Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwankre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-03-2021
Mijn vraag
Ik heb de volgende opstelling.
Freepbx versie 13.0.192.19
2 trunks (via cheapconnect)
cisco 7941 telefoons met op ieder toestel 2 extensies geinstalleerd.

op 1 toestel heb ik extensie 201 lineknop1 (buiten nummer 1) EN 401 lineknop2 ( buiten nummer 2) draaien. Als ik wordt gebeld gaat alles goed. Als ik wordt gebeld via buitennummer 1, dan krijg ik netjes in mijn scherm te staan wie er belt en via welke lijn hij binnen komt. Hetzelfde als buitennummer 2.

Maar nu wil ik als ik een nummer intoets en op de 'lineknop1' druk, dan moet hij dit nummer draaien via trunk1 (buitennummer 1)
Als ik een nummer draai en op 'lineknop2' druk, dan moet hij dit nummer draaien via trunk 2 (buitennummer 2)

Nu gaan ALLE telefoontjes naar buiten via Buiten nummer 1

Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is zodat iemand mij verder kan helpen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Freepbx op raspberry pi
meerdere Cisco 7941G met SIP software

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Voor iedere outbound route een dial pattern geprobeert met verschillende opties.
Voor iedere trunk Dialed number manipulation Rules geptrobeert.
heb in de outbound route---dial pattern een prefix toegevoegd. Dit zou moeten werken dat als ik in de prefix een 8 zet, dat ik op mijn toestel eerst een 8 moet draaien om van deze outbound route gebruik te mogen maken....werkt niet.
Ik krijg dan of een in gesprek toon te horen of iets van 'dit nummer kan niet worden gedraait'...

Ik kan nergens een goede en correcte uitleg vinden hoe ik mijn opstelling aan de praat krijg.

[ Voor 1% gewijzigd door iwankre op 31-10-2017 15:01 . Reden: extra info ]