Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farm
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-07 12:03
Mijn vraag
Om even een lang verhaal kort te maken:
ongeveer 2 maanden geleden besloot mijn OPO om aan de lader uit te vallen, vervolgens wou het toestel niet meer aan en reageerde hij ook nergens meer op

Uiteindelijk bleek hij gebricked te zijn om onverklaarbare reden, na 2 dagen gefrusteerd proberen hem weer tot leven te wekken gaf ik het op
1 maand later
Ik had een Nokia 3 gekocht ter vervanging, echter ging deze onder garantie terug en heb ik 4 weken zonder toestel gezeten, hierna heb ik toch nog 1 laatste poging gewaagd om mijn OPO weer aan de gang te krijgen

Ik sloot hem aan zodat ik een screenshot kon maken voor een hulpdraadje, en ineens begon de recoveryrool te werken *O*

Allemaal leuk en aardig, ineens draaide CM met android 4.4.4 er op.
Vanzelfsprekend wou ik weer Lineage er op flashen, dus dat heb ik ook geprobeerd
echter....
Zodra ik de ROM van Lineage (of oxygen of wat ik ook probeerde) wil flashen bricked het toestel zichzelf en moest ik hem weer met de recoverytool terughalen
Uiteindelijk kon hierover biks vinden op de OP Forums dus bleef ik maar op android 4 hangen zodat ik in ieder geval weer een bruikbaar toestel had
wederom 1 maand later
Afgelopen zondag heb ik een handje vol apps geupdate in de playstore, want dat werkte normaal gesproken gewoon
echter...
Na een update of 3 stopte mijn launcher er ineens mee, vreemd
Na een reboot van de telefoon crashde de launcher direct bij het starten van de telefoon
Vervolgens crashde het hele toestel en zat ie vast in een bootloop

Uiteindelijk maar via de recovery een system reset gedaan, vervolgens weer alle apps uit de playstore gedownload, en weer hetzelfde resultaat
Vanzelfsprekend dacht ik dat de arrow launcher (die ik dus draaide) de boosdoener was, dus ik hem na reset #2 alle apps opnieuw gedownload zonder de launcher
En je raad het nooit!
Nu crasht de stock launcher ook al!, dus ik probeer een stuk of 5 andere launchers, hetzelfde resultaat :?

Inmiddels heb ik het toestel weer werkbaar door slechts whatsapp en firefox te instaleren, er lijkt een soort van limiet op te zitten, ga je eroverheen = crash

Aangezien ik mijn internetbankieren app ontzettend mis heb ik deze met risico op crashes toch maar geinstalleerd, en gelukkig kan hij er gewoon tussen staan
Echter kan ik hem niet openen, dit reset mijn toestel
tevens kan ik hem ook niet verwijderen, want dan crashed de pakket installeerder

Ik begin langzaam grijs te worden van alle problemen die de telefoon lijkt te geven, volledige factory reset lijkt maar weinig uit te halen en via TWRP flashen bricked het apparaat
Moet ik maar accepteren dat er intern iets kapot is gegaan of is er wellicht nog een andere weg?, want dit zijn zeer vreemde kuren voor een telefoon
Ik vind het een fijn toptoestel en wil eigenlijk geen ander

Relevante software en hardware die ik gebruik
Oneplus One 16GB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Cache wipen in toestel
Cache wipen in recovery
Wat hem heeft ge-unbricked
Ik heb verschillende zoektermen geprobeerd voor mijn probleem maar meeste leiden terug naar cache wipen of een unbrick post
TWRP geflashed waarmee het toestel eerder wel Lineage kon instaleren (had de files nog staan, ik heb Lineage erop gezet toen ik het toestel kreeg)

Beste antwoord (via Farm op 02-11-2017 11:12)

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:05

13art

Moderator Mobile
Farm schreef op woensdag 1 november 2017 @ 14:50:
[...]

Hmmm, zojuist geprobeerd en nu zit mijn OPO vast op het splash screen
Hij ligt er an ruim een kwartier dood bij

Ik kan wel in de CM recovery komen maar kan vrij weinig doen, mijn pc herkent hem ook niet meer, dus TWRP via fastboot instaleren is ook onmogelijk

Ik kan wel in fastboot komen, maar hij word door mijn laptop helemaal niet meer herkent

Heb cache en factory reset al geprobeerd, er gebeurd vrij weinig
Zonder dat ik er een ROM op kan zetten is ie denk ik zo dood als disco ;(
Dat je computer de telefoon niet herkent in fastboot komt best vaak voor. Zou zomaar een driver kwestie op de computer kunnen zijn. Wat bij mijn op3 destijds hielp (als ik het me goed herinner) is de Samsung drivers installeren. Je telefoon in fastboot zetten en aan je pc hangen. Daarna in apparaatbeheer op je PC handmatig de drivers op de Samsung drivers zetten (aangenomen dat Windows een onbekend apparaat ziet). Weet niet of er dan nog een reboot van de PC nodig is.

En anders even googelen op dat je telefoon niet herkent wordt. Zo ben ik er toen ook uit gekomen.

Overigens wel bizar dat er zomaar opeens een oude Android versie op je telefoon staat.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-08 23:28
Farm schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:28:
Mijn vraag
Om even een lang verhaal kort te maken:
ongeveer 2 maanden geleden besloot mijn OPO om aan de lader uit te vallen, vervolgens wou het toestel niet meer aan en reageerde hij ook nergens meer op

Uiteindelijk bleek hij gebricked te zijn om onverklaarbare reden, na 2 dagen gefrusteerd proberen hem weer tot leven te wekken gaf ik het op
1 maand later
Ik had een Nokia 3 gekocht ter vervanging, echter ging deze onder garantie terug en heb ik 4 weken zonder toestel gezeten, hierna heb ik toch nog 1 laatste poging gewaagd om mijn OPO weer aan de gang te krijgen

Ik sloot hem aan zodat ik een screenshot kon maken voor een hulpdraadje, en ineens begon de recoveryrool te werken *O*

Allemaal leuk en aardig, ineens draaide CM met android 4.4.4 er op.
Vanzelfsprekend wou ik weer Lineage er op flashen, dus dat heb ik ook geprobeerd
echter....
Zodra ik de ROM van Lineage (of oxygen of wat ik ook probeerde) wil flashen bricked het toestel zichzelf en moest ik hem weer met de recoverytool terughalen
Uiteindelijk kon hierover biks vinden op de OP Forums dus bleef ik maar op android 4 hangen zodat ik in ieder geval weer een bruikbaar toestel had
wederom 1 maand later
Afgelopen zondag heb ik een handje vol apps geupdate in de playstore, want dat werkte normaal gesproken gewoon
echter...
Na een update of 3 stopte mijn launcher er ineens mee, vreemd
Na een reboot van de telefoon crashde de launcher direct bij het starten van de telefoon
Vervolgens crashde het hele toestel en zat ie vast in een bootloop

Uiteindelijk maar via de recovery een system reset gedaan, vervolgens weer alle apps uit de playstore gedownload, en weer hetzelfde resultaat
Vanzelfsprekend dacht ik dat de arrow launcher (die ik dus draaide) de boosdoener was, dus ik hem na reset #2 alle apps opnieuw gedownload zonder de launcher
En je raad het nooit!
Nu crasht de stock launcher ook al!, dus ik probeer een stuk of 5 andere launchers, hetzelfde resultaat :?

Inmiddels heb ik het toestel weer werkbaar door slechts whatsapp en firefox te instaleren, er lijkt een soort van limiet op te zitten, ga je eroverheen = crash

Aangezien ik mijn internetbankieren app ontzettend mis heb ik deze met risico op crashes toch maar geinstalleerd, en gelukkig kan hij er gewoon tussen staan
Echter kan ik hem niet openen, dit reset mijn toestel
tevens kan ik hem ook niet verwijderen, want dan crashed de pakket installeerder

Ik begin langzaam grijs te worden van alle problemen die de telefoon lijkt te geven, volledige factory reset lijkt maar weinig uit te halen en via TWRP flashen bricked het apparaat
Moet ik maar accepteren dat er intern iets kapot is gegaan of is er wellicht nog een andere weg?, want dit zijn zeer vreemde kuren voor een telefoon
Ik vind het een fijn toptoestel en wil eigenlijk geen ander

Relevante software en hardware die ik gebruik
Oneplus One 16GB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Cache wipen in toestel
Cache wipen in recovery
Wat hem heeft ge-unbricked
Ik heb verschillende zoektermen geprobeerd voor mijn probleem maar meeste leiden terug naar cache wipen of een unbrick post
TWRP geflashed waarmee het toestel eerder wel Lineage kon instaleren (had de files nog staan, ik heb Lineage erop gezet toen ik het toestel kreeg)
https://forum.xda-develop...opo-to-100-stock-t2826541

Probeer dit eens. Ik had ook allemaal problemen met twrp, dit gedaan. Vervolgens bootloader opnieuw unlocked, twrp, root lineage allemaal geïnstalleerd en geen vuiltje aan de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farm
FoccodeJ schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 22:36:
[...]

https://forum.xda-develop...opo-to-100-stock-t2826541

Probeer dit eens. Ik had ook allemaal problemen met twrp, dit gedaan. Vervolgens bootloader opnieuw unlocked, twrp, root lineage allemaal geïnstalleerd en geen vuiltje aan de lucht.

Ik kan wel in de CM recovery komen maar kan vrij weinig doen, mijn pc herkent hem ook niet meer, dus TWRP via fastboot instaleren is ook onmogelijk

Ik kan wel in fastboot komen, maar hij word door mijn laptop helemaal niet meer herkent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 02:49
Probeer eens d.m.v. odin en een origineel .tar bestand van je telefoon's systeem, de telefoon te resetten. Niet enkel de CS, maar ook de BL en CP.
Zou intotaal een aantal GB groot moeten zijn. Is dat niet het geval, dan heb je een simpele oxygen ROM, ipv het hele systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farm
7Sins schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:06:
Probeer eens d.m.v. odin en een origineel .tar bestand van je telefoon's systeem, de telefoon te resetten. Niet enkel de CS, maar ook de BL en CP.
Zou intotaal een aantal GB groot moeten zijn. Is dat niet het geval, dan heb je een simpele oxygen ROM, ipv het hele systeem.
Volgens mij heb ooit wel eens Odin voorbij zien komen, en dit was destijds enkel voor Samsung telefoons
Ik kan zo snel niks opgraven voor de Oneplus One, beste wat ik kan vinden is voor de OP3
Overigens word mijn telefoon nog steeds niet gezien in device manager, dus of Odin hem dan ook gaat zien betwijfel ik, ik heb de Recoverytool ook al geprobeerd, maar die ziet ook niks (want toen zou de OPO nog wel in device manager moeten verschijnen als Qualcomm USB device)

Ik ben niet zo erg thuis in Android tweaking, de BL staat voor bootloader lijkt mij, maar CP en CS zeggen mij niks

CP on android googlen geeft nogal enge resultaten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-08 23:28
[...]

Ai... Vervelend om te lezen. Sorry man. Ik heb nog nooit meegemaakt dat mijn laptop de telefoon niet herkent, dus daar kan ik je niet bij helpen :'( Sws maf dat ie dus wel iets deed richting het terug stock brengen, maar het niet af wist te maken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farm
FoccodeJ schreef op woensdag 1 november 2017 @ 22:13:
[...]
Ai... Vervelend om te lezen. Sorry man. Ik heb nog nooit meegemaakt dat mijn laptop de telefoon niet herkent, dus daar kan ik je niet bij helpen :'( Sws maf dat ie dus wel iets deed richting het terug stock brengen, maar het niet af wist te maken ofzo.
Niet jouw schuld dat de telefoon niks meer wil doen :)
Ik denk dat ik de batterij maar laar drainen voor een cycle of 2, kijken of er iets gebeurd
Anders denk ik dat toch echt onbruikbaar is in zijn huidige status

Ik zal er nog mee gaan puzzelen, maar ik heb om eerlijk te zijn geen idee wat ik nog kan doen

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:05

13art

Moderator Mobile
[...]

Dat je computer de telefoon niet herkent in fastboot komt best vaak voor. Zou zomaar een driver kwestie op de computer kunnen zijn. Wat bij mijn op3 destijds hielp (als ik het me goed herinner) is de Samsung drivers installeren. Je telefoon in fastboot zetten en aan je pc hangen. Daarna in apparaatbeheer op je PC handmatig de drivers op de Samsung drivers zetten (aangenomen dat Windows een onbekend apparaat ziet). Weet niet of er dan nog een reboot van de PC nodig is.

En anders even googelen op dat je telefoon niet herkent wordt. Zo ben ik er toen ook uit gekomen.

Overigens wel bizar dat er zomaar opeens een oude Android versie op je telefoon staat.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farm
l3art schreef op donderdag 2 november 2017 @ 07:52:
[...]

Het vreemde was dat mijn toestel helemaal uit apparaatbeheer was verdwenen
Ik heb alles wat op android drivers leek er af gegooid, en na 3x een 404 te krijgen voor de samsung drivers heb ik ze uiteindelijk gevonden

Na een reboot stond de OPO ineens weer in apparaatbeheer *O*

Ik heb TWRP er op kunnen zetten en ben nu Lineage aan het opzetten

EDIT: Lineage staat er nog geen 3 minuten op en het toestel is alweer onbruikbaar :+
Eindeloze reboots zonder dat ik iets kan doen :F

Ik zal zometeen maar OxygenOS oid erop gaan flashen , ik herinner mij dat er een bug zat in de WiFi drivers van Lineage die zorgen voor random reboots

In ieder geval bedankt voor de tip, toestel is nu weer levend

Edit2: Oxygen wil niet flashen via TWRP *zucht*
uiteindelijk ff wat onderzoek gedaan en op ressurection remix uitgekomen, net geflasht en ziet er allemaal prima uit

Toestel lijkt weer zichzelf te zijn _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Farm op 02-11-2017 12:48 ]

Pagina: 1