Zakelijke laptop 15 inch -> gekoppeld aan 1 4k scherm

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jespbah
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-07 12:51
Beste tweakers,

Ik ben op zoek naar een laptop voor zakelijk gebruik die aangesloten kan worden op een 27" inch 4k scherm en vloeiend 60hz kan draaien. Moet meerdere grafieken op tradingview.com aankunnen tegelijkertijd.

Wat ga je met je laptop doen?
Surfen en mailen vooral + extra 4k scherm kunnen draaien en vervolgens verschillende grafieken naast elkaar geopend kunnen hebben (dit kost best wat grafische kracht om soepel te blijven lopen volgens mij).
Hierdoor verwacht ik dat de laptop een custom video kaart nodig heeft (1050/1060 misschien?)

Wat is je budget?
Rond de 1000 euro, iets daarboven zou kunnen maar liever zo laag mogelijk (zoek een goede prijs/kwaliteit verhouding).

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zakelijk on the go, meenemen naar bedrijfslocatie en naar klanten voor afspraken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Uit mijn research komen de merken Dell, Lenovo en Asus. Ik heb zelf niet echt een voorkeur als de prijs/kwaliteit verhouding maar goed is en het een solide laptop is qua bouw

Ik ben zeer benieuwd naar de suggesties die jullie hebben om me te helpen bij mijn keuze.

Met vriendelijke groet,

Jesper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ook specifieke laptops die naar voren komen uit jouw eigen onderzoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jespbah
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:56:
Heb je ook specifieke laptops die naar voren komen uit jouw eigen onderzoek?
Uhmm ik heb echt maar 30 min gezocht. Dus vooral de "best geteste" merken opgezocht. Ik zou zeggen gooi me van alles toe wat ik zou kunnen bekijken! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt het je ook nog uit hoe de laptop er uit ziet? Ik kan begrijpen dat als het een zakelijke laptop is dat je niet op dit design zit te wachten: pricewatch: MSI GL62M 7REX-1448NL
is overigens wel een erg goede laptop voor de prijs hoor.

Als je een iets minder "gamer-design wilt" zou ik eens naar deze kijken: pricewatch: HP Pavilion Power 15-cb061nd
Videokaart is iets minder ( 1050 vergeleken met 1050ti ) maar als je een iets netter uitziende laptop wilt is dit ook zeker geen verkeerde keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Omdat je wat grafiekjes op je scherm hebt heb je een 1050/1060 nodig :?

Gewoon een laptop met DisplayPort en Intel werkt ook.

Let er wel goed op dat Intel geen HDMI 2.0 ondersteunt, dus je moet echt DisplayPort hebben voor 4k.

Als je voor een laptop gaat met 1050/1060, let er dan goed op dat de laptop daadwerkelijk 4k@60hz kan uitsturen. Veel laptops maken gebruik van de framebuffer van de Intel (stroombesparing), en dat betekent dat je dan via HDMI geen 4k@60hz hebt. Ook dan is DisplayPort "the safe bet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jespbah
Bedankt voor alle reacties!

Ik ben benieuwd hoe binnen deze community gekeken wordt naar de merken Dell en Lenovo als laptops. Beide lijken sterke spelers in de laptopmarkt op dit moment.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Goede laptops qua prijs/kwaliteit verhouding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
jespbah schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:08:
Bedankt voor alle reacties!

Ik ben benieuwd hoe binnen deze community gekeken wordt naar de merken Dell en Lenovo als laptops. Beide lijken sterke spelers in de laptopmarkt op dit moment.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Goede laptops qua prijs/kwaliteit verhouding?
Je kunt zelf ook - zoals eerder gezegd - initiatief tonen? Wat voor jou als kwaliteit geldt, hoeft voor de ander niet zo te zijn. Los daarvan zijn er nog wel meer dingen als persoonlijke smaak etc. Kom op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jespbah
kdekker schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:51:
[...]

Je kunt zelf ook - zoals eerder gezegd - initiatief tonen? Wat voor jou als kwaliteit geldt, hoeft voor de ander niet zo te zijn. Los daarvan zijn er nog wel meer dingen als persoonlijke smaak etc. Kom op...
Sorry ik bedoelde het niet zo. Ik zal wat laptops delen die ik interessant vind, en dan hoop ik daar feedback op te krijgen.

Nogmaals excuses. Ben het met jullie eens dat ik zelf ook met wat ideeën kan komen.

Bij deze:

#ProductPrijsSubtotaal
2LG 27UD58 Zwart€ 349,-€ 698,-
1Dell Latitude 5580-WW4F3€ 1.099,99€ 1.099,99
1HP Pavilion Power 15-cb061nd€ 1.099,-€ 1.099,-
1Lenovo Ideapad Y520-15IKBN (80WK00KFMH)€ 999,-€ 999,-
1Lenovo Legion Y520-15IKBN 80WK00Q4MH€ 999,-€ 999,-
1MSI GL62M 7REX-1448NL€ 999,-€ 999,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 5.893,99

Het bovenste is het monitor dat ik wil gaan aanschaffen. De genoemde laptops zijn degene die ik nu op het oog heb.
Pagina: 1