Sigaretten versturen met POSTNL

Pagina: 1
Acties:
  • 6.879 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-05 01:52
Hallo,

Ik vroeg me af of het toegestaan is om sigaretten te versturen via Postnl.
Internationaal moet je er belasting over betalen maar hoe zit het met binnenlandse post?
Heb nml. een slof sigaretten gekocht op vakantie die ik naar mijn vader wil versturen als souvenir :P .
Woon zelf nogal ver bij hem vandaan dus vroeg me af of het mogelijk is via de post als pakketje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

https://www.postnl.nl/ver...en-en-stoffen-buitenland/
Het is niet toegestaan om sigaretten of andere tabaksproducten via de post naar een ander land te sturen in verband met accijnsregels. Dit geldt ook voor bestemmingen binnen de Europese Unie.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[google=Sigaretten versturen met POSTNL] -> Verboden goederen en stoffen binnenland B)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

EWK schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 19:54:
[...]

Hij vraagt om binnenland, jij komt met buitenland :9.
Merde.

Okay:

https://www.postnl.nl/zak...en-en-stoffen-binnenland/

Het staat hier niet op. Dus verzenden die handel!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:34

ThunderNet

Flits!

-

[ Voor 100% gewijzigd door ThunderNet op 30-10-2017 19:57 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Kunnen we dan aannemen dat het gewoon mag? Het is nergens te vinden nml. voor binnenlandse post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:34

ThunderNet

Flits!

saken schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 19:58:
[...]

Kunnen we dan aannemen dat het gewoon mag? Het is nergens te vinden nml. voor binnenlandse post.
naar mijn idee wel :) DHL verstuurd sowieso (tenminste, er is een webshop waar je tabak kunt bestellen en die levert via DHL)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
ThunderNet schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 20:00:
[...]

naar mijn idee wel :) DHL verstuurd sowieso (tenminste, er is een webshop waar je tabak kunt bestellen en die levert via DHL)
Maar je betaalt dan accijns / belasting over de tabak. Dit is een gift.

Voor tabaksproducten (sigaretten, sigaren, tabak) geldt: Hebben de tabaksproducten niet een geldig Nederlands accijnszegel? Dan neemt de Douane de tabaksproducten in beslag.

Tabaksproducten (bijvoorbeeld sigaretten, sigaren en tabak) mag u alleen Nederland binnenbrengen als daarop Nederlandse accijnszegels zitten. Dat is bij kopen via internet of postorderbedrijf meestal niet zo. Tabaksproducten die zonder Nederlands accijnszegel in Nederland aankomen neemt de Douane in beslag. Ga dus niet in op e-mails waarin de leverancier de tabaksproducten aanbiedt tegen een (veel) lagere prijs dan normaal in Nederland.

[ Voor 48% gewijzigd door saken op 30-10-2017 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:39
@saken je bent al meerdere malen gewaarschuwd voor inzetloze topics, waar dit er 1 van is. Doe eerst wat langer dan vijf minuten eigen onderzoek voordat je weer een topic opent met een simpel vraagje. Vandaar een slotje.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.