MacBook Air Batterij

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knappa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 20:12
Mijn vraag
Heeft iemand ervaring met een winkel (in België, kanten Aalst of Antwerpen) om een batterij van een MacBook Air uit 2010 te vervangen ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Niet van toepassing

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al eens rondgekeken in de bestaande draadjes, maar had geen recente ervaringen teruggevonden. Ik heb al gebeld met Switch, maar die kunnen zelfs geen nieuwe batterij meer regelen. Ik heb deze MacBook Air gekregen van een collega die niet meer de moeite wil doen om te laten herstellen, maar als de prijs meevalt voor een nieuwe batterij, kan ik hier wel iemand mee plezieren.
Maar ik zou wel graag ergens gaan waar ik iets of wat zekerheid heb van het resultaat.

Beste antwoord (via Knappa op 11-12-2017 13:54)

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09 20:01
Knappa schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:36:
[...]

Het keyboard staat wat bol, maar werkt nog wel, zou dat een groot probleem kunnen opleveren, wat betreft overlevingskansen ?

Iemand trouwens een idee of je zo'n MacBook Air veilig zonder batterij kan gebruiken ? Dan zou ik hem aan m'n tv aansluiten, zonder de batterij te vervangen.
Als er niets verbogen is zou dat niets uit mogen maken.

Je kunt Macbooks wel zonder accu gebruiken maar dan lopen ze op halve snelheid. Lijkt me niet wenselijk.

Mijn advies: koop een accu bij iFixit en doe het zelf, of laat het iemand in je kennissenkring doen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:52
Knappa schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:31:
Mijn vraag
Maar ik zou wel graag ergens gaan waar ik iets of wat zekerheid heb van het resultaat.
Als ik jou was, zou ik even contact opnemen met Apple. Of naar de Apple Store in Brussel rijden. Kost je wellicht wel wat meer geld en moeite, maar je wordt goed geholpen :)

EDIT: Ik zie net dat de MacBook Air uit 2010 obsolete is. Wat betekent dat Apple deze waarschijnlijk niet meer kan repareren. https://support.apple.com/en-us/HT201624

[ Voor 18% gewijzigd door oohh op 31-10-2017 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 13:49
Op ifixit ligt de prijs voor een batterij rond de 80$ (https://nl.ifixit.com/Gui...+Battery+Replacement/4502)

[ Voor 29% gewijzigd door REDSD op 31-10-2017 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:13

nelizmastr

Goed wies kapot

oohh schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:34:
[...]

EDIT: Ik zie net dat de MacBook Air uit 2010 obsolete is. Wat betekent dat Apple deze waarschijnlijk niet meer kan repareren. https://support.apple.com/en-us/HT201624
Niet waarschijnlijk, maar 100% zeker ;) vintage en obsolete betekenen allebei einde oefening, doe het zelf maar. :+

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dit kun je als Tweaker wel zelf doen. €80 - €100,- kost de batterij

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knappa
Het keyboard staat wat bol, maar werkt nog wel, zou dat een groot probleem kunnen opleveren, wat betreft overlevingskansen ?

Iemand trouwens een idee of je zo'n MacBook Air veilig zonder batterij kan gebruiken ? Dan zou ik hem aan m'n tv aansluiten, zonder de batterij te vervangen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09 20:01
Knappa schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:36:
[...]

Als er niets verbogen is zou dat niets uit mogen maken.

Je kunt Macbooks wel zonder accu gebruiken maar dan lopen ze op halve snelheid. Lijkt me niet wenselijk.

Mijn advies: koop een accu bij iFixit en doe het zelf, of laat het iemand in je kennissenkring doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knappa
Zoals hierboven aangehaald: gewoon een batterij gekocht via iFixit. Wordt goed verpakt geleverd en is op een tiental minuten geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de accu van ifixit gekocht, en afgelopen week in mijn 13" air uit 2011 gezet.
was letterlijk 5 minuten werk, en de batterijduur is weer als vanouds!
Pagina: 1