Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:00
Situatie
UE46D8000,Onkyo txsr608, Harmon Kardon HKTS11, Nvidia Shield mediaspeler.
Gisteren is de subwoofer overleden.

Ik zoek een?
Subwoofer of nieuwe speakers. Al dan klein beginnen en uitbreiden of in 1x

Wat is je budget?
Ongeveer 1000

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb op internet het een en ander gelezen. Ik heb nog geen luistersessies gedaan. Ik vraag me vooral af wat wijzer is en ben dan ook benieuwd wat julle zouden doen.

Een goede subwoofer kost toch al snel €500. Is dat deze set nog wel waard? Een simpele subwoofer lijkt mij weer zonde van het geld. Dat kan ik dan beter bij een andere set leggen. De huidige set is inmiddels al weer 7 jaar oud.

Onlangs hebben mijn oude lui een sonos playbar, sub en 2x play 1 gekocht. Mooi geluid, mooie looks, premium gevoel, simpele installatie maar voor mijn gevoel weinig ruimte qua mogelijkheden.

Ook heb ik gekeken naar de dali zensor serie en dan de zensor 5. Het budget zal dan in eerste instantie niet voldoende zijn voor 5.1 maar misschien wel voor 2 zuilen en een sensor.

Wat zal het slimst zijn?

[ Voor 76% gewijzigd door Deef_K op 31-10-2017 12:52 . Reden: Tekst ontbrak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:08

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Deef_K Goed topic! :P
De titel heb je alvast; nu de vraag nog. :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deef_K
Jorgen schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:27:
@Deef_K Goed topic! :P
De titel heb je alvast; nu de vraag nog. :)
Geen idee waar het fout ging. Heb het aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07-10 22:09
(jarig!)
Ik kom op marktplaats regelmatig reparateurs tegen van de bewuste subwoofer, misschien eens kijken of er een in de buurt zit. Dan ben je wellicht voor een paar tientjes klaar.

Het is een vaker voorkomend probleem bij de HK subs.

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
DjaRoel schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:20:
Ik kom op marktplaats regelmatig reparateurs tegen van de bewuste subwoofer, misschien eens kijken of er een in de buurt zit. Dan ben je wellicht voor een paar tientjes klaar.

Het is een vaker voorkomend probleem bij de HK subs.
Het is niet het hitte probleem. Subwoofer denkt signaal te hebben ook als er geen signaal is. Hij produceert geen bass meer en schrijf de subwoofer dan ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 10:12
Een goede sub is voor (nagenoeg) elke willekeurige set een aanvulling.
Je kunt dus prima nu een vervangend model kopen voor je HK set.
Uiteraard kun je op een later tijdstip de HK set weer vervangen waarbij je de sub dan behoud.

Goede prijs/prestatie verhouding subs zijn die van SVS en BK.
Een stukje goedkoper zijn die van Klipsch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:20
De reparateurs op MP ruilen de versterker van sub om voor een gereviseerde ongeacht wat er aan die van jou mankeert, en dan hou je nog budget genoeg over voor eventueel een set zensor 5/7.

Heb zelf een opstelling met de zensor 7 als front en gebruik de subwoofer alleen bij films, voor muziek
is de sub voor mij geen aanvulling en dus overbodig.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:08

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Luisteren heeft bij subwoofers in elk geval weinig zin. Dat zijn dan juist weer de speakers die je wel op specs kunt kopen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Wat slim is zal vooral afhangen van je beoogde doel.
  • Is film belangrijk, dan kun je prima vooruit met de HK set en koop je een sub bij (of beter nog; twee subs en een minidsp, zie subwoofer topic voor resultaten van multisub). Grotere speakers kunnen dan wel beter klinken, maar meestal is dat bij film niet direct noodzakelijk.
  • Is muziek belangrijk, dan koop je beter 2 mooie zuilspeakers die helemaal aansluiten bij jouw smaak.
  • Is beiden belangrijk, dan kun je je set beter langzaam opbouwen. Ik zou dan beginnen met twee boekenplank speakers en een sub, daarna kun je een center en twee vloerstaanders (of kwalitatief betere boekenplank speakers met ongeveer dezelfde klank als de kleinere) hieraan toevoegen en zet je de twee bestaande speakers naar achteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Vandaag toch even wezen luisteren naar een Klipsch R-112SW. Zwaar indrukwekkend maar voor mijn gevoel een beetje overkill. Ik heb daarom voor de Klipsch R-110SW gekozen en deze komt morgen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Ga je zeker veel plezier van hebben, prima prijs prestatie verhouding en toch echt wel een level hoger dan de HK die je had.

En nu je toch bezig bent, direct je fronts en center aanpakken en je krijgt een totaal andere beleving.
De kleine HK's kun je prima nog even gebruiken als rear speakers.

[ Voor 41% gewijzigd door NL_Scratch op 01-11-2017 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
NL_Scratch schreef op woensdag 1 november 2017 @ 17:24:
Ga je zeker veel plezier van hebben, prima prijs prestatie verhouding en toch echt wel een level hoger dan de HK die je had.

En nu je toch bezig bent, direct je fronts en center aanpakken en je krijgt een totaal andere beleving.
De kleine HK's kun je prima nog even gebruiken als rear speakers.
Doe je even sponsoren dan? 8)7 Vanmiddag komt de subwoofer binnen. Moet nog even de calibratiemicrofoon er bij zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Deef_K schreef op donderdag 2 november 2017 @ 08:25:
[...]

Doe je even sponsoren dan? 8)7 Vanmiddag komt de subwoofer binnen. Moet nog even de calibratiemicrofoon er bij zoeken.
Haha, nee helaas dat gaat hem niet worden.
Wat ik er maar mee wil aangeven dat je met de SUB een mooie stap hebt gemaakt en dat een volgende stap waarschijnlijk de fronts + center gaan zijn ;)
Pagina: 1