Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Enkele websites maar kunnen benaderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bergkamp87
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 21:16
Mijn vraag

Het is als volgt. Voor mijn werkgever (een fietsenwinkel) wil ik een laptop installeren met Windows 7 64bit premium, de laptop is enkel voor aan klanten te tonen welke modellen/merken fietsen wij kunnen leveren.

Hij wil dat de laptop enkel 3 websites laat zien (snelkoppelingen maak ik op het bureaublad. Hij wil eigenlijk dat de rest van de websites onbenaderbaar zijn. (dus gewoon op internet surfen zou niet moeten kunnen)

Laptop heeft de volgende specs:
Intel i3 cpu
4gb geheugen
500gb hdd

Ik zou echt niet weten waar ik moet beginnen want hoe zou ik een website moeten laten blokkeren (het is geen 18+ site dus kinderslot kan ik bijvoorbeeld niks mee)

Waar ik aan dacht is::

Zou het uitmaken welke browser ik gebruik?

Excuses voor de weinige info die ik heb gegeven)

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen/ondersteuning bieden.

Bij vragen zal ik hier zo goed en snel mogelijk antwoord op geven.

Alvast mijn hartelijke dank voor de hulp.

Alle reacties

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Host file aanpassen, de 3 sites whitelisten en de rest naar null route.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Lees je op google even in op de Hosts file van windows. Zoals hierboven aangegeven kan je daar de gewenste websites in aangeven en de rest blokkeren/routeren naar een niet bestaand adres

Verwijderd

Heeft je werkgever geen helpdesk om in te schakelen bij dit soort vragen?

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-11 13:37

Joran

<3 natalee

Herby schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:59:
Host file aanpassen, de 3 sites whitelisten en de rest naar null route.
Dit werkt natuurlijk wel, maar test dan de drie sites wel uitvoerig! Het kan natuurlijk zijn dat er plaatjes op staan die op een ander domein gehost zijn.

Send me your gameboys

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik zou windows in kiosk mode zetten en via family safety de drie websites whitelisten.

When life gives you lemons, start a battery factory

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:00:
Heeft je werkgever geen helpdesk om in te schakelen bij dit soort vragen?
Je username is het perfecte antwoord op deze vraag. De IT helpdesk van een fietsenwinkel, really?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:04:
[...]

Je username is het perfecte antwoord op deze vraag. De IT helpdesk van een fietsenwinkel, really?
Euh, je kan toch gewoon een IT partij vragen om hulp? Dat kan een eenmanszaak nog doen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:08:
[...]

Euh, je kan toch gewoon een IT partij vragen om hulp? Dat kan een eenmanszaak nog doen.
En zie hier... hij vraagt om hulp. Op tweakers. Beantwoord dat je vraag?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Joran schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:01:
[...]

Dit werkt natuurlijk wel, maar test dan de drie sites wel uitvoerig! Het kan natuurlijk zijn dat er plaatjes op staan die op een ander domein gehost zijn.
Makkelijker is even met de developer tools van je browser even een logje draaien en alle unieke hosts noteren.

Maar goed, @bergkamp87, er zijn al miljarden topics hierover. Hier een hint voor het [google=restrict computer to certain websites]

[ Voor 15% gewijzigd door Room42 op 31-10-2017 14:17 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• bergkamp87
Dank voor jullie snelle reacties.

Ik ga deze week even kijken of dit werkt.

Hopelijk gaat dit lukken. Voor mij is dit namelijk de 1ste keer dat ik zoiets ga doen.

Mvg Peter

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-11 08:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

@bergkamp87 Ik ga dit topic verplaatsen naar Client Software Algemeen want het heeft niets met Professional Networking & Servers te maken.

Wel kan ik je voorzien van een simpele methode:

chrome.exe --host-rules="MAP * 0.0.0.0 , EXCLUDE www.startpagina.nl , EXCLUDE tweakers.net, EXCLUDE www.google.nl" https://tweakers.net

Dat commando laat je gebruik maken van Tweakers, Startpagina en Google en alle andere worden naar 0.0.0.0 geleid en zijn dus niet toegankelijk.

• bergkamp87
Goedendag,

Dank voor uw bericht.

Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik niet goed wist waar ik het topic onder moest zetten. Mijn excuses dat het verkeerd stond. Maar ik wil je natuurlijk wel hartelijk danken voor je antwoord.

Ik ga eens kijken of ik dit voor elkaar kan krijgen om het allemaal werkend te krijgen
Pagina: 1