Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 989653

Topicstarter
Hallo mensen met een SIP-tick,

Ik kan maar geen oplossing vinden voor het volgende probleem en hoop dat hier iemand weet waar ik de mosterd moet halen.

A: intern - kamer, eigen extensie
B: intern - receptie, eigen extensie
C: intern - DECT achter CISCO SPA112, eigen extensie

B en C zitten samen in een ring group.
B staat doorgeschakeld naar mobiel via het toestelmenu

A belt de ring group. De mobiel waar naar doorgeschakeld is rinkelt, maar er is geen RingBackTone hoorbaar op de lijn. Als opgenomen wordt werkt de boel normaal. De afwezigheid van de RBT zorgt er voor dat gebruikers de hoorn op gooien voordat de mobiel opgenomen kan worden wat niet de bedoeling is natuurlijk. Ik zou dus graag wel een RBT horen in dit scenario. Ik kan echter niet vinden hoe ik dat voor elkaar boks.
...

FreePBX 13.11.2

[root@xxxxxx~]# lsb_release -a
LSB Version: :base-4.0-amd64:base-4.0-noarch:core-4.0-amd64:core-4.0-noarch
Distributor ID: SHMZ
Description: SHMZ release 6.6 (Final)
Release: 6.6
Codename: Final
[root@xxxxxx~]# uname -a
Linux xxxxxx.xxxxxx 2.6.32-504.8.1.el6.x86_64 #1 SMP Wed Jan 28 21:11:36 UTC 2015 x86_64 x86_64 x86_64 GNU/Linux

CISCO SPA112 loopt op SW Version 1.3.5 (004p)
...

We hebben een enkele keer het probleem kunnen reproduceren in ons testlab met een SPA8000. Het leek toen duidelijk dat de SPA er mee te maken heeft want zonder dat ding was er geen probleem merkbaar.

Contact gehad met de SIP provider maar die geven aan de juiste signalering (180/183) aan te bieden. Ik denk ook niet dat het daar zit maar in de SPA112.

Ik kan logging en traces verstrekken alhoewel ik daar natuurlijk voorzichtig mee zal zijn en het liever zonder doe.

Alvast bedankt voor alle hulp die ik zal ontvangen!

Groet, Sjleegketting
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-07 19:07
Binnen de ringgroup:

Tab "play music on hold" en dan "ring"

[ Voor 159% gewijzigd door shure-fan op 31-10-2017 21:20 ]

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 989653

Topicstarter
Helaas staat de ring group al zo ingesteld. Toch bedankt voor de reactie!