• jangel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-10 14:17
Ik zoek een?
Ik zoek een budgetsmartphone voor mijn moeder

Wat is je budget?
Maximaal 150 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn moeder gebruikt enkele apps. Dit betreft hoofdzakelijk basisapps, zoals Google Maps en Whatsapp. Het moet een stabiel apparaat zijn met stabiele performance. Mijn moeder is nog een prepaid gebruik, ze gebruikt internet alleen via WiFi. 4G is dan ook geen must en Chinese telefoons zijn ook welkom, als de prijs-kwaliteitverhouding goed is.

Edit: robuust en stevig is ook een erg goede feature, omdat mijn moeder minder zuinig is.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb geen goed beeld van de huidige telecommarkt merk ik. De laatste keer dat ik mij er erg in verdiept had, was ten tijde van de iPhone 6. Er zijn nu zoveel toestellen, ook door de opkomst van China, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Bovendien lanceren sommige merken (Samsung, Xiaomi, etc.) meerdere soorten telefoons die qua specs weinig van elkaar verschillen.

[ Voor 4% gewijzigd door jangel op 30-10-2017 16:04 ]

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:23
Lenovo K6? Mijn vader heeft hem ook, toestel is niet super snel maar draait bijzonder soepel voor dit budget. Ik heb hem nog nooit horen klagen dat het toestel vast liep. Mijn vader is geen zware gebruiker en zal hem mede door werk zelfs meer gebruiken dan jou moeder. Voor dit budget is standaard Android echt een aanrader, iets wat de Lenovo K6 snel maakt!

• Reflector
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:07
https://www.banggood.com/...1129991.html?rmmds=search

8)

[ Voor 4% gewijzigd door Reflector op 30-10-2017 21:12 ]

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:37

Mitchell

Ondertitel

Ik zelf zou de Xiaomi Redmi 4X aanraden. Hiervan wordt een Global version verkocht waardoor je dus niet die ene telefoonband mist. Xiaomi telefoons z'n sowieso heel stevig, gezien het feit dat die van mij al heel wat vallen overleeft hebben.

[ Voor 87% gewijzigd door Mitchell op 31-10-2017 09:27 ]

Signature

• jangel
Xiaomi is een merk waar ik zelf een aantal producten van heb en erg tevreden over ben. Echter zij hebben ontzettend veel toestellen, waaronder de 4X maar ook de 4A. Voor mij is het onderscheid nog enigszins onduidelijk.

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:37

Mitchell

Ondertitel

jangel schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:53:
Xiaomi is een merk waar ik zelf een aantal producten van heb en erg tevreden over ben. Echter zij hebben ontzettend veel toestellen, waaronder de 4X maar ook de 4A. Voor mij is het onderscheid nog enigszins onduidelijk.
De Redmi 4A is de budget versie van de gewone Redmi 4. De 4X is te vergelijken met wat de Redmi 4 Pro/Prime was. Dat is tenminste hoe ik het begrepen heb uit specs bekijken. :9

Het is inderdaad erg verwarrend geworden de laatste tijd, vroeger was het Xiaomi Mi2 en de Xiaomi Mi2s, waarna de Xiaomi Mi3 uitkwam. Geen gezeik met meerdere versies van dezelfde telefoon (hooguit een Global version).

[ Voor 18% gewijzigd door Mitchell op 31-10-2017 13:32 ]

Signature

• jangel
Het Chinese plan gaat toch niet door, vanwege het gebrek aan de optie voor Nederlandse taal. Heeft iemand naast de Lenovo een idee voor een toestel die wel Nederlands ondersteunt?

[ Voor 4% gewijzigd door jangel op 31-10-2017 17:30 ]

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-11 17:14
Een Nokia 3?
Motorola Moto G4?
Wileyfox Swift 2?

Weet je zeker dat die chinese toestellen geen Nederlands ondersteunen?

I see red pixels.

• jangel
wwwhizz schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:34:
Weet je zeker dat die chinese toestellen geen Nederlands ondersteunen?
Ja, alleen met een custom rom. Die ik er wel op kan zetten, maar uit eigen behoefte heb ik er liever minder werk aan.

[ Voor 44% gewijzigd door jangel op 31-10-2017 18:59 ]

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Is het sowieso niet beter om hem gewoon in NL te halen ivm garantie?
De door @wwwhizz aangehaalde zijn prima toestellen. Ik zelf heb voor moeders een Moto C plus 2GB gehaald, die was toen €100,- met een cashback. Moeders is nog steeds tevreden, het is niet de snelste maar alles werkt gewoon goed, facebook, whatsapp, etc..

Belangrijk is dat je een toestel hebt met minimaal 2GB werkgeheugen en Android 7, dan kan je even voorruit en met 2 jaar garantie in NL helemaal. :)

Wear Sunscreen!

Pagina: 1