Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

USG in combinatie m et PFsense

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje

Graag zou ik een pfsense machine voor of na mijn Ubiquiti Security Gateway willen plaatsen.
Nu heb ik een en ander gelezen maar om nou te zeggen dat ik het volledig snap..

Waarom wil ik beide gebruiken ?
1:Ubiquiti Gateway dient als modem en houdt ook tevens allerlei informatie tussen camera`s en Access Points bij.
2:Pfsense heeft veel aan boord wat ik wil gaan testen voor meerdere servers die colocated staan.
3: Wat ik mis bij Ubiquiti Security Gateway is : Country IP blocking, Squid, PFblockerNG, Snort, Nmap, VPN. etc

De hoofdvraag is of dit allemaal handig is of dat ik de USG buitenwege moet laten ondanks die wel mooie grafiekjes oplevert en inzage geeft in internet gebruik. Of dat dit beide kan werken.

Voor zover ik heb gelezen kan PFsense ook overweg met een directe aansluiting van FTTH op XS4all.
Ik neem geen IPTV of dat soort dingen af van Xs4all. Maar dan mis ik weer de USG features.

Heeft iemand ervaring met PFsense in zo`n opstelling ?

Zoals gezegd is dit een soort van testcase die ik indien bruikbaar wel wil behouden voor een thuissituatie. Deze testcase wil ik professioneel gaan opzetten door netgate apparatuur te gaan kopen voor de colocated servers.

Alle reacties

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Heb zelf een Edgerouter en kan dergelijke zaken gewoon erop installeren via de CLI, dat het niet standaard in de GUI zit betekent niet dat je het er niet in kan krijgen ;)
Niet zeker wat betreft de USG maar neem aan dat die iig even veel kan als een Edgerouter, dan is PfSense een beetje overbodig.

Fixing things to the breaking point...

Verwijderd

Topicstarter
RGAT schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 22:40:
Heb zelf een Edgerouter en kan dergelijke zaken gewoon erop installeren via de CLI, dat het niet standaard in de GUI zit betekent niet dat je het er niet in kan krijgen ;)
Niet zeker wat betreft de USG maar neem aan dat die iig even veel kan als een Edgerouter, dan is PfSense een beetje overbodig.
Betwijfel behoorlijk of de USG 3 al de bovenstaande features kan afhandelen met zijn 512 MB geheugen.
Ten tweede ben ik niet zo`n hele handige met linux en bevallen de gui mogelijkheden van de pfsense me zeer.