Toon posts:

TNT2-ultra op Abit LX6 ---> crashes

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft laatst een Creative TNT2-ultra gekocht om op zijn Abit LX6 mainbord te gebruiken, alle nieuwe drivers erop gezet, maar elke 3D spel heeft er na een minuutje of wat geen zin meer in.
Weet iemand wat het probleem kan zijn? Zou het kunnen dat dat bord te weinig spanning op het AGP-slot leverd voor een TNT2?

Alvast bedankt, Alexander

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Dat zou het inderdaad kunnen wezen. Probeer het eens met een simpel/oud agp kaartje, dan weet je of het aan de video kaart of de rest ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Matrox G100 heeft altijd gewerkt in het systeem.

• CyberThug
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 31-08 15:52

CyberThug

Formatting C: 1%

Hmm ik ken het probleem. Ik heb een kennis en die had hetzelfde maar met een andere moederbord (ook andere chipset). Maar naar een beetje geprobeer heb ik het probleem gevonden in de AGP-driver. Kijk eens bij Intel of Nvidia of zij de nieuwste AGP-port driver voor de LX-chipset op hun website hebben. Probeer ook ipv de standaard drivers die je bij je TNT2 kreeg de nieuwste reference (detonator) drivers van nvidia te downloaden en installeren.

Suc6 ermee en laat ff weten hoe het opgelost is...

CyberThug

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-08 18:59

Daniel

Kapitein NCC-1701
LX chipsets zijn berucht vanwege dit probleem. Soms werkt het helemaal niet, soms hangt de boel na een tijdje.

Dit heeft te maken met het feit dat er iets fout gaat bij het gebruiken van AGP-texturing, dus het gebruiken van systeemgeheugen ter aanvulling op het geheugen op de kaart. Wat bij mij hielp is in DirectX de AGP-ondersteuning uit te zetten. Dat maakt de boel iets langzamer bij sommige games met grote textures, maar ik merk het doorgaans nauwelijks. Bij 3DMark 2000 kost het wel flink wat punten, omdat daarbij wel zeer grote textures worden gebruikt.