Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Ik ben op zoek naar een laptop voor mijn werk. Hier hebben we een BYOD policy en ik wil hier gebruik van maken. We krijgen een bepaald vast bedrag retour.

Mijn vriendin heeft een Lenovo Yoga 710 als ik het mij niet vergis. Deze bevalt heel erg goed. Mooi formaat (14 inch), lekker licht en handzaam en het touch screen en flip over scherm maken hem echt super gebruiksvriendelijk.

Ik ben ook naar zoiets op zoek.

Wat ga je met je laptop doen?
Het zwaarste waar ik het voor zal gebruiken is een AutoCad viewer. Maar dat werkt hier nu ook op de Lenovo citrix achtige omgeving waarin we werken. Dus echt zwaar is het niet. Voor de rest vooral office applicaties.

Wat is je budget?
Het liefst zo min mogelijk ;) Ik denk gezien mijn eisen dat het wel haalbaar moet zijn tussen de 750 en 650 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja hij is veel onderweg. Ik wil hem ook zo onder de arm meenemen naar een overlegje of vergadering om wat zaken te laten zien. Vandaar ook wel de voorkeur voor een dunne laptop met een 14 inch scherm. 13,3 vind ik te klein. 15 te groot.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Eigenlijk heb ik geen merkvoorkeur. Hij moet vooral degelijk zijn. Ik denk dat DELL kwalitatief wel een sterkere laptop levert dan een HP of Acer. Ik weet niet hoe dit tegenwoordig is in de laptop markt. Ik heb liever geen Acer. Lenovo bevalt tot nu toe prima. Alleen is de support slecht.

Ik heb zelf ook al wat onderzoek gedaan. Ik denk om een beetje toekomst bestendig te zijn dat ik minimaal de volgende eisen moet stellen:
- i3/i5 (bij voorkeur Kaby Lake SoC)
- 8 gb intern geheugen
- 256 gb SSD

Voor de rest eigenlijk geen voorkeuren. Het touch screen vind ik erg leuk en handig. Ik werk niet graag met de trackpad. Hier wordt ik gefrustreerd van :P.

Ik kwam nu zelf op deze uit: HP Pavilion x360 14-ba012nd

Ik had ook deze gezien: Lenovo Yoga 510-14ISK 80S700J8MH

Ik vraag me vooral af of er nog andere alternatieven zijn die interessant zijn. Is 4gb en 128 gb opslag verder nog een optie om de prijs wat te drukken of is dit in de praktijk niet aan te raden? We redden het nu makkelijk met de Lenovo van mijn vriendin. Echter weet ik van mijn desktop systeem dat een windows installatie wel redelijk eenvoudig naar ca, 80 gb grootte kan groeien. Dan houd je niet veel ruimte over met 128 gb.

Om nog wat kreten toe te voegen:
- Lange accuduur is fijn
- Zo licht en dun mogelijk
- Touch screen en/of tablet modus
- Sterke behuizing
- Goed toetsenbord
- Wel met HDMI uit en/of andere optie om externe monitor te koppelen

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Proqzor op 31-10-2017 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesKiss
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-05 22:14
Geen V&A op het forum!

[ Voor 96% gewijzigd door InFamous op 31-10-2017 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
Bedankt voor het aanbod. Ik heb echter een factuur nodig om in aanmerking te komen voor een bijdrage :)

Ik zit nu trouwens te kijken. Schijnt dat 2/3 dagen geleden nieuwe laptops zijn gearriveerd. Het gaat om laptops veelal met de nieuwe Kaby Lake Refresh architectuur. Is het de moeite om te wachten voordat ik een laptop ga aanschaffen?

Ik moet voor het eind van het jaar een laptop aanschaffen dus kan in principe wel even wachten. Ik zag overigens ook dat Mediamarkt bijna alleen heerser is op deze nieuwe laptops. Dus die hebben de prijs ook gelijk omhoog gedrukt. Volgens pricewatch waren ze eerst onder de 800 euro namelijk.

Zit nu hier naar te kijken: HP Pavilion x360 14-ba183nd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Waar las je iets over dat er een paar dagen geleden iets is gearriveerd. Sowieso komt er altijd wat nieuwers, mooiers etc. Dus je kunt wachten totdat je een ons weegt. Wat mogelijk wel interessant is, is dat de quad core Kaby Lake refresh i.d.d. komen/zijn. Maar goed, daarna komen vast weer Coffee Lakes die sneller zijn. En HQ versies zijn nu al (maar doen korter met een acculading).

Licht en dun gaat niet samen met snel (ivm de warmte) en lekker toetsenbord (ivm de dikte). Snel en lange accuduur zijn doorgaans ook tegengestelde belangen. Realiseer je ook dat hoe dunner ook samengaat met (veel) duurder. Een ietsje lomper model, kan best beter werken, beter toetsenbord maar ook gelijk een vriendelijker prijs hebben. Het budget waar jij het over hebt is w.s. te laag (het model wat je hierboven toont, gaat ook ca 150 euro over je budget heen). Bepaal voor jezelf waar je een streep zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
Ik zag op pricewatch dat er een aantal laptops op 28 oktober zijn gelanceerd. Of tenminste dat ze vanaf dat moment qua prijs bekend waren op pricewatch. De eerste binnen mijn 'prijsrange' die de nieuwe refresh processoren hebben. Aan de ene kant is het mooi dat je dan het nieuwste van het nieuwste hebt. Aan de andere kant betekent het vaak ook dat modelen met de oudere chips goedkoper aangeboden worden. Dit is misschien nog wel interessanter.

Verder viel het mij met name op dat veel modellen slechter tot niet meer leverbaar zijn. Als je bijvoorbeeld naar de Lenovo Yoga's kijkt. Deze hadden eerst een veel breder aanbod. Dit is echter sterk afgenomen. Komt denk ik ook omdat ze nu met een nieuwe versie komen. Het beperkte aanbod kan daarom prijstechnisch ook minder interessant zijn.

Ik zal nog even kijken. Die nieuwe refresh chips worden ook alleen op de i5 en i7 uitgebracht. Dus de i3 welke meer in mijn pricerange zit zal waarschijnlijk niet snel een opvolger krijgen.

Ik begrijp hier verder uit dat ik de beste opties voor mijn eisen al zelf heb gevonden en dat er geen interessante alternatieven zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf zou ik liever een Yoga 510 dan een 710 hebben. Iets robuuster en meer aansluitingen. Wellicht ook wat meer koeling en stiller. Een goede vriend van me heeft een Yoga 510 en is er helemaal tevreden over. Zelf heb ik een Cube Thinker i35 en daar ben ik helemaal blij mee. Maar het scherm zal met 13,5" net 0,5" te klein voor je zijn, ook al is de resolutie 3000x2000 en kan je er veel meer op kwijt. ;)
Pagina: 1