Toon posts:

geheugen op sq575

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een geheugen module liggen (128 mb SDRAM)die ik in mijn linux bak wil zetten (32MB edo schiet niet echt op) Het is een oud moederbord (sq575) nou wil die niet werken met die 128 MB(133) geheugen module.

Kan het zijn dat ik wat jumpertjes moet verzetten (ik heb helaas het boekje van het moederboard niet meer) Alvast bedankt!

Verwijderd

naar mijn weten gaat SDRAM ook nooit passen op een EDO mobo-tje.. search anders effe...

edit

ok ok, er kunnen dus ook sdram banken op zitten, dat weet ik dus nu. bedankt heren. Mischien kan het mobotje dan wel geen 128 banken aan, is het een 32x4 module of een 16x8 ? , of hoe zeg je dat ? Enne zeg effe wat meer over dat mobo, merk enzo...

/edit

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
tenzij ie ook sdram sloten heeft

hebben sommige

Verwijderd

Topicstarter
er zitten weldegelijk twee aansluitingen voor die modules op het moederbord. Vaak is het zo dat in het boekje van die oude moederborden staat dat die ook werken en alles ondersteunen maar in de praktijk blijkt het zo te zijn dat dat in meer dan de helft van de gavallen dat niet opgaat.

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is me bekend:

Support both Sync. DRAM and EDO DRAM
4 x 72 pin SIMM sockets on board for 4/8/16/32 MB, 70ns or Faster, FP/EDO DRAM Modules
2 X 168 pin DIMM Sockets on board for SDRAM(option)
Support 8-128MB Memory Capacity

Verwijderd

okee, check die reep 128 MB, hoeveel zwarte plakjes zitten d'r op ?

Verwijderd

dan is het een 32x8 en een ECC chip, enne ECC zal het moederbord wel niet ondersteunen.... ( 8 keer geheugen, en dan 1 ECC chip, samen 9 ) :)

Verwijderd

Topicstarter
jaja(?) is dit op een andere manier nog op te lossen (ik las bijvoorbeeld ergens op de site van kingston dat hun geheugen modules wel op dit moederbord werken(beweerde ze)).

Ander merk geheugen modules kopen? Ik heb nu infinion

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er al uit...
Pagina: 1