Gedeeld Apple ID splitsen, waar rekening mee te houden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Een collega vroeg of ik wilde helpen met haar gedeelde Apple ID te splitsen. Dat wil ik best doen maar omdat ik natuurlijk niet weet hoe zij haar telefoon gebruikt, weet ik ook niet precies waar rekening mee te houden.

Contacten, agenda en mail is wel eenvoudig te regelen.
Reminders en notes zou je kunnen bewaren door eerst iCloud los te koppelen en vervolgens met het nieuwe Apple ID weer aan te zetten. Werkt dit ook met apps die eventueel zaken in iCloud hebben opgeslagen?

Apps blijven gekoppeld aan het oude account. Echter met family sharing kan ze die apps wel gebruiken. Hoe regel je dat updates aan haar nieuwe Apple ID komen, zonder dat data verdwijnt.
Zou je bijvoorbeeld een backup kunnen maken van de telefoon, die terugzetten en dan in loggen met je nieuwe Apple ID?! Dan is de app data wel terug maar moet je nog apart alle apps downloaden met je nieuwe Apple ID?

En zijn er nog andere zaken die belangrijk zijn om data verlies e.d. te voorkomen?
Het gedeelde Apple ID blijft overigens door de ander in gebruikt en wordt dus onderdeel van family sharing.