Audio setup

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDonkey
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09 19:12
Beste medetweakers,

Voor mijn nieuwe 'home cinema' setup zoek ik hulp van jullie. Mijn opstelling is als volgt:
https://www.tvstore.nl/pr...ml#product_specifications
pricewatch: Edifier R1280T (Bruin)
pricewatch: Apple TV (2015) 32GB

Nu is het zo dat ik het geluid van mijn Apple TV over de Edifier set wil laten afspelen, ik ben er echter nog niet helemaal achter hoe ik het geluid van de televisie (en aangesloten Apple TV) naar de Edifier set krijg. De televisie heeft geen AUX aansluiting, wel een Optische audio uit. De Edifier heeft op zijn beurt weer 2x RCA uit.
Hoe kan ik dit het beste oplossen? Ik heb ook al RCA van de televisie op de Edifier aangesloten, zonder resultaat.

Met vriendelijke groet,

Thomas Averdonk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:51

FeaR

In GoT we trust

Zo te zien heb je weinig keuze. De Edifier is analoog en de Samsung heeft slechts één uitgang en die is digitaal (optisch). Er zijn geen analoge uitgangen volgens de specs, geen SCART Out, geen Headphone Out en geen RCA Out. De RCA die je op de TV te pakken hebt is dus een ingang en geen uitgang.

Enige optie is daardoor een DAC tussen de TV en de Edifier plaatsen om van de digitale optische uitgang naar analoog stereo RCA te gaan. Je kan ook de Apple TV met HDMI op de Samsung aansluiten en dan de Optische uitgang van de TB gebruiken. Dan gebruik je de TV als hub.

Er zijn ook HDMI Extractors die van HDMI IN naar HDMI Out en Optisch Out gaan. Daar kan je dan weer de DAC tussen zetten, maar dat biedt geen meerwaarde dan alles via de TV aansluiten. Er zijn op die manier beperkingen, maar met een 2.0 set ga je dat niet merken.

[ Voor 22% gewijzigd door FeaR op 30-10-2017 19:00 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDonkey
FeaR schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 18:58:
Zo te zien heb je weinig keuze. De Edifier is analoog en de Samsung heeft slechts één uitgang en die is digitaal (optisch). Er zijn geen analoge uitgangen volgens de specs, geen SCART Out, geen Headphone Out en geen RCA Out. De RCA die je op de TV te pakken hebt is dus een ingang en geen uitgang.

Enige optie is daardoor een DAC tussen de TV en de Edifier plaatsen om van de digitale optische uitgang naar analoog stereo RCA te gaan. Je kan ook de Apple TV met HDMI op de Samsung aansluiten en dan de Optische uitgang van de TB gebruiken. Dan gebruik je de TV als hub.

Er zijn ook HDMI Extractors die van HDMI IN naar HDMI Out en Optisch Out gaan. Daar kan je dan weer de DAC tussen zetten, maar dat biedt geen meerwaarde dan alles via de TV aansluiten. Er zijn op die manier beperkingen, maar met een 2.0 set ga je dat niet merken.
Thanks voor je reactie! Voldoet een DAC van twee tientjes dan al? Of is het handiger om de Edifier te ruilen voor bijvoorbeeld deze set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:51

FeaR

In GoT we trust

Zoiets voldoet inderdaad. Qua DAC zal de functionaliteit gelijk zijn. Als je nog niets had gekocht had ik die met ingebouwde DAC gehaald. Scheelt weer een los kastje met voeding. Maar qua kwaliteit zou ik me er geen zorgen om maken dat een losse DAC minder is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:06
Volgens mij voldoet dit ook wel. https://rover.ebay.com/ro...Fulk%2Fitm%2F401384794325
Is bijna gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDonkey
Heb inmiddels een DAC besteld, morgen in huis! Ik laat nog wel weten of het is gelukt. Bedankt allemaal!
Pagina: 1