Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 28-03 15:32

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter

HMD heeft de Nokia 2 gepresenteerd, een goedkope smartphone met 4100mAh-accu. Daarmee is de capaciteit van de accu hoger dan die van alle andere Nokia-smartphones tot nu toe. Het toestel heeft een opslag van 8GB.

De Nokia 2 heeft een aluminium frame en een achterkant van kunststof, zegt HMD. Het toestel is 143,5x71,5mm groot en 9,3mm dik. In die behuizing zit een Qualcomm Snapdragon 212, een al wat oudere, op 28nm gemaakte soc van de Amerikaanse processorontwerper met vier Cortex A7-processorkernen op maximaal 1,3GHz. De gpu is een Adreno 304. HMD stopt daar 1GB aan lpddr3-geheugen bij, met een opslag van 8GB-emmc. In de behuizing is een micro-sd-slot te vinden om de opslag uit te breiden. Laden gaat via de micro-usb-aansluiting, audio luisteren via bluetooth 4.1 of de 3,5mm-jack.

De telefoon heeft een 5"-lcd met een resolutie van 1280x720 pixels. De Nokia 2 draait op Android 7.1.1 en de fabrikant belooft geregeld updates uit te brengen voor het toestel. In elk geval zal Android Oreo gaan draaien op de smartphone, zo belooft HMD. De Nokia 2 moet 99 euro kosten. Er komen versies met een en twee simkaarten. De Nederlandstalige productpagina is online, wat wijst op een release in de Benelux. Wanneer dat zal gebeuren, is nog niet bekend.

HMD heeft dit jaar al enkele andere modellen uitgebracht in de Benelux. Zo kwamen deze zomer de 3,5 en 6 uit, terwijl daar dit najaar de Nokia 8 bijkwam. Vorige maand presenteerde de Finse fabrikant in China al de Nokia 7, al is die nog niet in Europa verkrijgbaar.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 7.1.1
CPUQualcomm® Snapdragon™ 212
GPUQualcomm® Adreno™ 304
RAM1 GB LPPDDR3
ROM8 GB (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 4.1, A-GPS, NFC, Glonass, Beidou, FM-Radio, 2,4 GHz b/g/n
AansluitingenMicro-USB, 3.5mm
SensorenLichtsensor, Nabijheidssensor, Accelerometer (G-sensor), E-compass
Scherm5" HD LCD-scherm, GG3
Front Camera5MP, FF
Back Camera8MP, AF, Led flitser
Accu4100mAh
KleurZwart, Wit, Oranje
Afmetingen143,5 x 71,3 x 9,30 mm
GewichtOnbekend
Prijs99 euro)
Release DatumOnbekend in NL

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.031-10-2017Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:16
@rens-br weer een mooie Topicstart.
Dit is de eerste nokia waar ik erg sceptisch over ben. 1GB ram & Android is niet een combinatie waarin ik geloof.

Het doet mij weer terugdenken aan een sony met 768mb ram die ik ooit had, waarbij na het openen van apps het stock-keyboard of swiftkey elke keer het geheugen uit werd gegooid. Dus 5 seconden moest inladen (& aldanniet de app afsloot) elke keer dat je het toetsenbord nodig had.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
quote:
3x3 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:03:
Dit is de eerste nokia waar ik erg sceptisch over ben. 1GB ram & Android is niet een combinatie waarin ik geloof.
8GB + Android is sowieso ook geen goed huwelijk. Je hebt dan misschien 3GB vrij en dat zit echt binnen no-time vol. Deze telefoon is ook echt alleen bedoeld voor twee of drie apps en meer niet.

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:16
quote:
rens-br schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:09:
[...]

8GB + Android is sowieso ook geen goed huwelijk. Je hebt dan misschien 3GB vrij en dat zit echt binnen no-time vol. Deze telefoon is ook echt alleen bedoeld voor twee of drie apps en meer niet.
Tegenwoordig kun je je SD samenvoegen met het interne geheugen natuurlijk. \
Alleen vraag ik mij af met welke snelheden deze telefoon die SD kaart gaat lezen.
Met de standaardsnlheid van 20~30MB/s is het niet veel soeps.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
quote:
3x3 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:56:
Tegenwoordig kun je je SD samenvoegen met het interne geheugen natuurlijk.
Dat klopt inderdaad, maar zoals je terecht zelf ook al opgemerkt is SD-lees en schrijfsnelheid wel heel erg belangrijk.

Hier op Tweakers lees ik toch altijd veel klachten over Adoptable storage. 'Te traag', te langzaam, e.d.

rens-br wijzigde deze reactie 31-10-2017 13:58 (15%)

• RicoK
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 23:24

• RicoK
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 23:24
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True