Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-06 12:42
Vandaag is mijn OnePlus 3T (hopelijk) half gesneuveld. De telefoon is uit Maart 2017.

Na een vlucht richting London, kwam ik erachter dat mijn batterij op 50% blijft steken.

Debugging:
- Rebooten heeft geen zin. Blijft op 50%.
- Bij USB en via Dash charger opladen, zie ik het icoontje dat hij aan het laden is, maar hij blijft op 50%.
- Battery Repair, App geinstalleerd, stuk of 10 Oranje (Low) cells en stuk of 6 rode cells gevonden. Die gerepareerd met de app, nu alles groen. Alsnog staat hij op 50%.

- Advanced Battery Calibrator van de app store gedownload en ga vanavond deze proberen om hiermee te calibreren. Nadeel hiervan is, dat je na het calibreren volledig moet opladen. Dus ik zet hem vanavond 1.5 uur aan de fast charge (als het opladen uberhaupt werkt).

Heeft iemand hiermee ervaring (50% battery op 3T) of andere tips?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans74
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-04 17:32
Geen specifieke ervaring met de 3T, maar laat hem eens helemaal leeg lopen tot hij vanzelf uitschakelt en dan in 1 keer volledig opladen waarbij je het toestel uit laat staan. Pas aanzetten als hij helemaal vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saiya
Frans74 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 19:57:
Geen specifieke ervaring met de 3T, maar laat hem eens helemaal leeg lopen tot hij vanzelf uitschakelt en dan in 1 keer volledig opladen waarbij je het toestel uit laat staan. Pas aanzetten als hij helemaal vol is.
Goeie tip, ik ga eerst met die app proberen. (als ik eerste deze uitprobeer en het laden werkt niet meer, kan ik de app ook niet proberen :)). Indien dat niet werkt... Laat ik hem vanzelf leeglopen door alles aan te zetten (wifi bluetooth nfc etc.), helderheid op z'n hoogst en gamen. en vervolgens compleet opladen en weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saiya
Geprobeerd. Werkt niet. Batterij blijft op 50%. Ik krijg een Temperature too low bericht als hij helemaal ontladen is en ik probeer hem weer te laden.

Na loskoppelen, blijft de telefoon nog een paar minuten aan en valt daarna uit. Aan de lader doet hij het gewoon wel.

Denk niet dat een reset zal werken en dat het meer een hardware fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans74
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-04 17:32
RMA doen dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saiya
Yep, al gebeld. Moet nog alleen een harde reset uitvoeren om te kijken of dat werkt.
Zo niet, dan RMA.
Pagina: 1