Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Klant bezoek planning - Tooling?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:43
Mijn vraag
Als onderdeel van mijn werk moet ik elk jaar een planning maken voor mijn systeembeheer bezoeken bij de klanten. Dit doe ik nu in een Excel lijst, waarbij ik alles handmatig invoer. Mijn gevoel zegt dat dit makkelijker en anders kan.

Ik ben daarom op zoek gegaan naar software waarbij ik gemakkelijk een overzicht kan genereren voor mijn bezoeken, op basis van deze informatie makkelijk en snel een overzicht kan tonen per klant welke dag een bezoek is ingepland en dat op basis van simpele voorwaarden.
Voorwaarden die ik o.a. wil toepassen zijn:

- Sommige klanten willen liever een bezoek in de laatste 2 weken van een maand.
- Sommige klanten willen liever een bezoek alleen op dag x.
- Sommige klanten hebben 1x per x weken een afspraak
-

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 64 bit, Office 2016

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Google afgestruind op Resource Management tooling, Resource planning, Personeelsplanning en weet ik veel nog wat termen.

Echter allemaal geven ze niet precies wat ik wil. De meeste gaan meer over personeels planning waarbij je personen in plant, echter is dat bij mij niet het geval. In 90% van de bezoeken ben ik dat namelijk zelf.

Ik kwam o.a. op de site: http://www.abc-roster.com/ maar ook die leunt toch meer naar personen dan op klanten.

Is er iemand die (denkt) dat hij tooling kent die mijn wensen kunnen uitvoeren. Dit mag zowel in Excel zelf, als webbased, als een aparte tool/applicatie zijn.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Alle reacties

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:27

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het klink misschien een beetje vreemd, en mogelijk heb je dit zelf al bedacht/afgekeurd, maar wat is er mis met Outlook (en evt plugins)? Heb je ook al eens gedacht aan Google Calendar?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Heb je niet al een ticketsysteem? Ons ticketsysteem heeft bijv. een functie om servicecalls aan te maken, die dan direct naar Outlook gesynchroniseerd worden. Vrij handig met plannen.

En ja, Outlook an sich is natuurlijk ook al prima voor planning.

• Wylana
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:53:
Heb je niet al een ticketsysteem? Ons ticketsysteem heeft bijv. een functie om servicecalls aan te maken, die dan direct naar Outlook gesynchroniseerd worden. Vrij handig met plannen.

En ja, Outlook an sich is natuurlijk ook al prima voor planning.
Dat hebben we wel, maar is nog verre van optimaal ingericht.
We zijn nog druk bezig om alle werkstromen erin te proppen om goede Management Rapportages te maken.

Dus helaas moet ik nog het nog met minder geavanceerdere tooling doen.

Verwijderd

Wylana schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:58:
[...]

Dat hebben we wel, maar is nog verre van optimaal ingericht.
We zijn nog druk bezig om alle werkstromen erin te proppen om goede Management Rapportages te maken.

Dus helaas moet ik nog het nog met minder geavanceerdere tooling doen.
Ok, en Outlook dan?

• Wylana
Is een optie, maar vind ik zelf niet overzichtelijk.

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Wylana schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:42:
[...]
Is een optie, maar vind ik zelf niet overzichtelijk.
Wat vind je wel overzichtelijk?

• Wylana
breew schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:31:
[...]

Wat vind je wel overzichtelijk?
Een tool/optie/applicatie die mij binnen een paar klikken het volledige planning overzicht kan geven per klant. Gemakkelijk mijn afspraken kan laten invullen zonder te veel toeters en bellen.
Een overzicht te krijgen per week, maand en jaar van zowel alle klanten als per klant.

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Voor het overzicht lijkt Excel me de handigste tool, en als agenda lijkt me dat outlook de beste kandidaat is.

Wat ik (functioneel) zou doen:
  • Lijst met afspraken maken in Excel, 1 afspraak per rij
  • VBA code schrijven die door de rijen met afspraken loopt, en per rij een afspraak maakt in outlook.
Pagina: 1