Alternatief voor in/opbouwscreens: inzetscreens?

Pagina: 1
Acties:

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-12 13:21

NDF82

Doomed Space Marine

Topicstarter
Ik ben bezig met een nieuwbouw woning en zit met een dilemma: opwarming van het huis door de zon in de zomer. Nu heb ik screens overwogen maar daar zitten ook een aantal nadelen aan.

Inbouwscreens: past niet in de huidige detaillering. Aanpassingen hebben gevolgen voor de thermische schil en zijn dus niet zondermeer mogelijk.

Opbouw screens: lelijk. Bij de hoge ramen valt het nog wel mee maar we hebben een aantal brede, lage ramen (3500*700 mm) waar de screens dan erg aanwezig zullen zijn.

Nu zat ik te denken aan inzetscreens (zoals een inzethor) maar dat lijkt niet te bestaan. Ik zie hier een aantal voordelen in zoals goedkoper, niet permanent aanwezig en slanker (alleen profielen, geen screenbak). Eén groot nadeel: je haalt ze niet zomaar weg.

Wie helpt me op de goede weg? Of heeft nog alternatieven?

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12 22:46
Als je opwarming tegen wil gaan, dan moet je de oplossing buiten zoeken. Dus rolluiken of screens. In sommige gevallen kan een luifel of kleine overkapping ook helpen.

Inzetscreens bestaan eigenlijk niet, veel te bewerkelijk om te gebruiken en een hor is bijkans hetzelfde.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:26
Wij hebben los screen doek met tourniquet haken omdat een installatie niet past ivm overstek dak en draairamen naar buiten. Doek hang je op wanneer je wil. Ziet er ongeveer zo uit (deur)

Afbeeldingslocatie: https://www.ervolux-zonwering.nl/foto/screen/ScrPic23.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.rolluiken-janssen.nl/media/raamdoek.jpg

Nadeel: Haken zitten permanent in je kozijnen.
Screendoek aan de binnenzijde werkt niet: je wil de zon aan de buitenkant weren, en niet aan de binnenkant van je glas. Uiteindelijk komt de warmte dan toch binnen.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-12 13:21

NDF82

Doomed Space Marine

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! Ga dan toch maar voor opbouw screens boven en laat de screens voor de lage ramen beneden achterwege (gaan voor lage boompjes in de tuin).

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II