MSI K7T Turbo (MS-6330): CPU FSB wil geen 133Mhz

Pagina: 1
Acties:

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Hallo...

Ik bezit dus dit mooie moederbordje.

In het boekje staat dat ik via een jumper op mijn moederbord mijn CPU FSB van 100Mhz (DDR 200) naar 133Mhz (DDR 266) kan zetten. Dat lukt alleen als ik pc133 geheugen gebruik.
Nou heb ik vandaag 256Mb pc133 geheugen gekocht. (ik weet dat er in mijn sig staat dat ik 352Mb geheugen heb op 133, dat klopt ook wel, want ik heb er nog 96Mb pc100 op 133 mhz erbij in zitten)

Afijn. Als ik dus dat jumpertje eraf haal, met alleen dat 256Mb pc133 geheugen erin (du niet dat andere geheugen erbij) dan zu mijn CPU FSB volgens het boekje op 133 moeten lopen (DDR 266). Er staat in het boekje dat dit alleen werkt met pc133 geheugen. Echter, als ik dat dus doe dan start me pc niet meer op. als ik de jumper er weer op zet, zodat ie weer pc100 loopt (DDR 200) dan start ie el weer op.

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat mijn CPU FSB wel op 133 wil?

Alvast bedankt.

Signature

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 14:59
8*133 = 1066. Lijkt me een beetje hoog voor een duron. Trekt ie misschien niet?
Kan je de multiplyer aanpassen? Dus potlood-streepjes gezet?
Zet 'm dan eerst eens op multiplyer 6, dan kom je op 800. Van daaruit kan je verder proberen.
Dus:
1) Indien niet gedaan: L1 bruggen potloden
2) multiplyer in BIOS op 6 zetten
3) Jumper eraf voor 133 Mhz
Vervolgens kun je gaan proberen te overclocken.

Zin.

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:52
Er zijn wat problemen met de Turbo borden icm 133fsb. Welke revisie heb je? Staat boven het agp slot op een doorzichtig stickertje. (17, 18,21 of 24 bijv.) De lagere revisies, onder de 20, kunnen wat meer problemen opleveren.

Maar in dit geval zal het gewoon je multiplier zijn. Dat wordt dus inkleuren en hopen dat ie op 133 gaat draaien.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:18
Waarschijnlijk trekt die duron het niet. Je kunt nog proberen het voltage te verhogen voor je hem op 133Fsb zet.

Verwijderd

Ik heb ook MSI K7T Turbo + Duron 800....als je oc'bios ff flashed en vervolgens multiplier instelt (ik heb 7) en vervolgens ff stroom van je pc afhaalt en dan het jumper verwijderd dan boot hij keurig op 933.

(zoniet dan moet je de moeilijke manier toepassen als je echt een gare revisie hebt... bios, multiplier instellen bij opslaan van bios stroom eraf, ff minuut uit laten, stroom er weer op, vervolgens laten booten daarna winblows afsluiten, stroom van pc af en dan pas jumper verwijderen, stroom er weer op en hoppa wederom 933)