Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hoi Hoi,

Ik heb een i7 7700K draaien op 4,8ghz. Games draaien er goed mee in combi met de 1070 (zie complete specs onderaan). Nu zie ik wel veel verschil met temperatuur tussen games.

Zo is het bij een BF1 (wat dacht ik toch redelijk zware game is) dat de temperatuur zo ongeveer op de 60C blijft hangen. Maar als ik een GTA5 speel (2560*1080) wiel die nog wel eens pieken naar 87C.

Nu las ik online her en der wel dat de i7 7700 niet de meest beste koeling out of the box heeft mbt de pasta en mensen deze vervangen met liquid silver etc.

Maar kan die pieken naar een 87C kwaad tijdens het gamen? Of is dit geen probleem? Wat zijn jullie ervaringen en is het raadzaam om met een delid aan de slag te gaan (heb daar overigens het materiaal niet voor).

Had overigens via de bios nog geprobeerd om de 5ghz te gebruiken. Pc start allemaal goed op. Kan dan ook zonder problemen CPUID HWMonitor starten en zie daar ook keurig 5ghz staan als waardes :) (al knap dat ik het in de bios gevonden had :P). Echter start ik chrome op krijg ik een mooi blauw windows scherm dus terug geschroefd naar de 4.8ghz voor nu.

Specs:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 315,95€ 315,95
1Gigabyte GA-Z270M-D3H€ 120,95€ 120,95
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 479,-€ 479,-
1WD Green SATA 3 Gb/s, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define Mini C€ 68,25€ 68,25
1Cryorig H7€ 34,-€ 34,-
1Fractal Design Dynamic X2 GP-12 Wit, 120mm€ 12,98€ 12,98
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 197,63€ 197,63
1Corsair CX450M€ 49,95€ 49,95
1Samsung 840 EVO 120GB€ 0,-€ 0,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 92,-€ 92,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.370,71

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-11 10:17

WCA

Er valt zeker nog wat uit te halen, met een delid.

Verder kan je koeler ook nog wat uitmaken, mijn 7700k wordt op 4,8ghz niet warmer dan 75 graden met een Be Quiet Silent Loop 240 erop. (AIDA 64 Stresstest, 2 uur aangestaan).

Ook undervolten kan helpen, maar dan moet je wel een goeie chip hebben die dat tolereert.

Share and Enjoy!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Als je CPU 87 graden wordt, is dat tochwel erg warm. Je kan een paar dingen doen:

- De boel eens uitzuigen
- Koelpasta vervangen.
- Airflow verbeteren.
- Andere koeler nemen (heb zelf een Be Quiet fan van 65 euro gekocht, CPU blijft erg koel).

Edit: Draai zelf een i7 7820-X, moest die koeler er bij kopen omdat men vanuit Intel verwacht dat je zelf een koeler koopt omdat ze niet kunnen garanderen dat de stock koeler voldoende is.

[ Voor 27% gewijzigd door Slavy op 30-10-2017 15:24 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• wieland99
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-11 16:43
mijn i7 7700K werd geleverd zonder intel koeler. Dus als je er een standaard intel koeler hebt op gezet denk ik dat dit idd de oorzaak zal zijn van de hoge temps...

Zelf heb ik een "be quiet! Dark Rock Pro 3" en ik kom nooit op 80°C...

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

wieland99 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:22:
mijn i7 7700K werd geleverd zonder intel koeler. Dus als je er een standaard intel koeler hebt op gezet denk ik dat dit idd de oorzaak zal zijn van de hoge temps...

Zelf heb ik een "be quiet! Dark Rock Pro 3" en ik kom nooit op 80°C...
Dezelfde koeler heb ik dus ook, zeker een aanrader.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-11 10:17

WCA

Er zit een Cryorig H7 koeler op, niet een stock heatsink. TS verwijst naar de koelpasta tussen de die en de heatspreader, niet naar de boxed koeler

Share and Enjoy!

Verwijderd

@Paulus07
Slavy schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:22:
Als je CPU 87 graden wordt, is dat tochwel erg warm. Je kan een paar dingen doen:

- De boel eens uitzuigen
- Koelpasta vervangen.
- Airflow verbeteren.
- Andere koeler nemen (heb zelf een Be Quiet fan van 65 euro gekocht, CPU blijft erg koel).

Edit: Draai zelf een i7 7820-X, moest die koeler er bij kopen omdat men vanuit Intel verwacht dat je zelf een koeler koopt omdat ze niet kunnen garanderen dat de stock koeler voldoende is.
Dat alles helpt en zou je inderdaad kunnen proberen maar helaas is het grootste probleem dat die thermal paste die onder de IHS (Integrated HeatSpreader, het metalen plaatje op de PCB van de CPU) zit rotzooi is en slecht warmte overdraagt van de PCB naar dat metalen plaatje. Tenzij je delidt en er fatsoenlijke thermal paste onder stopt of laat stoppen komt het dan inderdaad neer op de warmte die wel naar de IHS gaat zo goed mogelijk af te voeren. Dat doe je inderdaad op deze manier.

Voor de volledigheid, thermal paste heeft twee belangrijke eigenschappen waardoor het werkt:
- het metaal heeft niet een volledig egaal oppervlakte (dat lijkt misschien wel zo met het blote oog maar als je het onder een microscoop zou leggen...), de thermal paste zorgt ervoor dat er wel overal goed contact is doordat het als brug fungeert tussen de twee oppervlaktes
- het neemt gemakkelijk warmte op en het staat gemakkelijk warmte af

Daarnaast zijn er eigenschappen zoals viscositeit en de temperatuur waarbij het verdampt die nogal belangrijk zijn. Zo kan tandpasta ook prima je CPU koelen maar lang blijft het niet zitten. :)
Wat er dus gebeurt bij KL is dat de warmte van de PCB slecht wordt afgestaan aan de IHS. Als je beter die warmte van de IHS naar de CPU-koeler kan laten gaan (mogelijk door nieuwe thermal paste tussen de CPU-koeler en de IHS te stoppen) dan is de temperatuurgradiënt tussen de PCB en de IHS groter en kan de IHS wat meer warmte opnemen van de PCB. Analoog, als de warmte van de CPU-koeler beter naar buiten de kast wordt gewerkt (ventilatie) dan is de gradiënt tussen de CPU-koeler en IHS groter en kan de CPU-koeler meer warmte opnemen. Dit is een bekend probleem bij Intel bij meerdere generaties, de voornaamste reden dat CL een iets hogere klokfrequentie lijkt te halen is dat de thermal paste die daarvoor wordt gebruikt minder slecht is.

Persoonlijk zou ik niet delidden. Ja, het zal de temperatuur op de PCB verlagen, zonder enige twijfel en veel (uit mijn hoofd minstens 10-20 graden), maar wil je nu nog dat geld investeren in je CPU? Of kan je beter dat geld bewaren en wat eerder je CPU upgraden. Zo lang gaan die 4 kernen niet meer volstaan, binnen een paar jaar heb jij waarschijnlijk een betere CPU (6 kernen) en dus ook een nieuw moederbord nodig voor de best mogelijke game-ervaring. Over een paar maanden kan je een 8600k kopen voor pak hem beet €260-270, de kans is groot dat AMD begin 2019 met een 6c/12t CPU komt die 5,0 GHz haalt en Intel zal dit ongetwijfeld 'matchen' met een 6c/6t CPU die dezelfde klokfrequentie haalt zoals ze nu doen (8400 vs. 1600). Wil je nu nog €50 investeren in het delidden? Ieder zijn keuze maar het lijkt mij niet de beste investering tenzij je haast hebt en het je echt niet interesseert om ervoor te betalen zodat het probleem wat eerder is opgelost.

De goedkoopste oplossing voor jou is om te doen wat hij aanbeveelt (wel eerst nagaan waar het probleem zit alvorens je investeert!), met delidding kan je waarschijnlijk ook een hogere klokfrequentie dan 4,8 GHz halen.
De Cryorig H7 is een redelijk goede koeler maar ik kan jouw niet zeggen of dat die volstaat. Ik raad aan om eens op Youtube te zoeken naar oc3d tv in combinatie met die koeler, zij hebben uitstekende reviews (ook uitgetypt op hun website als je dat liever hebt) voor CPU-koelers, dit behoort tot een webshop in de UK, zij financieren die reviews. BeQuit maakt uitstekende koelers maar je kan ook voor Noctua kiezen (D15) als je het beste wil hebben, die twee bedrijven zijn erg aan elkaar gewaagd voor CPU-luchtkoelers. Jij hebt beperkingen met welke luchtkoelers jij in jouw kast kan plaatsen, de Fractal mini C is een vrij klein kastje (helaas de mode), je kan natuurlijk ook een AIO overwegen maar houd er rekening mee dat je die na een jaar of 5 mag weggooien. Je zou ook nog kunnen overwegen om eens iets lager te klokken, de kans is groot dat je weinig merkt van het verschil. Probeer bijvoorbeeld eens 4,5 GHz uit. Een verlaging van de klokfrequentie met X% geeft een verlaging met >>X% voor het vermogen aangezien je ook nog eens de spanning kan verminderen bij die lagere klokfrequentie.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2017 16:05 ]

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

-Kan 87C kwaad? Nah. Ga je over de limiet heen, dan schakelt de CPU zichzelf, en dus de hele PC uit. ;)
-OC naar 5GHz? Waarom zou je? Je gaat er hoogstens een paar frames mee winnen. Verder gaat het vereiste voltage in de regel vanaf 4,8GHz behoorlijk omhoog met een 7700K. Dan ga je wel hitteproblemen krijgen. Als jij al een BSOD kreeg van chrome opstarten met 5GHz, dan kan ik je nu al verklappen dat je er heel wat meer voltage tegenaan zal moeten gooien.
-Als laatste heb je een entry level bordje van Gigabyte gekocht. Gigabyte heeft er de laatste jaren een handje van gekregen hier behoorlijk op te bezuinigen. Nu trekt een beetje 7700K maximaal 140W, en dat kan net. 4,8GHz zal veiliger zijn. Laat het zo, prestaties zijn meer dan goed op het moment. :)

Hou er wel rekening mee dat je niet nog jaren zal doen met deze CPU. Meer dan vier cores zijn onderhand geen overbodige luxe meer.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Paulus07
  • Niet online
Thx all :)

Heb de i7 7700K pas resent en voor mij nu meer dan voldoende om games op 1080P te kunnen blijven spelen (heb hem op tv aangesloten en 4k is voor mij totaal geen meerwaarde).

Koelpasta die ik nu tussen de CPU en koeler heb zitten is ARCTIC SILVER 5. En zit er nog geen maand op.
Maar de temperatuur scheelt dus heel erg bij games. Net assasins creed origins gekocht (staat nu te downloaden) dus even kijken wat die doet mbt performance etc :)

Als de winst naar 5ghz zo minimaal is laat ik hem voor nu op 4,8 staan :)

Heb er inderdaad geen stock koeler opzitten (destijds met de i5 al niet) maar een iets groter blok :P

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/22136847_1591551070883867_3823224535011895151_o.jpg?oh=7d921458e6cb6c0295f58792d51eef78&oe=5A69389B

Verwijderd

sorrie maar pieken van 87 tijdens het gamen is veel te hoog,als dat ergens midden 70 is kan het nog,maar 87c is echt te hoog.Ik zou de cpu echt een een stapje terug zetten .Je speelt op je tv,dus zal niet hoger zijn als 60hz?
Dan heeft een overclock al helemaal geen zin,pas op of 1440p of 1080p high refresh,dan heeft het wel zin.

Ik zou de cpu lekker standaard zetten zelfs.
Scheeld levensduur van je systeem en een hoop warmte,stroom verbruik

4 cores is nu nog genoeg,maar het gaat nu echt al hard richting 6 cores

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2017 17:04 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Welke vcore gebruik je om 4,8 GHz te halen? Je hebt hopelijk geen automatische overclock functie gebruikt? Die jagen standaard onnodig veel vermogen door je CPU heen om een stabiele overclock te garanderen.

• Paulus07
  • Niet online
Heb nu enkel de optie aangepast met "cpu upgrade" die stond op auto.

Hier wat screens/photos (geen idee of je een screenshot kan nemen vanuit de bios...) van de huidige settings. Als jullie tips/suggesties hebben, graag :)

Bij mijn vorige MOBO zat ik alleen in de bios om een eventuele FW update te draaien :) Dus ben hier ook weer zoekende waar alles zit.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4478/24192379198_edf3c8de09_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4499/24192379428_ab8108f965_k.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4472/24192379708_47c72d3ba5_k.jpg

Hier heb ik dus die 4,8ghz optie gekozen.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4494/24192379218_a0aecacb38_k.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4477/38013427132_aef7a6c498_k.jpg

ps. als jullie zien dat ik een foute setting gebruik/gekozen heb ook graag laten weten. Dan leer ik er nog wat van ook :)

[ Voor 3% gewijzigd door Paulus07 op 30-10-2017 18:49 ]

• Paulus07
  • Niet online
Even kort de nieuwe assassins creed getest en die komt dan weer niet 80C of hoger uit :)

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4487/24195060418_2053105352_o.png

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik denk echt dat je je zorgen om niks maakt. Deze CPU's schakelen zichzelf pas bij 100C uit. ;)
Dat is ook nodig vanwege Intel hun waardeloze hitteoverdracht tussen de chip en de IHS. Wees blij dat je niet echt een kreupele chip hebt die zonder overclock al over de 90 graden gaan, of zelfs al 100 graden halen. Die zijn er helaas ook en Intel geeft je dan de vinger. :/

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-10-2017 21:17 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:17:
Ik denk echt dat je je zorgen om niks maakt. Deze CPU's schakelen zichzelf pas bij 100C uit. ;)
Dat is ook nodig vanwege Intel hun waardeloze hitteoverdracht tussen de chip en de IHS. Wees blij dat je niet echt een kreupele chip hebt die zonder overclock al over de 90 graden gaan, of zelfs al 100 graden halen. Die zijn er helaas ook en Intel geeft je dan de vinger. :/
Heb eens getest met iets ouder model i7 (4770K ofzo) en de stockkoeler. Daarmee kan je niet eens op de standaard snelheden iets gaan renderen want binnen no-time knalt ie over de 100 graden. Hoogste wat ik gezien heb was iets van 105 of 110 graden. Leuk als je zo'n CPU koopt en de stockkoeler gebruikt en je gaat er mee modellen ofzo :P

Sowieso is die pasta tussen IHS en DIE gewoon schandalig. Intel weet dondersgoed wat ze doen en ze blijven het gewoon doen met iedere nieuwe generatie.

Heb van de week mijn 6700K maar op 4.6GHz gezet. Dat die chip gekoelt word door heftige waterkoeling maakt natuurlijk geen reet uit. De chip komt met LinX makkelijk op de 85 tot max 92 graden te zitten. Gelukkig is dit met gamen maar max rond de 77, dus goed te doen in de praktijk :)

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-11 14:26
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 17:02:
Ik zou de cpu lekker standaard zetten zelfs.
Scheeld levensduur van je systeem en een hoop warmte,stroom verbruik
Levensduur? Ik heb zelf nog nooit een kapotte CPU gehad van overclocken (sinds 486 al mijn cpus overgeclockt). Ik weet het, N=1, maar mits je onder de Max temp blijft, gaat het echt niet direct stuk.

Qua stroomverbruik heb je wel gelijk, vanaf je begint te overvolten, dan gaat het verbruik toch lekker omhoog.

87C is inderdaad aan de hoge kant.Check nog eens of je koeler zeker overal goed contact maakt. 4.8 of 5 gaat nauwelijks nog verschil maken. Als je op 1080 games, ga je toch nog nog meer dan genoeg fps halen met een 1070.

[ Voor 6% gewijzigd door FragileM64 op 30-10-2017 21:32 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
FragileM64 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:29:
[...]

Levensduur? Ik heb zelf nog nooit een kapotte CPU gehad van overclocken (sinds 486 al mijn cpus overgeclockt).
Ben er zelf een stuk of 3 tegengekomen de afgelopen jaren. Waarvan 1tje een DOA was en er uit klapte bij veel netwerkverkeer. Die snap ik nogsteeds niet.

Verder maakt het in de praktijk inderdaad niets uit tenzij je voor extreme voltage's gaat, dan krijg je een chip wel kapot. Anders gaat een CPU misschien geen 30 jaar mee, maar 20 jaar bij een flinke OC. Lekker belangrijk als je over 5 jaar al lang een nieuwe hebt. Zolang je geen extreme dingen doet maakt het voor de levensduur echt niets uit. En inderdaad, dat een CPU kapot gaat is echt heel zeldzaam. Sowieso zijn alle defecte CPU's die ik ooit gezien heb niet eens chips die overgelokt waren. Ik gok dat veel stof of een slecht moederbord/voeding meer invloed heeft dan een een overklok van een paar 100MHz.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

PilatuS schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:27:
[...]

Heb eens getest met iets ouder model i7 (4770K ofzo) en de stockkoeler. Daarmee kan je niet eens op de standaard snelheden iets gaan renderen want binnen no-time knalt ie over de 100 graden. Hoogste wat ik gezien heb was iets van 105 of 110 graden. Leuk als je zo'n CPU koopt en de stockkoeler gebruikt en je gaat er mee modellen ofzo :P
Dat is dan ook geen koeler, maar een verspilling van aluminium. Ook echt dat Intel ze steeds kleiner en slechter maakt. Ik heb nog een 1156 stock koeler liggen die tenminste nog wat koper had. :')
Sowieso is die pasta tussen IHS en DIE gewoon schandalig. Intel weet dondersgoed wat ze doen en ze blijven het gewoon doen met iedere nieuwe generatie.

Heb van de week mijn 6700K maar op 4.6GHz gezet. Dat die chip gekoelt word door heftige waterkoeling maakt natuurlijk geen reet uit. De chip komt met LinX makkelijk op de 85 tot max 92 graden te zitten. Gelukkig is dit met gamen maar max rond de 77, dus goed te doen in de praktijk :)
Intel heeft betere TIM ingekocht voor Coffee Lake. Dat moest ook wel want Coffee Lake is gewoon twee cores aan een Skylake/Kaby Lake "lijmen". Wens je veel succes dat koel te houden met de oude TIM. :+

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 16:27:
-Kan 87C kwaad? Nah. Ga je over de limiet heen, dan schakelt de CPU zichzelf, en dus de hele PC uit. ;)
-OC naar 5GHz? Waarom zou je? Je gaat er hoogstens een paar frames mee winnen. Verder gaat het vereiste voltage in de regel vanaf 4,8GHz behoorlijk omhoog met een 7700K. Dan ga je wel hitteproblemen krijgen. Als jij al een BSOD kreeg van chrome opstarten met 5GHz, dan kan ik je nu al verklappen dat je er heel wat meer voltage tegenaan zal moeten gooien.
-Als laatste heb je een entry level bordje van Gigabyte gekocht. Gigabyte heeft er de laatste jaren een handje van gekregen hier behoorlijk op te bezuinigen. Nu trekt een beetje 7700K maximaal 140W, en dat kan net. 4,8GHz zal veiliger zijn. Laat het zo, prestaties zijn meer dan goed op het moment. :)

Hou er wel rekening mee dat je niet nog jaren zal doen met deze CPU. Meer dan vier cores zijn onderhand geen overbodige luxe meer.
Even een bevestiging voor Paulus. Inderdaad, die temperatuur is geen probleem en je spanning moet omhoog om de overklok stabiel te krijgen als het niet stabiel is. Echter zou ik toch eens kijken naar de koeling en ventilatie, het scheelt mogelijk een hoop lawaai. Inderdaad, dit soort hardware schakelt tegenwoordig zichzelf uit als het nodig is. Niets om je zorgen te maken. Ik heb het per ongeluk eens bij mijn grafische kaart (HD 7850) voor elkaar gekregen door geklungel (en een voor mij ietwat onlogische GUI) met een overklokprogramma, ik dacht dat ik een custom fanprofiel had aangezet in plaats van het default fanprofiel wat bij de kaart hoort en tot mijn onaangename verrassing bleek het ook mogelijk te zijn om helemaal geen fanprofiel actief te hebben. Boven de 100 graden Celsius ging de fan maximaal draaien en na een tijdje downclockte het van 60 FPS naar 30 FPS in hetzelfde level op dezelfde plaats met exact dezelfde omstandigheden (begin The Witcher 2), het duurde even voordat ik het hoorde dat er iets mis was (geluid van het spel en headphones, de grafiekjes van het overklokprogramma lieten het probleem zien) en weigerde het normaal te werken totdat ik de computer herstartte. Prima geregeld, die beveiliging al had ik even angstzweet bij het downclocken. Wel interessant om eens te zien hoe die beveiliging precies werkt,
of een deel ervan in ieder geval. Gelukkig voor ons houden AMD, Intel en Nvidia rekening met blunders en fouten die mensen maken en proberen ze het idiotproof te maken.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2017 01:20 ]

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-11 15:53

Eren

Boss of this gym

Als je van plan bent om een i7 7700k te overclocken naar 4,8 - 5 ghz 24/7 dan verwacht ik echt dat je een high end cooler op gooi plaats van een cryhorg h7 die iets beter dan een Cooler master hyper 212 vevo is. 80c is het veilig ja maar de levens duur gaat wel omlaag.

Ik zou zeggen dat het gewoon niet waard is voor die paar extra frames.

4HEad

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Overklokken zonder kennis + Auto OC + Hele hoge temperauren + Matige koeler + Matig OC bord= Vragen om problemen.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Paulus07
  • Niet online
Heb hem vandaag gewoon stock laten draaien op 4,4ghz en assassins creed etc draait goed :)
Voor nu laat ik het zo .

Zal een koeler zoals de pricewatch: Corsair Hydro H115i heel veel meer prestaties gaan geven mbt de temperaturen?

[ Voor 45% gewijzigd door Paulus07 op 01-11-2017 22:07 ]

Pagina: 1