Hoi allemaal. Ik besloot zojuist om mijn ram modules via het aanzetten van XMP op de maximale waarden te laten draaien. Het enige wat ik in de bios heb veranderd is deze setting van "disabled" naar "profile 1".
Vervolgens bootte mijn pc wel, maar bleek in windows mijn ram snelheid onveranderd. Daarom ben ik nogmaals naar de bios gegaan, die aangaf gereset te zijn. Na het nogmaals aanzetten van XMP en het opslaan van de settings werd het scherm zwart en dat is het nu al zon 20 minuten. De pc draait wel gewoon nog.
Mijn vragen:
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik in iedergeval weer in de bios kom?
Waarom crasht de pc bij deze settings en hoe kan ik er voor zorgen dat ik de ram snelheden wel kan aanpassen?
Specs:
Vervolgens bootte mijn pc wel, maar bleek in windows mijn ram snelheid onveranderd. Daarom ben ik nogmaals naar de bios gegaan, die aangaf gereset te zijn. Na het nogmaals aanzetten van XMP en het opslaan van de settings werd het scherm zwart en dat is het nu al zon 20 minuten. De pc draait wel gewoon nog.
Mijn vragen:
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik in iedergeval weer in de bios kom?
Waarom crasht de pc bij deze settings en hoe kan ik er voor zorgen dat ik de ram snelheden wel kan aanpassen?
Specs:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 7 1700X Boxed zonder koeler | € 326,95 | € 326,95 |
| 1 | Gigabyte GA-AB350-GAMING 3 | € 107,70 | € 107,70 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 166,95 | € 166,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 601,60 | |