Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Game PC voor nu en de toekomst (1500-1750)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil na lange tijd weer een game pc gaan maken (heb in de tussentijd alleen maar Macs gehad).

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil vooral gaan gamen. In eerste instantie PUBG, maar ik wil ook de spellen die in de toekomst uitkomen goed kunnen draaien. Het moet dus een systeem zijn dat ook in de toekomst de spellen makkelijk aankan.
Misschien dat ik er ook mee wil gaan streamen, of iig recorden. Dus het systeem moet OBS aankunnen.
Daarnaast wil ik misschien ook VR games gaan spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil rond de 1500 - 1750 euro uitgeven. Dit is op zich variabel, mocht er een goede reden zijn, dan ben ik bereid meer uit te geven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een muis (BenQ Zowie EC1-A pricewatch: BenQ Zowie EC1-A
En een beeldscherm (Dell UltraSharp U2312HM pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart. Deze wil ik in de toekomst nog wel gaan vervangen en eventueel een 1440p scherm aanschaffen. Daar moet het systeem dus ook goed op werken.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een volledig systeem nodig (behalve muis en beeldscherm). Dus ik ontvang ook graag tips en adviezen over toetsenbord, koptelefoon en andere randapparatuur.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een lichte voorkeur voor Intel, omdat ik hier in het verleden altijd tevreden over ben geweest.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik geef niet zoveel om uiterlijk en looks. Het gaat puur om de prestatie. Ik zou wel graag willen dat hij niet al te veel herrie maakt. En energieverbruik vind ik niet zo belangrijk.

Ga je overklokken?
Ik wil hem nog wel gaan overklokken, alleen heb ik dit voor het laatst 10 jaar geleden gedaan, dus ik zal wat vrienden om hulp vragen.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag tips en advies willen over mijn setup. Ook ben ik benieuwd of mijn setup helemaal goed op elkaar aansluit, dus of de RAM, processor, koeling, moederbord, videokaart allemaal goed passen.

Bedankt voor jullie input :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 264,-€ 264,-
1MSI Z370-A PRO€ 111,85€ 111,85
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 479,-€ 479,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 62,95€ 62,95
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Logitech HD Pro Webcam C920€ 69,95€ 69,95
1Asus PCE-AC68€ 69,50€ 69,50
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair Vengeance K65 Compact QWERTY€ 59,90€ 59,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 166,95€ 166,95
1Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset€ 54,97€ 54,97
1Corsair RM550x Zwart€ 87,95€ 87,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 141,95€ 141,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.684,91

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:42
Je hebt een goede build!
Het enige wat nog wel de moeite waard is is om deze GTX 1080 ipv de GTX 1070 te nemen: pricewatch: KFA2 GeForce GTX 1080 EXOC 8GB

Eventueel zou je nog de Seagate 3TB Harde schijf kunnen nemen, die geeft meer TB/€
Als je niet zoveel nodig hebt is de 2TB natuurlijk ook prima.

In vino veritas, in aqua sanitas

• atvokado
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-11-2023
Je zou ook voor zo'n moederbord kunnen gaan, met wifi en een betere audiochip

pricewatch: MSI Z370 Gaming Pro Carbon AC
pricewatch: Asus ROG Strix Z370-E GAMING

Kast zou je ook nog kunnen veranderen

pricewatch: Fractal Design Define C TG
pricewatch: Fractal Design Define C

Verwijderd

Topicstarter
JohanNL schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 16:53:
Je hebt een goede build!
Het enige wat nog wel de moeite waard is is om deze GTX 1080 ipv de GTX 1070 te nemen: pricewatch: KFA2 GeForce GTX 1080 EXOC 8GB

Eventueel zou je nog de Seagate 3TB Harde schijf kunnen nemen, die geeft meer TB/€
Als je niet zoveel nodig hebt is de 2TB natuurlijk ook prima.
Heb je ervaring met de 1080 van KFA2? Ik kan hier maar weinig over vinden. Natuurlijk heb ik wel naar 1080 kaarten gekeken, maar deze zijn al snel een stuk duurder.
Heb je enig idee van de performance van de wifi op deze moederborden? Zijn er nog andere bijkomende voordelen (naast de audio) om deze moederborden te overwegen?

En zou je kunnen zeggen waarom je deze kast zou adviseren? Wat is hiervan het voordeel ten opzichte van de NZXT?

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:42
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 20:22:
[...]

Heb je ervaring met de 1080 van KFA2? Ik kan hier maar weinig over vinden. Natuurlijk heb ik wel naar 1080 kaarten gekeken, maar deze zijn al snel een stuk duurder.
Er zit gewoon een GTX 1080 chip in elke GTX 1080 versie, ook die van KFA2.
Het verschil zit hem dan voor de rest in de koeler, verpakking, design en hoe hoog de fabrikant de kaart heeft (over)geklokt.
Sommige varianten hebben ook een PCB of VRM's die daadwerkelijk van hogere kwaliteit zijn, echter zijn deze vaak wel een heel stuk duurder.
Zelf geen ervaring met de kaart maar hij ziet er goed uit en de 2 reviews die er zijn gepost van andere Tweakers bevestigen dit.
Het kan natuurlijk beter maar het lijkt mij zeker de moeite waard om wat extra te betalen voor de KFA2 GTX 1080 dan voor de MSI 1070 te gaan.
Een pricewatch: Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080 8G (rev. 2.0) is natuurlijk wel beter maar dan ga je boven je budget.

Mocht je toch voor de GTX 1070 willen gaan raad ik je aan eens naar deze kaart te kijken: pricewatch: Inno3D iChill GeForce GTX 1070 X3 8GB
Kost iets minder en is vanuit de fabriek hoger geklokt.

In vino veritas, in aqua sanitas

Verwijderd

Topicstarter
Thanks @JohanNL !

Ik heb op jouw advies (en na het lezen van wat reviews en benchmarks) toch de KFA2 besteld.

Ben benieuwd!
Pagina: 1