Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuw te bouwen systeem voor fotobewerking

Pagina: 1
Acties:

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:49
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn nieuwe systeem ga ik voornamelijk gebruiken voor fotobewerking en alle MS Office toepassingen. Misschien in de toekomst lichte videobewerking. Soms maak ik ook wat simpele 2d tekeningen met Autocad.
Ik ga niet gamen!

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is 700 – 800 euro op de bestellijst. Absolute maximumprijs 900 euro inclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een externe HDD van 500GB en een interne SSD van 500GB. De (interne) SSD Samsung 850 EVO 500GB moet als tweede drive in de systeem bijgeplaatst worden. Dan heb in totaal drie drive, de kleine SSD voor het besturingssysteem en programma’s en de Samsung SSD ga ik gebruiken als data opslag. HDD blijf ik ook gebruiken.
Verder heb ik een goede Dell IPS monitor en Logitech keyboard & Logitech MX Master muis die ik blijf gebruiken.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een compleet systeem zonder monitor, keyboard en muis.
Ik heb een voorzet gedaan, zie onder.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alle wijzigingen in de samenstelling voor alle onderdelen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Case mag niet hoger zijn dan plm. 380 mm. Aan de voorkant moeten minimaal 2 USB aansluitingen zijn, liefst helemaal bovenin maar niet bovenop! Kast moet ook redelijk stil zijn. Ik ben voorlopig uitgekomen op Silentio 352. Die lijkt er beetje op, maar de i/o aansluitingen had ik liever nog wat hoger. Misschien weet iemand een goede case.

Ga je overklokken?
Nee!

Wat verwacht je van ons?
Ik wil wel het nieuwste/beste systeem hebben voor mijn budget dat ik weer enkele jaren mee door kan.
Door mijn gebrekkige hardware kennis heb ik maar wat samengesteld. Ik zou graag willen weten wat beter kan en wie weet misschien wat goedkoper.
Verder wil ik graag nog wat adviezen:
- past het allemaal in de case en met elkaar?
- mijn huidige SSD moet ook in de case passen!
- videokaart heb ik niet nodig denk ik, geïntegreerde graphics 630 zal wel voldoen denk ik. Of toch een extra videokaart?
- is de voeding voldoende?
- processor en moederbord goed gekozen?
- ben ik iets vergeten?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 188,-€ 188,-
1ASRock Z370M Pro4€ 115,35€ 115,35
1Cooler Master Silencio 352€ 56,39€ 56,39
1Intel Dual Band Wireless-AC 8265€ 22,-€ 22,-
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM€ 83,49€ 83,49
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB€ 161,95€ 161,95
1Asus DRW-24D5MT (bulk) Zwart€ 13,-€ 13,-
1be quiet! System Power 8 400W€ 42,50€ 42,50
1Kingston SSDNow UV400 120GB€ 59,95€ 59,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 742,63

Verwijderd

Waarom wil je absoluut een (kleine) SSD in jouw nieuwe systeem?

• Wenzel
Dat heb ik hierboven uitgelegd, ik heb al een SSD Samsung 850 EVO 500GB en die moet ook in het systeem.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
Je zou ook naar m-itx kunnen kijken. Deze bijvoorbeeld, is wel iets duurder, maar dan heb je geen losse wifi meer nodig, dus meerkosten zijn eigenlijk nihil. pricewatch: ASRock Z370M-ITX/ac

Dat geeft je de mogelijkheid om voor een m-itx kastje te gaan, hoewel de keuze wel wat beperkt is als je nog een optical drive erin wil zetten. (Laat je die eis vallen dan zijn er heel wat meer mooie opties.) categorie: Behuizingen

Deze nog vrij lage m-atx kasten hebben de usb poorten bovenaan zitten:
pricewatch: Zalman ZM-T1 PLUS
pricewatch: Thermaltake Versa H15 Closed

Edit: over de ssd: je kan toch prima alles vanaf die huidige ssd doen? Die extra ssd voegt niks toe.

[ Voor 33% gewijzigd door Jesse op 31-10-2017 22:15 ]

Verwijderd

Wenzel schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 22:09:
Dat heb ik hierboven uitgelegd, ik heb al een SSD Samsung 850 EVO 500GB en die moet ook in het systeem.
Ik snap de uitleg maar niet de meerwaarde.

• Wenzel
Jullie hebben gelijk, die kleine SSD is eigenlijk overbodig. Ik kan met de Samsung 500GB alles doen wat ik wil. Scheelt weer 60 euro.

@Jesse, die Zalman Thermaltake heeft de de aansluitingen aan de bovenkant. Dat is voor mijn situatie niet handig.

[ Voor 3% gewijzigd door Wenzel op 31-10-2017 22:34 ]

• Coolstart
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-11 10:49
Ik zou sowieso een externe GPU plaatsen. Veel software is GPU accelerated en als je met grotere resoluties werkt is dat echt wel een meerwaarde omdat de chips krachtiger zijn en er vooral veel meer snel geheugen beschikbaar is. Een GTX 1050 is meer dan voldoende om snel te kunnen zomen, pannen, bewerken, filters zonder hapering.

Er bestaat wel goedkoper geheugen van het zelfde merk. (pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS2C8G4D240FSA

Waarom neemt je een aparte wifikaart? ik zou gewoon de Asrock Z370M-ITX/ac nemen. Veel handiger en niet duurder. Is wel Mini ITX maar ook gewoon 6 snelle sata poorten voor uw ssd's.Er is plaats voor een externe gpu. Cooler master: pricewatch: Cooler Master Elite 130

Ik zou ook een iets betere power supply nemen. Eentje die u nooit in de steek laat en zuinig en stil is.
pricewatch: Seasonic G-series 360 watt (wel even nagaan of deze in de behuizing past)

• Wenzel
Het is alweer 6 weken geleden dat ik dit topic opende.
Nog steeds geen nieuwe PC omdat de i5-8400 nog niet te leveren is voor de normale prijs. En ik heb geen zin om 50 euro teveel te betalen omdat Intel leveringsproblemen heeft.

Maar nu even wat anders. HP heeft in de Kerstactie de HP Pavilion Power desktop pc 580-100nd staan voor 810 euro. Deze desktop is bijna helemaal naar mijn zin met o.a. Intel i5-8400, NVIDIA® GeForce® GTX 1050 2GB, 8 GB DDR4-2400 SDRAM, 1 TB 7200rpm SATA HD + 128 GB SATA M.2 SSD, Wifi + BT, etc.

Omdat ik zelf niet wil en ga prutsen zou ik mijn nieuwe desktop toch door Azerty laten bouwen. Ik heb dus de hierboven vermelde HP desktop nagebouwd bij Azerty, en kom ik op een bedrag uit van 1100 euro. Dat scheelt bijna 300 euro. En als ik de assemblage + installatie kosten er aftrek blijft nog een verschil van 160 euro over.

Kan me iemand een reden geven waarom deze HP niet te kopen? Mijn toepassingen zie bovenaan. Velen zullen wel zeggen dat als je zelf bouwt dat je betere spullen hebt. Maar ik heb wel ervaring met HP desktop ’s, ze gebruiken gewoon merkspullen en hebben ook best goede garanties.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
Tov je lijstje in de TS heeft de HP minder geheugen maar een wat betere videokaart. Verder lijkt het me redelijk gelijkwaardig, dus ik snap niet waarom je bij Azerty op 1100 euro uitkomt.
Qua prijs kan je die geheugen/videokaart grofweg tegen elkaar wegstrepen, hoewel ik denk dat je meer hebt aan het geheugen. Anderszijds kan je later ook in die HP het geheugen wel upgraden neem ik aan.

Als je een goed gevoel hebt bij die HP en sowieso niet wilt zelfbouwen (of later zelf onderdelen vervangen), is deze HP in de aanbieding best een aardige optie.

• Wenzel
Jesse schreef op maandag 25 december 2017 @ 11:51:
......... dus ik snap niet waarom je bij Azerty op 1100 euro uitkomt. .......
https://azerty.nl/basket/...6MTtpOjE4ODM1MjtpOjE7fQ==

Je tweede opmerking, originele HP 8GB module kost 105 euro en kan makkelijk bijgeplaatst worden.
Pagina: 1