Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 600543

Topicstarter
Mijn probleem is dat Onedrive niet werkt op mijn Windows 10-PC. Het heeft in het verleden wel gewerkt en de map die ik toen gebruikte voor Onedrive heeft nog steeds een wolkje als icoon. Echter, als ik nu iets save in die map, komt het niet in Onedrive terecht. (Dat kan ik o.a. zien door via het web in te loggen in Onedrive: daar is het compleet leeg. Ook de submappen van de oude Onedrive-map hebben alleen nog maar het standaard Windows-icoontje.)

Ik heb dit probleem natuurlijk gegoogled en bijna alle oplossingen beginnen met het klikken op het Onedrive-icoontje rechtsonder in de taakbalk. Echter, dat icoontje staat er bij mij helemaal niet, ook niet als ik Onedrive handmatig opstart vanuit het startmenu. Dat wekt bij mij het vermoeden dat Onedrive niet eens (goed) start.

Ik heb al meerdere malen geprobeerd Onedrive opnieuw te installeren, al dan niet na de oude versie te hebben ge-deinstalleerd. Ook de installatie gaat, denk ik, niet goed. Ik heb het setup-bestand van de Microsoft-site gedownload. Als ik Onedrive dan installeer, komt er wel een "lopende" balk in beeld die de status van de installatie weergeeft, maar als die balk "vol" is, verdwijnt hij en gebeurt er verder niets meer. (Ik weet niet precies of er dan nog wat moet gebeuren, maar ik kan dus bijvoorbeeld geen username/wachtwoord ingeven en ook geen map kiezen die Onedrive moet gebruiken. Met name het username/wachtwoord ingeven is wel relevant, omdat ik wil synchroniseren met de Onedrive van mijn laptop van mijn werk. Die werkt wel goed.)

Ik draai Windows 10 Home (UK), de laatste versie (fall-update), maar het probleem speelt al van voor ik die update installeerde. Verder heb ik een PC van een jaar oud met onder andere:
  • Intel Core i5- 6500
  • 16 GB intern geheugen
  • NVidea 1060 XTG 1060, 6 GB geheugen
  • Sandisk Ultra II (SSD SATA) 960 GB
  • HDD 7200RPM. 3 GB (maar deze wordt niet gebruik in het spel)
Alle drivers zijn up-to-date en de computer en Windows 10 draaien verder als een zonnetje. Eventueel relevante software die ik nog draai is Norton Anti-virus.

Wie weet wat er aan de hand kan zijn met Onedrive?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-05 18:15
https://www.technorms.com...ll-onedrive-in-windows-10

Zorg wel even dat je reboot nadat je onedrive hebt verwijderd voordat je deze weer installeert

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Helaas, dat werkt niet. Het verhaal op technorms begint al met "Look in the system tray and right-click on the OneDrive icon." Maar zoals ik al schreef heb ik dat icoontje helemaal niet.

De rest van het verhaal komt neer op het de-installeren en weer installeren van Onedrive. Dat installeren werkt ook niet goed, zoals ik al schreef. Weliswaar komt er wel een "lopende" balk in beeld die de status van de installatie weergeeft, maar als die balk "vol" is, verdwijnt hij en gebeurt er verder niets meer. Dat zou wel moeten gebeuren volgens het verhaal op technorms: "You’ll be asked where to place the default OneDrive folder. If you didn’t change this folder previously, it’ll be the same and you’ll be asked to confirm its location."

Ik vermoed dus sterk dat het installeren van Onedrive niet goed gaat. Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-05 18:15
Gewoon van begin af aan weer beginnen volgens de handleiding.

verwijderen
reboot
installeren

Als dat niet werkt kunnen we eventueel verder kijken waar het mis gaat.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-05 11:08
Als je via het web inlogt op onedrive is het daar compleet leeg? Als in: je onedrive is leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:45
Kijk eens in je C:\Users\<username>\AppData\Roaming\Microsoft\Crypto folder

Hierin staat een folder genaamd RSA

Verwijder deze eens, herstart je PC en kijk eens of je daarna wel kunt syncen naar OneDrive (kan zijn dat je de sync even opnieuw moet instellen, maar dat is eenvoudig een kwestie van de folder kiezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb RSA verwijdert, maar het helpt niet.

Wat ik wel ontdekt heb is dat ik vanuit Office documenten in Ondrive kan saven. Als ik dan via het web inlog, zie ik het document verschijnen.Ook kan ik vanuit het Ondrive-web documenten uploaden en downloaden

Het probleem is dat documenten die ik in de Ondrive-folder op mijn PC schrijf niet automatisch gesynchroniseerd worden. Zoals ik al eerder schreef vermoed ik dat de installatie ban Ondedrive niet goed gaat. Als ik dat doe, krijg ik geen opties om te bepalen waar de Ondrive folder moet staan en ook geen andere opties, Bovendien staat het Ondrive-icoontje rechtsonder in de taakbalk er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1131813

Goede avond

Dit topic is ondertussen al een jaartje oud maar ik vroeg me af of dit uiteindelijk opgelost is want ik hetzelfde probleem.

Thx

Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Anoniem: 1131813 allicht zou je dan misschien een eigen topic kunnen openen om de volgende redenen; na een jaar kan je amper hetzelfde probleem hebben want zowel Windows als OneDrive hebben in die tijd ettelijke updates gekregen. :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:43
Anoniem: 1131813 schreef op Saturday 27 October 2018 @ 21:27:
Goede avond

Dit topic is ondertussen al een jaartje oud maar ik vroeg me af of dit uiteindelijk opgelost is want ik hetzelfde probleem.

Thx

Maarten
Maak svp even een eigen (nieuw) topic aan, want dit topic is een jaar oud en eigenlijk wat @MAX3400 verder zegt ;-)

Deze gaat daarom op slot, maar maak gerust even een nieuw (eigen) topic aan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.