Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn nieuwe systeem ga ik voornamelijk gebruiken voor fotobewerking en alle MS Office toepassingen. Misschien in de toekomst lichte videobewerking. Soms maak ik ook wat simpele 2d tekeningen met Autocad.
Ik ga niet gamen!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is 700 – 800 euro op de bestellijst. Absolute maximumprijs 900 euro inclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een externe HDD van 500GB en een interne SSD van 500GB. De (interne) SSD Samsung 850 EVO 500GB moet als tweede drive in de systeem bijgeplaatst worden. Dan heb in totaal drie drive, de kleine SSD voor het besturingssysteem en programma’s en de Samsung SSD ga ik gebruiken als data opslag. HDD blijf ik ook gebruiken.
Verder heb ik een goede Dell IPS monitor en Logitech keyboard & Logitech MX Master muis die ik blijf gebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een compleet systeem zonder monitor, keyboard en muis.
Ik heb een voorzet gedaan, zie onder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alle wijzigingen in de samenstelling voor alle onderdelen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Case mag niet hoger zijn dan plm. 380 mm. Aan de voorkant moeten minimaal 2 USB aansluitingen zijn, liefst helemaal bovenin maar niet bovenop! Kast moet ook redelijk stil zijn. Ik ben voorlopig uitgekomen op Silentio 352. Die lijkt er beetje op, maar de i/o aansluitingen had ik liever nog wat hoger. Misschien weet iemand een goede case.
Ga je overklokken?
Nee!
Wat verwacht je van ons?
Ik wil wel het nieuwste/beste systeem hebben voor mijn budget dat ik weer enkele jaren mee door kan.
Door mijn gebrekkige hardware kennis heb ik maar wat samengesteld. Ik zou graag willen weten wat beter kan en wie weet misschien wat goedkoper.
Verder wil ik graag nog wat adviezen:
- past het allemaal in de case en met elkaar?
- mijn huidige SSD moet ook in de case passen!
- videokaart heb ik niet nodig denk ik, geïntegreerde graphics 630 zal wel voldoen denk ik. Of toch een extra videokaart?
- is de voeding voldoende?
- processor en moederbord goed gekozen?
- ben ik iets vergeten?
Mijn nieuwe systeem ga ik voornamelijk gebruiken voor fotobewerking en alle MS Office toepassingen. Misschien in de toekomst lichte videobewerking. Soms maak ik ook wat simpele 2d tekeningen met Autocad.
Ik ga niet gamen!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is 700 – 800 euro op de bestellijst. Absolute maximumprijs 900 euro inclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een externe HDD van 500GB en een interne SSD van 500GB. De (interne) SSD Samsung 850 EVO 500GB moet als tweede drive in de systeem bijgeplaatst worden. Dan heb in totaal drie drive, de kleine SSD voor het besturingssysteem en programma’s en de Samsung SSD ga ik gebruiken als data opslag. HDD blijf ik ook gebruiken.
Verder heb ik een goede Dell IPS monitor en Logitech keyboard & Logitech MX Master muis die ik blijf gebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een compleet systeem zonder monitor, keyboard en muis.
Ik heb een voorzet gedaan, zie onder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alle wijzigingen in de samenstelling voor alle onderdelen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Case mag niet hoger zijn dan plm. 380 mm. Aan de voorkant moeten minimaal 2 USB aansluitingen zijn, liefst helemaal bovenin maar niet bovenop! Kast moet ook redelijk stil zijn. Ik ben voorlopig uitgekomen op Silentio 352. Die lijkt er beetje op, maar de i/o aansluitingen had ik liever nog wat hoger. Misschien weet iemand een goede case.
Ga je overklokken?
Nee!
Wat verwacht je van ons?
Ik wil wel het nieuwste/beste systeem hebben voor mijn budget dat ik weer enkele jaren mee door kan.
Door mijn gebrekkige hardware kennis heb ik maar wat samengesteld. Ik zou graag willen weten wat beter kan en wie weet misschien wat goedkoper.
Verder wil ik graag nog wat adviezen:
- past het allemaal in de case en met elkaar?
- mijn huidige SSD moet ook in de case passen!
- videokaart heb ik niet nodig denk ik, geïntegreerde graphics 630 zal wel voldoen denk ik. Of toch een extra videokaart?
- is de voeding voldoende?
- processor en moederbord goed gekozen?
- ben ik iets vergeten?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-8400 Boxed | € 188,- | € 188,- |
| 1 | ASRock Z370M Pro4 | € 115,35 | € 115,35 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 56,39 | € 56,39 |
| 1 | Intel Dual Band Wireless-AC 8265 | € 22,- | € 22,- |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM | € 83,49 | € 83,49 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB | € 161,95 | € 161,95 |
| 1 | Asus DRW-24D5MT (bulk) Zwart | € 13,- | € 13,- |
| 1 | be quiet! System Power 8 400W | € 42,50 | € 42,50 |