Terwijl ik aan het wachten ben op een betere beschikbaarheid van de Coffie Lake processoren, zou ik het fijn vinden om wat advies van kenners te krijgen op onderstaande build. Dit wordt mijn eerste zelf-bouw pc. Mijn kennis op hardware gebied is erg laag, vandaar dit topic.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga dit systeem vooral gebruiken voor gamen (denk aan Project Cars 2, Fifa, Battlefield 1, en nog wat oudere games) en muziek productie (FL studio icm de nodige plugins/VSTs). Daarnaast zal ik ook wat gaan programmeren maar dat moet geen bepalende factor zijn in dit geval neem ik aan.
Dit systeem moet de komende jaren voldoende zijn om de laatste games te kunnen draaien (geen probleem als de graphics naar low moeten).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik probeer de prijs rond de € 1500,- te houden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik zoiezo denk nodig te hebben is een SSD (~500GB) en wat extra opslag ruimte (1 TB). Dat moet voor mij wel voldoende zijn. Daarnaast een goede processor en videokaart waarmee ik de komende jaren door kan komen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar een Intel processor. Verder heb ik geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou fijn zijn als het geluidsniveau zo laag mogelijk kan blijven. Verder heb ik weinig/geen eisen.
Ga je overklokken?
Ik heb geen ervaring met overklokken en heb er ook geen verstand van. Toch wil ik deze optie open houden omdat ik straks, als het systeem staat, hier misschien mee wil gaan experimenteren.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag willen weten of alle componenten compatibel zijn met elkaar. Meer specifiek:
- Geeft de voeding voldoende wattage?
- Kan het moederbord de gekozen processor en videokaart aan?
- Geeft de processorkoeling voldoende koeling?
- De behuizing wordt geleverd met 2 fans. Is dit voldoende?
Daarnaast hoor ik het graag als je denkt dat dingen beter kunnen, ook evt voor een kleine meerprijs.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga dit systeem vooral gebruiken voor gamen (denk aan Project Cars 2, Fifa, Battlefield 1, en nog wat oudere games) en muziek productie (FL studio icm de nodige plugins/VSTs). Daarnaast zal ik ook wat gaan programmeren maar dat moet geen bepalende factor zijn in dit geval neem ik aan.
Dit systeem moet de komende jaren voldoende zijn om de laatste games te kunnen draaien (geen probleem als de graphics naar low moeten).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik probeer de prijs rond de € 1500,- te houden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik zoiezo denk nodig te hebben is een SSD (~500GB) en wat extra opslag ruimte (1 TB). Dat moet voor mij wel voldoende zijn. Daarnaast een goede processor en videokaart waarmee ik de komende jaren door kan komen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar een Intel processor. Verder heb ik geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou fijn zijn als het geluidsniveau zo laag mogelijk kan blijven. Verder heb ik weinig/geen eisen.
Ga je overklokken?
Ik heb geen ervaring met overklokken en heb er ook geen verstand van. Toch wil ik deze optie open houden omdat ik straks, als het systeem staat, hier misschien mee wil gaan experimenteren.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag willen weten of alle componenten compatibel zijn met elkaar. Meer specifiek:
- Geeft de voeding voldoende wattage?
- Kan het moederbord de gekozen processor en videokaart aan?
- Geeft de processorkoeling voldoende koeling?
- De behuizing wordt geleverd met 2 fans. Is dit voldoende?
Daarnaast hoor ik het graag als je denkt dat dingen beter kunnen, ook evt voor een kleine meerprijs.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-8700K Boxed | € 384,01 | € 384,01 |
| 1 | MSI Z370-A PRO | € 112,28 | € 112,28 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1080 ARMOR 8G OC | € 539,- | € 539,- |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 44,50 | € 44,50 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 166,95 | € 166,95 |
| 1 | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 80,95 | € 80,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 155,- | € 155,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.598,63 | |