langzame laptop + CD-R schrijver?

Pagina: 1
Acties:

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:22
Mijn oom heeft een laptop:

120 mhz pentium
40 mb-ram
900 MB
geen interne cd

nu wil hij cd's gana branden met dat ding, mijn idee was een externe brander serieel te doen.

Kan dat??

en kom ik uit met de harde schijf (er moet dus windows 95 ofzo op.

Verwijderd

serieel zal niet gaan denk ik, te langzaam. usb gaat wel heel goed maar die zal er wel niet op zitten op zijn laptop.

en die 900mb is zijn hd :?

• Dala
ja klopt 900 is zijn hdd,

en snelheid maakt hem niks uit

Verwijderd

Ik raad je aan om een parallelle brander te kopen, kun je 2x speed mee branden. Een absolute aanrader is:

Ergens een goedkoop brandertje (of oude brander) op de kop tikken en voor Fl. 119,- bij Media Markt of ergens anders een FREECOM DRIVE-IN kit te kopen. Brandertje in kit inbouwen en c'est ca. Ik doe het ook en het werkt perfect!

• Dala
maar kom ik uit met 900 mb??

als je ik moet dus 700 mb overhouden om een cd te kunnen kopieren

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:01

ralfbosz

xm create bosz -c

Op dinsdag 10 juli 2001 18:26 schreef Dala11of11 het volgende:
maar kom ik uit met 900 mb??

als je ik moet dus 700 mb overhouden om een cd te kunnen kopieren
Tenzij je twee cd-spelers in de machine hebt heb je aan die 900Mb veeel te weinig.

Tenzij je alleen Windows en de brandsoftware op de pc zet heb je er dus niks aan... Maar dan zal het nog kantje boord zijn...

Ik ben bang dat hij naar een andere (lees desktop ofzo) moet zoeken. Of een goedkope 2,5' hd op de kop tikken van minimaal 2Gb (dan kun je meer dan alleen branden).

rm -r *

• Dala
hoe veel neemt windows dan in?

• Dala
mb's bedoel ik dus

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:21

Yucko

One clown to rule them all !

Op dinsdag 10 juli 2001 17:43 schreef Multipla het volgende:
... usb gaat wel heel goed maar die zal er wel niet op zitten op zijn laptop...
Wrom nie? ik heb hier een Pentium 133mhz craptop (toshiba) en die heeft er ook een op zitten :?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 20:13
mwaaaah. ale je hem alleen voor branden gebruikt [is zonde van zon ding] kan het best hoor.. win95 er op.. die krijg je wel onder de 80mb met alles er af. samen met brand-proggy's en drivers enzo kom je rond de 100mb uit dus nog 800 om mee te branden.

ik heb ook zon freecom ding. die gebruik ik soms ook op mn laptop met mn oude 2x brander. het is natuurlijk leuk als je bij een ander zonder brander zit en toch een cdtje wilt kopieeren.

dan raad ik eerder een goede brander voor in zn gewone pc aan [een of andere 12x voor 250,-]. met een beetje proppen krijg je wel 2 cd's [ruig inpakken] op dat hdtje. of anders een 5gig ofzo op de kop tikken voor een paar honderdjes.

ik heb dat freecom ding gekregen BTW. maar ik zou hem nooit kopen. op 2x branden 100% cpu-gebruik [als je die poort dus stevig gebruikt]. tis erg langzaam vind ik, en je moet een stekker in de muur doen voor de brander. [accu-branders zijn DUUR.]

• Dala
Op dinsdag 10 juli 2001 19:17 schreef JaJoah het volgende:

[..]

Wrom nie? ik heb hier een Pentium 133mhz craptop (toshiba) en die heeft er ook een op zitten :?
deze heeft geen USB

• Dala
Op dinsdag 10 juli 2001 19:22 schreef slacksoff het volgende:
mwaaaah. ale je hem alleen voor branden gebruikt [is zonde van zon ding] kan het best hoor.. win95 er op.. die krijg je wel onder de 80mb met alles er af. samen met brand-proggy's en drivers enzo kom je rond de 100mb uit dus nog 800 om mee te branden.

ik heb ook zon freecom ding. die gebruik ik soms ook op mn laptop met mn oude 2x brander. het is natuurlijk leuk als je bij een ander zonder brander zit en toch een cdtje wilt kopieeren.

dan raad ik eerder een goede brander voor in zn gewone pc aan [een of andere 12x voor 250,-]. met een beetje proppen krijg je wel 2 cd's [ruig inpakken] op dat hdtje. of anders een 5gig ofzo op de kop tikken voor een paar honderdjes.

ik heb dat freecom ding gekregen BTW. maar ik zou hem nooit kopen. op 2x branden 100% cpu-gebruik [als je die poort dus stevig gebruikt]. tis erg langzaam vind ik, en je moet een stekker in de muur doen voor de brander. [accu-branders zijn DUUR.]
waar zou ik zo'n brander kunnen vinden?
Pagina: 1