de 'auto' stand geschoten worden
Budget
Het liefst zo weinig mogelijk, maar tot €500 moet kunnen.
Wat ik al gevonden heb
- Canon EOS 1300D + Canon EF 50mm f/1.8 STM €404
- Panasonic Lumix G DMC-GF7 + 12-32mm f/3.5-5.6 €363
- Panasonic Lumix G DMC-G7 + 14-42mm f/3.5-5.6 €588
- Sony A5000 + 16-50mm f/3.5-5.6 €369
- Sony A5100 + 16-50mm f/3.5-5.6 €470
Een goede beeld stabilisatie zou mooi zijn. Eventueel kunnen we hier nog een statief of aparte stabilisator voor kopen.
Grootte en gewicht van de camera maakt niets uit. De kwaliteit van de foto's zijn het meest van belang, als tweede prioriteit de video's.
Kunnen jullie me adviseren? Zie ik nog goede kanshebbers over het hoofd?