Mijn PC heeft na bijna 6 jaar trouwe dienst van het weekend de geest gegeven (komt niet meer in POST). Ik wil nog wat aanklooien om te kijken of ik hem weer aan de praat krijg maar aangezien het nogal een stroomvreter is en mijn interesses verschoven zijn ben ik ook alvast aan het kijken voor iets nieuws.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vrijwel alles wat ik doe met het systeem is wat surfen en developen in PhpStorm. Daarnaast game ik wel wat maar dat zijn eigenlijk vooral oudere games zoals tegenwoordig Blade & Soul. Verder eigenlijk vooral Blizzard-games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De onderdelen mogen ongeveer 400 euro kosten bij elkaar. Dat is geen absoluut maximum, als ik voor een paar tientjes meer een veel beter systeem heb dan doe ik dat, maar dan wel binnen het redelijke. Assemblage doe ik zelf wel, dus dat hoeft niks te kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het volgende wil ik uit mijn vorige systeem halen en hergebruiken:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het volgende bij elkaar geklikt, grotendeels op basis van de BBG van juli dit jaar:
Of een alternatief met een Ryzen:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet in het bijzonder, maar mijn voorkeur gaat wel uit naar de bekendere merken met een goed track record voor dat type product.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt.
Ga je overklokken?
Nee, stock speeds zijn goed genoeg voor mij.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil vooral weten of deze onderdelen met mijn wensen de beste bang for buck zijn en of het fysiek een beetje gaat passen met die 1060GTX in die kast. Mijn beperkte hardwarekennis dateert uit begin 2012 en ik heb omdat ik nu zonder PC zit niet echt de luxe om uitgebreid rond te shoppen dus wat bevestiging zou fijn zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vrijwel alles wat ik doe met het systeem is wat surfen en developen in PhpStorm. Daarnaast game ik wel wat maar dat zijn eigenlijk vooral oudere games zoals tegenwoordig Blade & Soul. Verder eigenlijk vooral Blizzard-games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De onderdelen mogen ongeveer 400 euro kosten bij elkaar. Dat is geen absoluut maximum, als ik voor een paar tientjes meer een veel beter systeem heb dan doe ik dat, maar dan wel binnen het redelijke. Assemblage doe ik zelf wel, dus dat hoeft niks te kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het volgende wil ik uit mijn vorige systeem halen en hergebruiken:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G | € 319,- | € 319,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | Sony Optiarc BD-5300S Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Plextor PX-256M5S 256GB | € 0,- | € 0,- |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het volgende bij elkaar geklikt, grotendeels op basis van de BBG van juli dit jaar:
| 1 | Intel Core i5-7400 Boxed | € 164,95 | € 164,95 |
| 1 | Gigabyte GA-B250M-D2V | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Sharkoon VS4-S | € 26,95 | € 26,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D240FSB | € 83,95 | € 83,95 |
| 1 | Cooler Master GM G450M | € 48,50 | € 48,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 389,30 | |
Of een alternatief met een Ryzen:
| 1 | AMD Ryzen 5 1400 Boxed Wraith Stealth koeler | € 151,50 | € 151,50 |
| 1 | MSI B350 PC Mate | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | Sharkoon VS4-S | € 26,95 | € 26,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D240FSB | € 83,95 | € 83,95 |
| 1 | Cooler Master GM G450M | € 48,50 | € 48,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 390,85 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet in het bijzonder, maar mijn voorkeur gaat wel uit naar de bekendere merken met een goed track record voor dat type product.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt.
Ga je overklokken?
Nee, stock speeds zijn goed genoeg voor mij.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil vooral weten of deze onderdelen met mijn wensen de beste bang for buck zijn en of het fysiek een beetje gaat passen met die 1060GTX in die kast. Mijn beperkte hardwarekennis dateert uit begin 2012 en ik heb omdat ik nu zonder PC zit niet echt de luxe om uitgebreid rond te shoppen dus wat bevestiging zou fijn zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door NMe op 31-10-2017 17:03 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.