Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan99jl
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04-09 09:01
Ik heb laatst een nieuwe microfoon gekocht. Het gaat hier om een XLR microfoon met een met AMP. Ik heb via verschillende manieren geprobeerd om deze aan de praat te krijgen.

- Gekloot in windows zelf, maar zonder succes.
- Voicemeeter Banana, krijg alleen het geluid werkend.

Drivers voor de AMP heb ik al geïnstalleerd.

Producten:
- Neewer nw 700
- Focusrite Solo

Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:16

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat is het probleem exact? Wordt er geen geluid opgenomen? Heb je al eens contact opgenomen met Neewer zelf? ( Contact our Technical Support department via email: support@neewer.com)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan99jl
Hij neemt inderdaad geen geluid op. Nee heb ik niet gedaan want denk dat het iets te maken heeft met Windows instellingen heeft te maken of met voicemeeter Banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wutwutwhat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2022

wutwutwhat

Lomperik.

Christiaan99jl schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:55:
Hij neemt inderdaad geen geluid op. Nee heb ik niet gedaan want denk dat het iets te maken heeft met Windows instellingen heeft te maken of met voicemeeter Banana
En dat is precies waar de fabrikant je mee kan helpen, zoals @Outerspace al aangeeft. Supportafdelingen bestaan met een reden.. Support geven ;)

Liever in Gulden betalen? Dat kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 08:58
Lijkt mij toch dat je bij Focusrite moet zijn ipv Neewer. De microfoon is gewoon een standaard condensator microfoon, de geluidskaart/drivers/anders is waar het fout gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Raling op 31-10-2017 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 11:56
Check eerst eens even een paar dingen...

Eerst de hardware:
- gebruikt deze microfoon fantoomvoeding? Zo ja, staat dat aan op de Focusrite?
- is de microfoon aangesloten met XLR op de Focusrite?
- laat de Focusrite zien dat de microfoon signaal geeft? Als je de gain op de Focusrite langzaam omhoog draait hoort de ring om de gainknop groen op de lichten bij geluid (of rood als het signaal te sterk is).

Next stop... Windows:
- rechtsklik luidspreker in tray -> Recording Devices -> als het goed is staat daar 'Focusrite USB' bij als een recording device, inclusief een VU meter. Deze hoort uit te slaan bij geluid, zo niet check dan de eigenschappen (enabled, niet gemute, geen laag volume etc.).

Als dat werkt dan hoor je al opnames te kunnen maken (bijv. in Audacity) als je de Focusrite USB als device kiest.

Voicemeeter Banana - geen ervaring mee, maar ik zie dat je daar kan goochelen met routing van signalen en devices. Denk dat het handig is om eerst de basis werkend te krijgen (hardware + Windows), en daarna pas Voicemeeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:07
de Fantoomvoeding is de 48v die op de solo staat btw

[ Voor 61% gewijzigd door blissard op 31-10-2017 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan99jl
Cascade schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:22:
Check eerst eens even een paar dingen...

Eerst de hardware:
- gebruikt deze microfoon fantoomvoeding? Zo ja, staat dat aan op de Focusrite?
- is de microfoon aangesloten met XLR op de Focusrite?
- laat de Focusrite zien dat de microfoon signaal geeft? Als je de gain op de Focusrite langzaam omhoog draait hoort de ring om de gainknop groen op de lichten bij geluid (of rood als het signaal te sterk is).

Next stop... Windows:
- rechtsklik luidspreker in tray -> Recording Devices -> als het goed is staat daar 'Focusrite USB' bij als een recording device, inclusief een VU meter. Deze hoort uit te slaan bij geluid, zo niet check dan de eigenschappen (enabled, niet gemute, geen laag volume etc.).

Als dat werkt dan hoor je al opnames te kunnen maken (bijv. in Audacity) als je de Focusrite USB als device kiest.

Voicemeeter Banana - geen ervaring mee, maar ik zie dat je daar kan goochelen met routing van signalen en devices. Denk dat het handig is om eerst de basis werkend te krijgen (hardware + Windows), en daarna pas Voicemeeter.
- Ja deze microfoon werkt ook met fantoompower en ja deze staat ook aan op de Solo
- Ja de microfoon is aangesloten door een standaard XLR kabel
- Er gaat een groen of rode led branden als hij geluid oppakt.

Er staat alleen "Lijningang" en daaronder dan "Scarlett Solo". Ik heb verder niet aan deze instellingen gezeten dus dit staat nog als standaard.

Ik heb zojuist Voicemeeter verwijderd en gekeken of dat wel werkt, maar helaas werkt dat ook niet. Dit brengt zelfs een volgend probleem mee en dat is dat ik nu geen geluid meer krijg door mijn koptelefoon

[ Voor 19% gewijzigd door Christiaan99jl op 31-10-2017 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
Ok, dan werkt de microfoon in ieder geval, en de microfooningang van de Focusrite ook.

Als je in Windows kijkt bij het Scarlett Solo recording device, zit er dan beweging in de VU meter bij geluid? Zo nee, check op zijn minst even of het device enabled is en het levelschuifje (Properties -> tabblad Levels) op 100 staat, ookal heb je er verder niet aangezeten.

Als die meter aangeeft dat er geluid binnenkomt, dan kan je verder met je recording/DAW software. Het is dan een kwestie van de juiste ingangsbron te kiezen (de Scarlett Solo).

Hoofdtelefoon: zit die ook in de Focusrite? Check even of bij Playback Devices het apparaat waar de hoofdtelefoon in zit wel het default device is, OF dat het eventuele andere software die je gebruikt nog wel het juiste device staat. Sommige software (bijv. Kodi) gaat niet zo netjes om met audio devices die verwijderd worden.

Nog een ding, check even of de juiste drivers geinstalleerd zijn. Uitleg is hier te vinden: Focusrite Help Centre - No input/output from second gen Scarlett after set up on Windows 10

[ Voor 15% gewijzigd door Cascade op 31-10-2017 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan99jl
Cascade schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 22:36:
Ok, dan werkt de microfoon in ieder geval, en de microfooningang van de Focusrite ook.

Als je in Windows kijkt bij het Scarlett Solo recording device, zit er dan beweging in de VU meter bij geluid? Zo nee, check op zijn minst even of het device enabled is en het levelschuifje (Properties -> tabblad Levels) op 100 staat, ookal heb je er verder niet aangezeten.

Als die meter aangeeft dat er geluid binnenkomt, dan kan je verder met je recording/DAW software. Het is dan een kwestie van de juiste ingangsbron te kiezen (de Scarlett Solo).

Hoofdtelefoon: zit die ook in de Focusrite? Check even of bij Playback Devices het apparaat waar de hoofdtelefoon in zit wel het default device is, OF dat het eventuele andere software die je gebruikt nog wel het juiste device staat. Sommige software (bijv. Kodi) gaat niet zo netjes om met audio devices die verwijderd worden.

Nog een ding, check even of de juiste drivers geinstalleerd zijn. Uitleg is hier te vinden: Focusrite Help Centre - No input/output from second gen Scarlett after set up on Windows 10
Oke heb het nogmaals allemaal geprobeerd zonder enkele tools etc. en krijg geluid uit de microfoon, maar dit is helaas heel zachtjes. Ik zou de microfoon dus echt heel dichtbij me moeten hebben terwijl hij nu echt al iets van 20cm van mij vandaan staat.

Ik zie een aantal dingetjes bewegen in de meter als ik praat. In Windows staat de microfoon nog op 100%.

Geluid door mijn koptelefoon heb ik nu ook gefixt.

Kent u toevallig een makkelijk software waar je dan de achtergrond en andere dingetjes kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
Laag volume... just checking: praat je wel recht in de microfoon? Niet de boven- of achterkant? Het ding is vrij richtingsgevoelig en heeft een supercardioïde richtingskarakteristiek. Als je er recht voor zit (de voorkant waar het logo op staat) zou ik op 20 cm een goed volume verwachten.

Je kan het met de Focusrite eerst testen:
- mic op XLR
- 48 volt fantoomvoeding aan
- 20 tot 80 cm recht voor de microfoon zitten.
- gain zo instellen dat het bij hard geluid net niet rood oplicht.
- hoofdtelefoon in de Focusrite
- direct monitor schakelaar op 'on'
- monitor knop langzaam opendraaien
Klinkt dat te zacht?

Die levelmeter in Windows hoort ook goed uit te slaan, niet een paar streepjes, eerder richting 60 of 80%, liefst nog harder zonder dat het gaat clippen. Gebeurt dat ook?

Software:
- ik zou Audacity eens proberen: http://www.audacityteam.org/download/windows/ , gratis, nog vrij simpel en genoeg om audio op te nemen en te bewerken. Kies als ingangsbron de Scarlett Solo, klik op de level meter om die bron te monitoren -> zou ook goed moeten uitslaan bij geluid.
- er zit software bij de Focusrite, o.a. ProTools First en Ableton Live Lite. Iets minder simpel, maar niet verkeerd om te leren kennen.

Dit filmpje is misschien ook interessant, geeft een beetje een idee van hoe de microfoon reageert afhankelijk van hoe je in het ding spreekt:
YouTube: Neewer NW-700 BEST $32 Microphone Kit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-09 20:05
Heeft de focusrite software naast volume ook een gain instelling? Of een omschakeling tussen line en mic waarbij hij nu op line staat?
Pagina: 1