Toon posts:

Ethereum Miner aanschaffen maar welk hardware nodig ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Beste mensen,

Ik wil een Ethereum Miner bouwen alleen mijn vraag is wat heb ik precies nodig om ongeveer 350 MHS te behalen welk Hardware ?? ik vind op marktplaats allemaal Miners rigs te koop maar wil toch zelf een maken.
Had onder anderen een webshop gevonden "whinkels"die de rigs heel goedkoop verkoopt. maar na onderzoek op het internet staan hun echt slecht voor met de recensies . vandaar dat ik zelf 1 wil maken .

Willen jullie mij hierbij helpen ??

Wat mag het gaan kosten?

ik wil er ongeveer 4000-5000 euro aan kwijt.

Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?

ik ga het in een kamer neer zetten dus graag 1 dat weinig geluid maakt en natuurlijk verbruik niet hoog is !

EN is het nog verstandig om een rig te bouwen verdient dat op lange termijn nog wel terug ?

Ben ook wel bereid om iemand te betalen die man kan helpen met alles.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2017 17:56 ]

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Een RX580 doet ongeveer 25 a 30MH/s waarbij hij ongeveer 130W verbruikt. Daar heb je er dus ongeveer 14 van nodig wat in totaal zo'n 1800W gaat trekken. Nee, dat is geen laag gebruik, en nee, dat is niet stil.
Wat jij wil kan simpelweg niet.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, nou dat stil hoeft niet perse dan ^^ iemand een idee ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2017 15:23 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 19:07:
Bedankt voor je reactie, nou dat stil hoeft niet perse dan ^^ iemand een idee ?
Voor je doelstelling moet je gewoon een X aantal kaarten in huis gaan halen. Er valt wat te tweaken in verbruik / prestatieverhouding en dat kan je het beste met 1 kaart doen.

Als dat werkt of je hebt de sweetspot gevonden dan pas je dat toe op de rest van de kaarten.

Ik begreep dat er voor AMD kaarten een speciaal mining bios te halen was in waarin memory timings enz enorm strak staan, totaal niet game waardig maar wel uitstekend voor mining.

Let wel dat de warmte van die kaarten ook weer eruit moet. Goede koeling is dus noodzakelijk en zoiets wil je niet in je slaapkamer hebben draaien. Ook is het echt niet interessant om dit thuis te doen, de prijs per kwh is vaak 0.20 tot 0.30ct afhankelijk van welke aanbieder je hebt.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-12 21:15
Als je het doet, ga er van uit dat je het geld nooit meer terugziet.
4-5000 terugverdienen gaat wel even duren, als het ooit al gebeurt.
Als ik zo snel even reken, met de 580 als voorbeeld, 30MH/s per kaart, bij 120W verbruik, en 20 dollarcent per KWH.
Zo'n 85 dollar cent per kaart per dag winst.
https://www.cryptocompare...ption=120&CostPerkWh=0.20

Schiet dat op? Ik denk van niet. Er waren tijden dat je makkelijk 5 euro per kaart per dag verdiende, toen was het leuk. Ongeveer 70 eurocent per kaart per dag lijkt me niet heel intressant.
Dan ben je al minimaal anderhalf jaar bezig om het kaartje terug te verdienen. En dan moet je maar zien of er uberhaupt nog iets te minen valt.

Nou moet ik wel zeggen dat de opbrengst ook weer omhoog kan schieten, door nieuwe coins bijvoorbeeld.
Maar de kans is groot dat de opbrengst alleen maar minder word.

[ Voor 22% gewijzigd door WEBGAMING op 12-11-2017 05:10 ]

Verwijderd

Dat zei men bij BC ook. Vroeger betaalde studenten hun pizza's hiermee in meerdere bitcoins per bestelling. Wat zullen die nu balen met een 6k waarde per bitcoin :P

• TommyboyNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2017 @ 08:42:
Dat zei men bij BC ook. Vroeger betaalde studenten hun pizza's hiermee in meerdere bitcoins per bestelling. Wat zullen die nu balen met een 6k waarde per bitcoin :P
Als je echter met verlies gaat minen in de hoop dat de koers gaat stijgen, ben je verkeerd bezig. Het levert in dat geval meer op om simpelweg de coins te kopen.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:04

Yucon

*broem*

TommyboyNL schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:13:
[...]

Als je echter met verlies gaat minen in de hoop dat de koers gaat stijgen, ben je verkeerd bezig. Het levert in dat geval meer op om simpelweg de coins te kopen.
Ik lees steeds dat het stroomverbruik het te duur maakt. Is ook wel eens doorgerekend hoe het plaatje er uit ziet als je je hardware als verwarming voor je huis beschouwd? Het mogelijk interessante is dan namelijk ook dat je niet perse de meest efficiente hardware nodig hebt wat je in de prijs terug zult zien.

[ Voor 13% gewijzigd door Yucon op 12-11-2017 11:17 ]

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-12 15:32

1Kb

Ik sanp je vraag maar toch ook weer niet. Dit heeft te maken met de difficulty bomb (toenemende complexiteit) binnen het ETH netwerk. De verwachting is dat ETH gaat switchen naar een ander soort minen (POS). Dus je miner heeft alleen nut in die tussenliggende periode. Daarom snap ik je vraag niet. Het is een behoorlijk risico om nu in te stappen.

Mocht je het toch willen, dan is de enige rendabele (in mijn perpectief) oplossing om de ETH te sparen en niet direct te gebruiken om je kosten te dekken. Dit betekend dat je investering ook de stroomkosten mee moet nemen. De reden achter dit advies is de mogelijk betere ETH waarde in de toekomst (speculeren).

Ga je minen vanuit ideologie om het ETH netwerk te steunen, let dan ook op het commentaar over het wisselen van het type minen.

Verder moet je rekening houden met je mining rig. Dus in welke variant je hem uiteindelijk hebt aangeschaft, na het wisselen van het type minen kun je hem niet meer inzetten voor ETH. Je kunt dan wel bijvoorbeeld nicehash gebruiken maar dan krijg je BTC terug.

Ter verduidelijking:
ETH werkt op dit moment op basis van POW (proof or work) waarbij de computers op basis van rekenkracht mining (verbruikt veel energie)
ETH gaat naar POS (proof of stake) dat gebeurd op basis van aantal ETH in bezit (3.7 minimaal geloof ik) en de computer moet binnen POS waarschijnlijk 24h per dag online zijn. Dit kan mogelijk met een I3 voldoende zijn. Ligt aan de POS variant die ze kiezen etc.

Kort samengevat, koop nu 20ETH en zet het vast of probeer te minen en probeer voor de POS switch meer dan 20ETH te minen (20ETH = +/ 5000 Euro)

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-12 21:15
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2017 @ 08:42:
Ik heb het over minen, niet over speculeren met coins.

Verwijderd

Topicstarter
Mannen bedankt allemaal voor het meedenken ! en jullie tijd ik denk toch dat het een antminer dan word :P

• TommyboyNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:15:
Mannen bedankt allemaal voor het meedenken ! en jullie tijd ik denk toch dat het een antminer dan word :P
Ook dat is geld door de plee spoelen.

Verwijderd

Yucon schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:16:
[...]

Ik lees steeds dat het stroomverbruik het te duur maakt. Is ook wel eens doorgerekend hoe het plaatje er uit ziet als je je hardware als verwarming voor je huis beschouwd? Het mogelijk interessante is dan namelijk ook dat je niet perse de meest efficiente hardware nodig hebt wat je in de prijs terug zult zien.
Tipje van de sluier... zet het ergens in een bedrijfspand neer, maak gebruik van krachtstroom (380V) en gebruik een omvormer. Krachtstroom is nagenoeg goedkoper (10ct de kwh) dan gewone stroom (220V / 20ct de kwh).

Verder wil je een mining rig niet in je woonkamer hebben staan ofzo. Zo'n ding draait full blast 24/7 en dat genereert per videokaart best wel wat warmte (zo richting de 2250W voor 15 kaarten met ieders 150W aan verbruik).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2017 15:34 ]

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Er wordt al jaren gezegd dat het niet winstgevend is om te minen, maar er zit echt nog wel winst in.
Lekker een rig bouwen met 6-7 keer de GTX 1070 en je haalt ongeveer 6 á 7 euro per dag aan winst op. De 1070 is erg stil en je hebt ook nog lekker gratis warmte, wat in de winter wel fijn is.

https://www.nicehash.com/...-1070?e=0.25&currency=EUR

• kruimel0
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-12 15:56
Ernemmer schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:45:
Er wordt al jaren gezegd dat het niet winstgevend is om te minen, maar er zit echt nog wel winst in.
Lekker een rig bouwen met 6-7 keer de GTX 1070 en je haalt ongeveer 6 á 7 euro per dag aan winst op. De 1070 is erg stil en je hebt ook nog lekker gratis warmte, wat in de winter wel fijn is.

https://www.nicehash.com/...-1070?e=0.25&currency=EUR
1 euro per dag winst met een kaart van 500 euro betekent wel gewoon dat je anderhalf jaar bezig bent met het terugverdienen van je kaart. Daarna kan je 'winst' gaan maken, maar dan ligt natuurlijk de hashrate van de GTX1070 anders in de markt.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-12 17:48
Ik denk dat je die kaarten om de 6 maand moet vervangen. Na 6 maand zijn ze nog wat waard voor gamers, en dan kan je telkens upgraden.

Als het echt héél makkelijk was om met een rig goed geld te verdienen, dan stond er toch al ééntje in elke huiskamer, of stoppen bedrijven enorme hallen vol met rigs.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Ernemmer
  • Niet online
kruimel0 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:03:
[...]

1 euro per dag winst met een kaart van 500 euro betekent wel gewoon dat je anderhalf jaar bezig bent met het terugverdienen van je kaart. Daarna kan je 'winst' gaan maken, maar dan ligt natuurlijk de hashrate van de GTX1070 anders in de markt.
Klopt, maar ik ben nog nergens anders een investering tegengekomen met een ROI van <2 jaar.

Bij de aanschaf van de kaarten misschien kiezen voor kaarten met 5 jaar garantie, dan weer je zeker dat je ze 5 jaar kan gebruiken.

• Tommie12
Niet echt.
Als de energieprijs stijgt boven de waarde van wat je minet, dan schiet het ook niet op.

• Ernemmer
  • Niet online
Tommie12 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:09:
Ik denk dat je die kaarten om de 6 maand moet vervangen. Na 6 maand zijn ze nog wat waard voor gamers, en dan kan je telkens upgraden.

Als het echt héél makkelijk was om met een rig goed geld te verdienen, dan stond er toch al ééntje in elke huiskamer, of stoppen bedrijven enorme hallen vol met rigs.
Een tijdje geleden waren de kaarten nergens meer te koop, volgens mij zijn er redelijk wat mensen aan het minen atm.
Bedrijven zitten vaak in het buitenland omdat daar de stroom goedkoper is. Mooi voorbeeld in Genesis Mining in Ijsland.
YouTube: My visit Inside Genesis Mining

• Tommie12
Pure werking van vraag en aanbod.
Het was blijkbaar te makkelijk om te minen (hoge vraag aan kaarten), en dan beginnen zo veel mensen er aan tot het van de stroomprijzen gaat af hangen of je het nog rendabel kan doen.

Pagina: 1