Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-03-2023
Hallo iedereen,

Zoals de titel al aangeeft, wanneer zet je (bijvoorbeeld Github) projecten op je CV of LinkedIn? Ben sinds kort weer begonnen met programmeren in m'n vrije tijd en heb nou twee kleine projecten online staan waar ik aan werk met de gedachte "kan ik oefenen en staat leuk op m'n CV" maar vervolgens vroeg ik me af of dit niet meer kwaad dan goed kan doen als het bijvoorbeeld te amateuristisch eruit ziet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:43

Yucon

*broem*

De vraag stellen is hem beantwoorden.

Ziet het er te amateuristisch uit? Driekwart uitgecommentarieerd, allelei vage blokken testcode, ontzettend rommelig programmeerwerk, dat soort dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:46

Rmg

Ligt aan de functie waar je op solliciteert hoe amateuristisch ze mogen zijn. Solliciteer je als programmeur is het een afknapper als je projecten op je github hebt staan die niet van niveau zijn.

Solliciteer je voor Network Engineer oid dan is het sowieso een voordeel omdat je affiniteit laat zien met iets wat niet je hoofd skill is zeg maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In principe zet je alleen je beste prestaties op je CV, niet alles wat je ooit gemaakt hebt. Dat lijstje op je CV is dus per definitie aan verandering onderhevig. Immers is niemand bij geboorte al een briljant programmeur, maar worden we (als het goed is) wel steeds beter.

Als je bijzonder trots bent op wat je nu gemaakt heb kun je dat gewoon op je CV zetten. Als je op enig moment vind dat het geen goede afspiegeling van je huidige prestaties meer is dan vervang je het door een recenter project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-03-2023
Rmg schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:24:
Ligt aan de functie waar je op solliciteert hoe amateuristisch ze mogen zijn. Solliciteer je als programmeur is het een afknapper als je projecten op je github hebt staan die niet van niveau zijn.

Solliciteer je voor Network Engineer oid dan is het sowieso een voordeel omdat je affiniteit laat zien met iets wat niet je hoofd skill is zeg maar
Ik solliciteer op het moment nergens voor maar het is natuurlijk altijd handig om een up to date CV te hebben (denk ik dan). Op een korte periode na waar ik wat webdevelopment deed doe ik professioneel er weinig mee, ben nu applicatiebeheerder. Mijn gedachte was inderdaad iets zoals waar je mee afsluit, is handig om te laten zien. Aan de andere kant ben ik niet zeker van hoe mijn programmeerwerk eruit ziet, dus misschien moet ik het maar laten beoordelen voordat ik het ergens op plonk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dartillus schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:15:
Hallo iedereen,

Zoals de titel al aangeeft, wanneer zet je (bijvoorbeeld Github) projecten op je CV of LinkedIn? Ben sinds kort weer begonnen met programmeren in m'n vrije tijd en heb nou twee kleine projecten online staan waar ik aan werk met de gedachte "kan ik oefenen en staat leuk op m'n CV" maar vervolgens vroeg ik me af of dit niet meer kwaad dan goed kan doen als het bijvoorbeeld te amateuristisch eruit ziet.
Zorg dat je jouw projecten waar je trots op bent ondanks de taal gewoon er op zet.

Wil je solliciteren naar een Angular.js baan, zorg dat je goeie Angular.js projecten er op hebt staan

Zo zien ze niet alleen Angular.js projecten, maar zien ze ook dat je prima mooie dingen kan bouwen in andere frameworks en tale die je vroeger hebt beheerst.

Zo denk ik er dan als student app ontwikkeling over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:24:
In principe zet je alleen je beste prestaties op je CV, niet alles wat je ooit gemaakt hebt. Dat lijstje op je CV is dus per definitie aan verandering onderhevig. Immers is niemand bij geboorte al een briljant programmeur, maar worden we (als het goed is) wel steeds beter.

Als je bijzonder trots bent op wat je nu gemaakt heb kun je dat gewoon op je CV zetten. Als je op enig moment vind dat het geen goede afspiegeling van je huidige prestaties meer is dan vervang je het door een recenter project.
Stel je voor ik heb wat supermarkt baantjes gehad toen ik jong was, en daarna heb ik een aantal jaar niet gewerkt en full time gestudeerd.

Ik heb gewoon een dikke portfolio met persoonlijke projecten

Is het dan lelijk om die paar supermarkt baantjes op mn cv te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:18
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:36:
[...]

Stel je voor ik heb wat supermarkt baantjes gehad toen ik jong was, en daarna heb ik een aantal jaar niet gewerkt en full time gestudeerd.

Ik heb gewoon een dikke portfolio met persoonlijke projecten

Is het dan lelijk om die paar supermarkt baantjes op mn cv te zetten?
Ik zet ze er niet apart op maar wel een regeltje met diverse bij- en vakantiebaantjes en wat voorbeelden. Het geeft een beeld van je persoonlijkheid, dus ik vind wel dat het wat toevoegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:38

Basszje

Reisvaap!]

timag schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:42:
[...]
Ik zet ze er niet apart op maar wel een regeltje met diverse bij- en vakantiebaantjes en wat voorbeelden. Het geeft een beeld van je persoonlijkheid, dus ik vind wel dat het wat toevoegt.
Ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat de rest is. Je CV hoeft niet encyclopedisch correct te zijn ofzo. Liefst niet veel meer dan een A4-tje met alles erbij. Eventueel kan je de volgorde ook veranderen als je in meerdere sectoren hengelt.

Ik zou niet de 100 bijbaantjes vermelden ala krantwijk / supermarkt. Hoogstens een paar. Maar zeker wel vrijwilligerswerk / activiteiten buiten werk en dergelijke. Dat geeft een beeld van iemand die geinteresseerd / actief / ondernemend is.

Zelfde met github wel of niet. Een prutsel ala hello world van een avondje is niet echt relevant, maar als je zelf een tooltje hebt gemaakt om het e.e.a. makkelijker te maken dan is dat al weer iets leuks. Je kan jezelf afvragen wat een werkgever mogelijk interessant zou vinden.

Publicatiefactor is iets om aan te werken als je geen werk hebt / aan het solliciteren bent bijvoorbeeld.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Wat een onzin om niks van niveau niet op je Github te zetten. Inderdaad zoals @Basszje zegt geen Hello World, maar code waar je nog aan werkt of ideeën over hebt kunnen zeker helpen. Perfect hoeft dat niet te zijn, gaat om hoe het verzorgd, werkt en wat je hebt geleerd.

[ Voor 19% gewijzigd door HollowGamer op 31-10-2017 18:18 ]

Pagina: 1