Mensen,
Een degelijke UTP kabel is gecertificeerd om tot een maximale lengte van 100m te werken (meer kan onder goede omstandigheden).
Dit is wat ik tot zover keihard uit de search kon opmaken.
Ik moet nu een pc aansluiten die blijkbaar verder van de switch afzit dan 100m want de netwerkverbinding werkt niet (het ligt zeker weten aan de afstand).
Wat is de goedkoopste manier om toch de verbinding werkend te krijgen?
(liefst via UTP bekabeling)
Ik heb gehoord dat een HUB het signaal zou moeten versterken maar anderen zeggen dat dit weer onzin is. Persoonlijk geloof ik er ook niet in. (Hoe zit hetzelfde verhaal met een switch?)
Nu heb ik ook gehoord van zogenaamde "repeaters".
-Wat zijn dit precies?
-Wat kan ik met een 2-poorts "repeater"?
-Waar zijn deze dingen eventueel in de Randstad verkrijgbaar?
-Aan wat voor prijs moet ik gaan denken?
Moch iemand mij aan een duidelijk antwoord kunnen helpen dan stel ik dat zeer op prijs :-)
Een degelijke UTP kabel is gecertificeerd om tot een maximale lengte van 100m te werken (meer kan onder goede omstandigheden).
Dit is wat ik tot zover keihard uit de search kon opmaken.
Ik moet nu een pc aansluiten die blijkbaar verder van de switch afzit dan 100m want de netwerkverbinding werkt niet (het ligt zeker weten aan de afstand).
Wat is de goedkoopste manier om toch de verbinding werkend te krijgen?
(liefst via UTP bekabeling)
Ik heb gehoord dat een HUB het signaal zou moeten versterken maar anderen zeggen dat dit weer onzin is. Persoonlijk geloof ik er ook niet in. (Hoe zit hetzelfde verhaal met een switch?)
Nu heb ik ook gehoord van zogenaamde "repeaters".
-Wat zijn dit precies?
-Wat kan ik met een 2-poorts "repeater"?
-Waar zijn deze dingen eventueel in de Randstad verkrijgbaar?
-Aan wat voor prijs moet ik gaan denken?
Moch iemand mij aan een duidelijk antwoord kunnen helpen dan stel ik dat zeer op prijs :-)