Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Batch users met homedir

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment ben ik bezig met het schrijven van een script om een grote groep users toe te voegen uit een csv bestandje. Ik heb nu een werkend script om de users toe te voegen alleen moeten deze ook allemaal direct een homedirectory meekrijgen. Dit gedeelte krijg ik niet werkend. Hieronder mijn nu bestaande script en de vraag of jullie weten hoe dit moet. De gedeelde homedir map staat hier: \\WDSSERV\homedir en moet de drive letter H krijgen

$objOU = [ADSI]"LDAP://OU=test,DC=wds,DC=local"
$dataSource = import-csv "E:\batchusers\N42A.csv"

foreach($dataRecord in $dataSource)
{
$cn = $dataRecord.voornaam + " " + $dataRecord.achternaam
$sAMAccountName = $dataRecord.loginnaam
$givenName = $dataRecord.voornaam
$sn = $dataRecord.achternaam
$sAMAccountName = $sAMAccountName.ToLower()
$displayName = $sn + ", " + $givenName
$userPrincipalName = $sAMAccountName + "@wds.local"

$objUser = $objOU.create("user", "CN=" + $cn)
$objUser.Put("sAMAccountName", $sAMAccountName)
$objUser.Put("userPrincipalName", $userPrincipalName)
$objUser.Put("displayName", $displayName)
$objUser.Put("givenName", $givenName)
$objUser.Put("sn", $sn)

$objUser.setInfo()
$objUser.SetPassword("Welkom01")
$objUser.psbase.InvokeSet("AccountDisabled", $false)
$objUser.SetInfo()
}

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 22:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welkom op GoT :)
Dus of we je script maar ff aan willen vullen? Sorry, maar zo werkt het hier niet :)

Nou ben ik geen powershell scripter, maar ik kan me niet voorstellen dat er legio voorbeelden zijn van hoe je een homedir moet mounten in powershell. Dus wat had je zelf al gezocht, gevonden en geprobeerd en wat lukt er niet? :)

Verder: check even de FAQ over de UBB codes en zet je code even tussen CODE tags. Leest een stuk prettiger. Je kunt je post editten met de edit knop rechts bovenaan je post :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Misschien kwam het niet helemaal duidelijk over, ik bedoelde of jullie mij op weg konden helpen.

Ik heb inderdaad al zelf geprobeerd en gezocht op internet maar ik kom er niet helemaal uit. Het maken van een gedeelte van het path en daarna de loginname als variabele was in mijn ogen het meest logisch. Verder ben ik vooral heel uitgebreide scripts tegen gekomen waar mappen meteen aangemaakt worden en rechten toegekend worden. Zoals ik dus al eerder zeg, ik kom er niet uit

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 20:35:
Misschien kwam het niet helemaal duidelijk over, ik bedoelde of jullie mij op weg konden helpen.

Ik heb inderdaad al zelf geprobeerd en gezocht op internet maar ik kom er niet helemaal uit. Het maken van een gedeelte van het path en daarna de loginname als variabele was in mijn ogen het meest logisch. Verder ben ik vooral heel uitgebreide scripts tegen gekomen waar mappen meteen aangemaakt worden en rechten toegekend worden. Zoals ik dus al eerder zeg, ik kom er niet uit
Hoe denk je anders dat die mappen en rechten er komen? als je users aanmaken gaat scripten zul je ook dat deel mee moeten nemen. Anders heb je een pad in de profile tab van je user staan wat niet bestaat. Als je via de GUI een folder opgeeft dan zorgt AD er onderwater voor dat die folder wordt aangemaakt met de juiste rechten. Nu ga je scripten en gebeurd dat dus niet automagisch.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
kijk dat wist ik dus al niet. Ik heb meerdere scripts gevonden alleen geen idee welke een beetje aan mijn vragen voldoet.

ik dacht misschien is dit wel een goede waar ik met een beetje hulp een werkende van kan maken.

https://social.technet.mi...forum=winserverpowershell

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 20:57:
kijk dat wist ik dus al niet. Ik heb meerdere scripts gevonden alleen geen idee welke een beetje aan mijn vragen voldoet.

ik dacht misschien is dit wel een goede waar ik met een beetje hulp een werkende van kan maken.

https://social.technet.mi...forum=winserverpowershell
Je moet gewoon gaan proberen. Reken de tijd die het je kost om het met de hand te doen. Die tijd heb je beschikbaar om het scripten je eigen te maken en te proberen. Vervolgens haal je je tijdswinst uit het repeterende karakter van dezelfde taak.

https://discord.com/invite/tweakers

• mufana
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06-2023
redfoxert schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 00:12:
[...]

Je moet gewoon gaan proberen. Reken de tijd die het je kost om het met de hand te doen. Die tijd heb je beschikbaar om het scripten je eigen te maken en te proberen. Vervolgens haal je je tijdswinst uit het repeterende karakter van dezelfde taak.
Zo dacht ik er ook altijd over. Echter is het gewoon zo dat sommige automation projecten veel tijd kosten en je er niet meteen tijdsbesparing uit haalt. Maar automation zorgt er ook voor dat taken veel consistenter zullen verlopen en dat je kunt gaan standariseren. Dat is ook winst. Wel lastig inzichtelijk maken voor management.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:08
Gewoon via een GPO Folder redirection inregelen?

• Pierik
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-10 14:22

Pierik

I'll be back!!!

Je kunt dit met de "new-aduser" cmdlet meegeven met de property -homedirectory "Pad naar de homedirectory" -homedrive <letterWaaropDeHomeDirectoryMoetKomen>

In de loop waarin je de users aan maakt zet je dan iets als
code:
1
$homeDirectory = "\\WDSSERV\homedir\$sAMAccountName"

Waarmee je dus uit komt op
code:
1
new-aduser [...] -homeDirectory $homeDirectory -homeDrive H

Welke andere opties je nodig hebt voor de new-aduser cmdlet moet je zelf maar even uitzoeken via get-help new-aduser

Succes!

Iracing Profiel

Pagina: 1