Gevolgd geworden omdat ik verkeersregels niet had toegepast

Pagina: 1
Acties:

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14:32
Ik was aan het fietsen en had niet voor de tweede keer naar rechts gekeken en er bleek dat er een auto uitkwam. Maar ik was al doorgefietst en de automobilist toeterde en vanaf daar begon het. Hij heft me voor de verdere rit gevolgd. De hele tijd bleef die achter me rijden en de auto's achter hem haalde hem in met een grote bocht. Ik heb weinig tot niet naar achter gekeken voor het geval hij mij filmde. Ik kon door de ruiten van de huizen zien dat hij nog steeds achter mij reed.

Ik heb hem proberen af te lossen door andere routes te rijden, maar hij bleef achter mij rijden. Dus heb ik maar een steegje ingereden en heb ik mijn weg vervolgd. Ik ben 17 jaar en durfde de confrontatie niet aan te gaan. Bang dat hij iets met mij ging doen. Uiteindelijk heeft die de rotonde helemaal gemaakt om wat tijd te rekken en zodat hij weer achter mij aan kon rijden. Ik ben weer een steegje ingereden en heb daar gewacht totdat hij wegging, hoorde dat hij wegging. Toen ben ik naar huis gefietst.

Nu is mijn vraag wat ik moet doen. Ik kwam thuis met erg veel spanning en tintel nog steeds. Op de een of andere manier kan ik het 0900 8844 nummer van de politie niet bereiken. Het lijkt dat er iemand uitduwt?

Het is natuurlijk helemaal mijn fout, dat begrijp ik ook wel. Ik had gekeken maar niet voor de tweede keer gekeken, omdat het een onoverzichtelijke kruising is met hoge muren. Ik dacht ook geen auto te horen maar uiteindelijk kwam er wel een aan....

Is dit normaal in de samenleving? Mensen achtervolgen omdat jij de bestuurder per ongeluk geen voorrang hebt gegeven. Ik zit zelf ook op autorijles en irriteer me ook aan de weggebruikers die zo'n dingen doen. Ik kan zijn woede/haat ook wel begrijpen dan.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:44
Je hebt pech gehad. Ik denk dat die automobilist pissig was en je daarom "terug wilde pakken" door je angst in te boezemen. Eerlijk gezegd denk ik niet dat er nog iets gebeurd. Je bent natuurlijk erg geschrokken maar als jij ook geen kenteken oid hebt dan heeft de politie bellen zo ie zo geen zin en als je wel een kenteken hebt zal de politie nog weinig doen.
Ik hoop dat het van je afschrijven al heeft geholpen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Jeanke117 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:33:
Is dit normaal in de samenleving? Mensen achtervolgen omdat jij de bestuurder per ongeluk geen voorrang hebt gegeven. Ik zit zelf ook op autorijles en irriteer me ook aan de weggebruikers die zo'n dingen doen. Ik kan zijn woede/haat ook wel begrijpen dan.
Normaal? Nee. Gebeurd het? Zeker. Asorijden bestaat al jaren, enerzijds irritatie aan andere weggebruikers, andere kant natuurlijk onze mobiele brigade die het belangrijker vind Facebook bij te houden dan op de weg te letten.

Je voelt je in een auto vs fiets natuurlijk al vrij snel superieur in een auto, dat het achtervolgen (lesje leren) vrij makkelijk te doen is, mocht het fout gaan, ben jij natuurlijk met auto 10x sneller dan fiets.

Het was misschien (indien mogelijk) beter idee geweest ergens een winkel/station/cafe binnen gaan, korte uitleg naar de persoon daar en je staat 10x sterker. Zelfde geld had hij gewacht op een 'stille straat' en vervolgens een tikje uitgedeeld met z'n fiets.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Jeanke117
jongetje schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:41:
Je hebt pech gehad. Ik denk dat die automobilist pissig was en je daarom "terug wilde pakken" door je angst in te boezemen. Eerlijk gezegd denk ik niet dat er nog iets gebeurd. Je bent natuurlijk erg geschrokken maar als jij ook geen kenteken oid hebt dan heeft de politie bellen zo ie zo geen zin en als je wel een kenteken hebt zal de politie nog weinig doen.
Ik hoop dat het van je afschrijven al heeft geholpen.
Kenteken heb ik. Maar deze mag ik niet op Tweakers.net zetten neem ik aan. Ik ben de hele tijd al aan het proberen om het 0900 8844 nummer te bellen maar er stat de hele tijd "oproep geweigerd".

Edit; ik kan toch niks bereiken bij de politie neem ik aan? Ze gaan zogenaamd "noteren" en dan wordt het onderaan in de la gestopt?

[ Voor 8% gewijzigd door Jeanke117 op 30-10-2017 13:56 ]

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:15

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Volgende keer: fiets naar het politiebureau of de brandweerkazerne. Dikke kans dat hij dan foetsie is en jij je veilig voelt.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:53

Bezulba

Formerly known as Eendje

Jeanke117 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:53:
[...]

Kenteken heb ik. Maar deze mag ik niet op Tweakers.net zetten neem ik aan. Ik ben de hele tijd al aan het proberen om het 0900 8844 nummer te bellen maar er stat de hele tijd "oproep geweigerd".

Edit; ik kan toch niks bereiken bij de politie neem ik aan? Ze gaan zogenaamd "noteren" en dan wordt het onderaan in de la gestopt?
Ze kunnen inderdaad vrij weinig. Maar dat is ook niet het punt. Het is niet alsof ze nu met een politieauto achter die vent aan gaan en hem gaan schaduwen in de hoop dat hij weer de fout in gaat.

Wat je met een melding doet is aangeven "Deze persoon is niet tof bezig in het verkeer" En als zo'n persoon veel meer meldingen krijgt dan kan de politie er tijdens een reguliere verkeerscontrole best een keer wat van zeggen of het meenemen als hij wel een keer iemand van z'n sokken rijd omdat hij denkt voorrang te hebben.

blup

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

KrazyJay

@Jeanke117 Het kan zijn dat 0900-nummers geblokkeerd zijn, dat is in te stellen via de provider (KPN, Vodafone, etc). Ik denk wel dat te politie iets kan doen; bijvoorbeeld de bestuurder aanspreken. Deze mensen zijn er niet enkel om boetes uit te delen of om strafbare feiten te behandelen.

• robin84
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-11 21:04
Waarschijnlijk hebben je ouders of iets dergelijks ingesteld dat je geen 0900 nummers mag bellen.

https://www.politie.nl/co...f2-4037-b6ca-712c2fb09013

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:45

Is dit normaal in de samenleving?
Helaas. De straat is waarschijnlijk het gevaarlijkste deel van Nederland. Heb dit soort dingen wel vaker meegemaakt (tot getrokken messen aan toe). Ben er inmiddels wel goed in het verschil te zien tussen onopzettelijke fouten en opzettelijk intimideren en agressief gedrag. Die laatste groep pak ik weleens terug indien ik de kans krijg en en er zin/tijd in heb ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Room42
  • Niet online
[...] Nu is mijn vraag wat ik moet doen. Ik kwam thuis met erg veel spanning en tintel nog steeds. Op de een of andere manier kan ik het 0900 8844 nummer van de politie niet bereiken. Het lijkt dat er iemand uitduwt? [...]
In zo'n geval mag je gewoon 112 bellen, hoor! Dat is gewoon een noodsituatie. 0900-8844 is voor niet-spoedeisende zaken.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:35

MsG

Forumzwerver

Het alternatief nummer voor 0900-TUIG is volgens internet: 0343 578844. Probeer dat eens. Heb je een kenteken kunnen onthouden/noteren? Zo nee dan kunnen ze er minder mee, maar denk dat het voor je zelf wel rust geeft als je het in elk geval doorgeeft aan ze, wie weet kunnen ze het later eens linken aan heel iets anders.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Angeloonie schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:57:
Volgende keer: fiets naar het politiebureau of de brandweerkazerne. Dikke kans dat hij dan foetsie is en jij je veilig voelt.
Of 112 bellen..

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:38

Rmg

112? Voor wat? omdat iemand gebruik maakt van de openbare weg?

Iemand heeft naar je getoetert omdat je bijna voor zijn auto lag.
Diegene vertoont wat raar weggedrag.

Verder is/was er (nog) niets aan de hand.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Rmg schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:18:

Iemand heeft naar je getoetert omdat je bijna voor zijn auto lag.
Diegene vertoont wat raar weggedrag.

Verder is/was er (nog) niets aan de hand.
voor zo ver ik weet is intimidatie strafbaar, maar ik ben geen jurist en kan dus moeilijk bepalen of dit onder intimidatie zou vallen.

OT: ik vind het zeker geen normaal gedrag en hierbij kun je inderdaad de politie bellen.

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

@Jeanke117 Zelf ook wel eens achtervolgt geweest, was toen wel toen ik in een auto zat en een snellere auto achter mij had. Heb de dag erna contact met de politie gehad, die zeiden "indien je achtervolgt wordt mag je altijd 112 bellen".

Gezien het nu niet van toepassing is, misschien even je verhaal doen bij de politie (ga even langs bij de politie in je buurt) alsnog, zal opluchten. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Slavy op 30-10-2017 14:26 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Rmg schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:18:
Nee, omdat iemand met de auto 20 km/h achter je fiets blijft rijden terwijl daar geen verkeerstechnische reden voor is.
Dat is alle reden voor de politie om even met de bestuurder te gaan babbelen.

Of een nog veel eenvoudigere reden: TS was bang.

[ Voor 17% gewijzigd door RemcoDelft op 30-10-2017 14:35 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Gropah schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:24:
[...]
voor zo ver ik weet is intimidatie strafbaar, maar ik ben geen jurist en kan dus moeilijk bepalen of dit onder intimidatie zou vallen.

OT: ik vind het zeker geen normaal gedrag en hierbij kun je inderdaad de politie bellen.
Het probleem is alleen dat het eigenlijk alleen zin heeft om de politie te bellen als het gebeurt...

Buiten een heterdaadje kan de politie hier echt heel weinig doen. Want buiten een heterdaadje komt het inderdaad neer op een auto die op de openbare weg rijdt en dat mevrouw geschrokken / angstig is geworden, tja de bestuurder heeft geen idee waarom dit zou zijn maar mocht het zo zijn dan spijt het hem zeer en hij had niets in de gaten. Hij kon gewoon de weg even slecht vinden en reed daarom wat langzamer en een paar keer zelfs door dezelfde straat.

• bjarky
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-09 01:06
Als autobestuurder kan ik je vertellen dat het zeer vervelend is om een fietser te zien dit soort shit doet. Het heeft er ook mee te maken dat de gemiddelde fietser zich niet bewust is van de regel rechts heeft voorrang (ook een auto heeft dus voorrang). Dit betekent dat de fietser moet afstappen en duidelijk laten zien dat hij niet door gaat rijden.

Echter ik snap je angst, het toeteren zou genoeg moeten zijn geweest (aankondigen van gevaar/waarschuwen). Mocht dit vaker voorkomen dan kun je het beste naar een omgeving gaan waar veel mensen zijn. Het kenteken bijhouden en eventueel omstanders inlichten of om hulp vragen.

Fouten maken mag, en daar hoeft niemand zo mee om te gaan zonder aanleiding. Mocht je echt zo angstig zijn dat je niet meer over straat durft. Programmeer wat bekenden van wie je weet dat ze je kunnen komen halen of helpen in je telefoon zodat je die kunt bellen.

Hoop dat je over je angst heen komt en het snel beter gaat.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

bjarky schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:46:
Als autobestuurder kan ik je vertellen dat het zeer vervelend is om een fietser te zien dit soort shit doet. Het heeft er ook mee te maken dat de gemiddelde fietser zich niet bewust is van de regel rechts heeft voorrang (ook een auto heeft dus voorrang). Dit betekent dat de fietser moet afstappen en duidelijk laten zien dat hij niet door gaat rijden.
Mooi man. Ditzelfde geldt net zo goed voor autobestuurders.

~ Een fietser.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:52
tdw schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:57:
[...]

~ Een fietser.
Dus dan moet de autobestuurder afstappen? :+

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

• bjarky
tdw schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:57:
[...]

~ Een fietser.
Verschil is als ik mijn auto in jouw fiets rij dat jij heel veel pijn hebt. Als jij tegen mijn auto aanrijdt voel ik dat niet. Maar ik geef een verklaring waarom mogelijk iemand redelijk over de piss kan raken.

Als je auto rijdt krijg je de schuld (terecht omdat jij in een beest zit) maar dat wilt niet zeggen dat de fietser niet duidelijk hoeft te zijn wanneer deze doorrijdt.

Ook bij auto bestuurders genoeg fouten dat ontken ik nergens. Ik vertel je wat ik zie. Ik ga hier geen monoloog schrijven over wat de bestuurders fout doen ;) ik wilde enkel aangeven wat de gemiddelde fietser doet in het verkeer ;)

edit: typfout gefixed

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Gomez12 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:39:
[...]

Het probleem is alleen dat het eigenlijk alleen zin heeft om de politie te bellen als het gebeurt...

Buiten een heterdaadje kan de politie hier echt heel weinig doen. Want buiten een heterdaadje komt het inderdaad neer op een auto die op de openbare weg rijdt en dat mevrouw geschrokken / angstig is geworden, tja de bestuurder heeft geen idee waarom dit zou zijn maar mocht het zo zijn dan spijt het hem zeer en hij had niets in de gaten. Hij kon gewoon de weg even slecht vinden en reed daarom wat langzamer en een paar keer zelfs door dezelfde straat.
Dat is niet waar. Ze maken wel degelijk een aantekening. Komen er meer klachten over diezelfde auto, dan wordt deze bestuurder zeker aangesproken hierop. Goede vrienden van ons hebben de politie gebeld terwijl ze nog in de auto op de weg zaten. De bestuurder waar het om ging, mocht even netjes op cursus omdat er al meer over geklaagd was en ze hadden het gefilmd.

Geef je niets aan bij de politie, dan wordt er ook niets geregistreerd ofwel, wordt er nooit op aangesproken.

• RemcoDelft
Misschien kan jij als autobestuurder even aanwijzen waar in de Wegenverkeerswet staat dat ik van mijn fiets moet stappen om voorrang te verlenen. Als dat je verwachting is snap ik dat het elke keer goed tegenvalt.

Het zou een mooie boel worden als iedereen op elk kruispunt naast z'n fiets moet gaan staan 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door RemcoDelft op 30-10-2017 15:21 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Room42 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:05:
[...]

In zo'n geval mag je gewoon 112 bellen, hoor! Dat is gewoon een noodsituatie. 0900-8844 is voor niet-spoedeisende zaken.
112 kan je bellen op het moment dat hij je nog aan het achtervolgen is. Dan is er sprake van een noodsituatie. Als hij al weg is en je thuis zit zeker niet meer!

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• bjarky
RemcoDelft schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:20:
[...]

Misschien kan jij als autobestuurder even aanwijzen waar in de Wegenverkeerswet staat dat ik van mijn fiets moet stappen om voorrang te verlenen. Als dat je verwachting is snap ik dat het elke keer goed tegenvalt.

Het zou een mooie boel worden als iedereen op elk kruispunt naast z'n fiets moet gaan staan 8)7
Uh dat gedeelte moest je niet zo heel serieus nemen. Als jij prima voorrang kunt verlenen op het moment dat je daar voorrang moet geven zonder af te stappen vind ik het ook allemaal prima. Maar het valt mij op dat veel fietsers dit niet voor elkaar krijgen. OF dat ze het nodig vinden om zichzelf half in de auto te boren ;)

Het afstappen is in dat geval een veel duidelijker signaal? voorkomt ook ongelukken (mensen die vallen enzo) maar goed. Het was meer bedoeld als een voorbeeld eigenlijk.

Ik fiets overigens zelf ook, en ik stap ook enkel af als dit ECHT nodig is. Maar goed sorry als ik wat onduidelijk ben geweest.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@Hooglander1 Voorop gesteld: je mag altijd 112 bellen als je maar serieus bent, de meldkamer bepaald wel of het prio heeft of niet, anders verbinden je ze wel door naar 8844. Bij twijfel altijd 112 bellen. Ook nadien kan dat best, tuurlijk niet een uur later, maar een paar minuutjes nadat 'ie weg is kan dat nog prima, dan kan je auto alsnog gesignaleerd worden. Dat is dan ook het enige advies aan TS: 112 bellen en kenteken en locatie doorgeven. Verder niet meer bij stilstaan voor nu en nee, het is niet normaal.

• Jeanke117
Heb het meldingsformulier ingevuld en we zien het verder wel. Ik vraag me nog steeds af wat die man dacht. Maar dat blijft gissen. Bedankt dat jullie het met mij eens zijn. Het is een domme fout van mij om hem geen voorrang te geven.

• evjatar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 13:21
Je mag dan wel een fout hebben gemaakt, dat rechtvaardigt het gedrag zeker niet. Mocht dit weer gebeuren, direct de politie bellen op 112 en aangeven dat je je onveilig voelt, kenteken er bij en waar je fietst/bent. De politie kan heel snel zijn in dit soort situaties.

Daarnaast, iedereen maakt fouten, ook in het verkeer. Het is geven en nemen, niet 1 van beide. Inschattingsfouten horen bij het verkeer en houden ons scherp.

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:45
Heb je nog een hand ter verontschuldiging opgestoken toen je doorhad dat je fout zat? Dat kan ook vaak een factor zijn die rust brengt bij de andere partij.

Dat gezegd hebbende, het is natuurlijk van de zotte dat je op zo'n manier wordt geïntimideerd.

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:52
Pat911 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:40:
Heb je nog een hand ter verontschuldiging opgestoken toen je doorhad dat je fout zat? Dat kan ook vaak een factor zijn die rust brengt bij de andere partij.

Dat gezegd hebbende, het is natuurlijk van de zotte dat je op zo'n manier wordt geïntimideerd.
En dus niet alleen je middelvinger :+

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-10 23:09

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Jeanke117 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:34:
Heb het meldingsformulier ingevuld en we zien het verder wel. Ik vraag me nog steeds af wat die man dacht. Maar dat blijft gissen. Bedankt dat jullie het met mij eens zijn. Het is een domme fout van mij om hem geen voorrang te geven.
We maken allemaal wel eens een fout, om dan meteen zo dreigend te reageren is niet noodzakelijk lijkt me.
Er zal wel meer aan de hand zijn geweest met meneer in de auto, dus het ligt echt niet aan jouw.

Trek het je toch niet aan, gekken op de weg heb je helaas te over en als je je daar teveel aantrek krijg je nog straatvrees ook.

Atari 4 ff'r 😊

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:30
Erg vervelend. Helaas schering en inslag tegenwoordig, en zelf ook een aantal keer meegemaakt, personen uit alle lagen van de samenleving opvallend genoeg. Afgelopen maand nog een filmpje op dumpert hoe een fietser compleet werd gevolgd over het fietspad en afgesneden door een BMW. Melding maken kan geen kwaad, in mijn ervaring dan voor je gevoel ook wat beter. Probeer er niet teveel over te piekeren en voor wat afleiding te zorgen des te sneller ben je het weer vergeten.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• RemcoDelft
bjarky schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:25:
Het afstappen is in dat geval een veel duidelijker signaal? voorkomt ook ongelukken (mensen die vallen enzo) maar goed. Het was meer bedoeld als een voorbeeld eigenlijk.
Nee, afstappen is vergelijkbaar met parkeren, niet met stoppen.
Dat vind ik nog veel vervelender, van die vrouwen die weten dat ze fout zitten, toch doorrijden, en dan maar uit gewoonte schaapachtig zitten lachen.

• Jeanke117

Nee heb ik niet gedaan. Ik keek wel naar de bestuurder en zag dat die uitflipte.

Verwijderd

Het is natuurlijk helemaal mijn fout, dat begrijp ik ook wel.
Laat eerst en vooral duidelijk zijn dat dit NIET jouw fout is. Ja, je bent even onoplettend geweest, dat kan nu eenmaal gebeuren. Dat geeft echter nog niemand het recht om je te intimideren. Helaas gebeurt dat wel vaker, ik fiets elke dag dus kan er over meespreken. Als mensen in een auto stappen denken ze vaak dat ze de keizer van de weg zijn en alles en iedereen voor hen moet wijken.

Volgende keer doe je best twee dingen:
- Bel 112.
- Als je dat niet wil, fiets je voorzichtig naar het politiekantoor. Dat is meestal al voldoende om het gedrag te stoppen.

Ik ben wat ouder dan jij en heb al veel ervaring als fietser. Ik durf mezelf ondertussen te verdedigen & zal ook verbaal reageren als iemand me al dan niet opzettelijk de pas afsnijdt of bvb één of ander obsceen gebaar maakt (aan de automobilisten onder ons; ja, dat gebeurt vrij vaak, ook als de fietser helemaal niets fout doet). Ik doe dat echter lang niet bij iedereen & enkel als ik aanvoel dat het veilig is om dat te doen. In alle andere gevallen telt: negeren.

• ZieglerNichols
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Ik was aan het fietsen en had niet voor de tweede keer naar rechts gekeken en er bleek dat er een auto uitkwam. Maar ik was al doorgefietst...
Kun je iets beter uitleggen wat is er precies gebeurde toen er 'een auto uitkwam'? Moest de auto hard remmen? Heeft de auto jou misschien geraakt? Heeft de auto iets anders geraakt door te remmen/uitwijken voor jou? Is er een kans van schade bij de auto door deze actie?

Als dit zo is, dan verandert het de zaak wel. Als ik schade zou hebben en de andere partij fietst door, dan volg ik je ook om je gegevens te proberen te achterhalen.

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:45
RemcoDelft schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:59:
Dat vind ik nog veel vervelender, van die vrouwen die weten dat ze fout zitten, toch doorrijden, en dan maar uit gewoonte schaapachtig zitten lachen.
Ervan uitgaan dat ze een vergissing hebben gemaakt (en dus niet bewust iets fout doen), is het schaapachtig lachen een uiting van onzekerheid.

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:37
112 is wel degelijk geschikt voor een situatie waarbij jij je als (kwetsbare) verkeersdeelnemer bedreigd voelt door een ander. Er is een serieuze mogelijkheid tot ernstig letsel, en de politie kan dit verhelpen.
Het feit dat hij je bleef volgen en het andere verkeer om hem heen "moest" zorgt ook voor onveilige situaties voor anderen, en geeft de politie een valide reden hem te stoppen.

Overigens geldt dit ook als je in een auto had gezeten - word je (agressief) achtervolgd, bel dan (handsfree) 112!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
offtopic (ter info)
politie.nl
Wat kost een gesprek via 0900-8844?
Voor een gesprek via 0900-8844 betaalt u 2,8 cent per minuut, met een starttarief van 9,51 cent, plus uw gebruikelijke belkosten.
Wat als ik geen beltegoed meer heb?
....... Via contact vragen kunt u uw vraag stellen en typen hoe u te bereiken bent. Dit contactormulier wordt uitgelezen door dezelfde medewerkers van de 0900-8844 centrale.

ik vind het nog steeds 8)7. (contactformulier anno 2017 }:O )

ps er zit een spelfout in hun site ^^

[ Voor 15% gewijzigd door icegodd op 30-10-2017 18:57 ]

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
...
Nu is mijn vraag wat ik moet doen.
...
Is dit normaal in de samenleving?
...
Kort antwoord: Je moet niets doen. Gewoon weer verder gaan
En nee, dit is niet normaal. Je hebt een of andere creepy idioot getroffen.

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11 10:57
Hij wilde je gewoon bang maken omdat hij pissig was denk ik, aso bestuurders bestaan al jaren (hoewel ze voor mijn gevoel wel heel erg aanwezig zijn de laatste maanden). Maar 112 bellen voor een situatie die al achter de rug is als deze? nee, het is namelijk GEEN spoed hulp (als in dat er per direct iemand moet komen ivm een levensbedreigende situatie).

Blijf rustig en probeer het te verwerken.

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:56

Echter ik snap je angst, het toeteren zou genoeg moeten zijn geweest (aankondigen van gevaar/waarschuwen). Mocht dit vaker voorkomen dan kun je het beste naar een omgeving gaan waar veel mensen zijn. Het kenteken bijhouden en eventueel omstanders inlichten of om hulp vragen.

Fouten maken mag, en daar hoeft niemand zo mee om te gaan zonder aanleiding. Mocht je echt zo angstig zijn dat je niet meer over straat durft. Programmeer wat bekenden van wie je weet dat ze je kunnen komen halen of helpen in je telefoon zodat je die kunt bellen.

Hoop dat je over je angst heen komt en het snel beter gaat.
Als autobestuurder kan ik je vertellen dat het zeer vervelend is om mede WEGGEBRUIKERS die dit soort shit doen.
We zijn allemaal mensen, we kunnen allemaal fouten maken, zoals ik TS lees heeft hij een auto over het hoofd gezien, kan gebeuren, je moet eens weten hoe vaak ik (al dan niet bewust) over het hoofd word gezien. Gebruik ik dan gelijk mijn toeter? Nee, ik corrigeer met gepast gedrag (remmen, uitwijken of wat nodig). Volgens mij onderdeel van je theorie, voorrang neem je niet, voorrang krijg je.

Oke ontopic weer, zoals al meerdere zeggen, je voelt je bedreigt dus 112 bellen.

• BMW M
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-03-2024
Kan mij heel goed voorstellen dat je er erg van ontdaan bent, echter denk is dat je nu niets beter kunt doen dan het te laten rusten. Tenzij je deze persoon vaker tegenkomt en hetzelfde gebeurd, dan kun je er wat mee doen. Gewoon 112 bellen wanneer je nogmaals achtervolgd wordt.

Maar dat neemt absoluut niet weg dat dit natuurlijk volstrekt onacceptabel gedrag is van de autobestuurder. Men maakt eenmaal fouten, zowel op de fiets als in de auto, dat geeft echter geen reden om je te misdragen, zoals in dit geval de bestuurder. Ik heb het zelf een paar geleden ook eens meegemaakt toen ik naar school fietsen. Een boze bestuur bleef mij al remmend en optrekkend achtervolgen, wat mij een zeer onveilig gevoel bezorgde, het politie bureau was op steenworp afstand, dat weerhield de bestuurder er echter niet van door te gaan met zijn praktijken. In de paniek van de situatie is het niet in mij opgekomen om gauw naar het politiebureau te fietsen, helaas...

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Jeanke117 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:34:
Heb het meldingsformulier ingevuld en we zien het verder wel. Ik vraag me nog steeds af wat die man dacht. Maar dat blijft gissen.
Inderdaad. Automobilisten zijn altijd 'gehaast', maar genoeg aso's die blijkbaar tijd hebben om zwakke weggebruikers te achtervolgen als ze in de fout gaan. Waar ben je dan mee bezig?
Bedankt dat jullie het met mij eens zijn. Het is een domme fout van mij om hem geen voorrang te geven.
Het is een fout zoals een andere, maar was jij een automobilist geweest (of een stoer gebouwde kerel) dan vermoed ik dat die bestuurder je waarschijnlijk niet zo behandeld had. Zal een gefrustreerd type geweest zijn.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• abacaxi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 19:05
Heel vervelend dat dit je overkomt Jeanke117. Ik begrijp dat je ermee zit hoor.

Het is NIET "helemaal jouw fout". Niet voorrang verlenen is natuurlijk niet goed maar het overkomt iedereen wel eens en is absoluut geen reden voor dit soort reaktie.

Politie heeft zelfs als dit bewezen kan worden, denk ik inderdaad weinig grond voor boetes of strafrechtelijke vervolging. Het is echter wel gewoon huftergedrag. Het op zulk een wijze bij iemand rond blijven hangen heeft een bedreigend element in zich, en dit wordt verergerd doordat dit in een auto gebeurt, ook nog tegen een minderjarige.

Er is m.i. alle reden voor b.v. een wijkagent om zo iemand eens een bezoekje te brengen. Dit is niet iets wat een enorme hoeveelheid rompslomp voor de politie met zich meebrengt (valt volstrekt in het niet bij stafrechtelijke zaken), maar het helpt ze soms een beetje onaangepaste types wat eerder in de smiezen te hebben.

Jeanke117, kun je er een volwassene bij betrekken die je vertrouwt? Dan kun je samen eens de politie benaderen. Laat je, als je het belangrijk vindt dat er wat mee gebeurt, niet door één of twéé keer, 'nee' te horen te krijgen ontmoedigen. Blijf beleefd, herhaal goede argumenten voor hun om er toch wat tegen te doen, bel met de centrale maar benader ook je eigen wijkagent (b.v. eerst zelf maar als ze niets doen door een van je ouders ofzo). Daarna een brief naar wie er de baas is op het politiebureau en helpt dat niet is er nog een klachtenprocedure. De lol is dat een klachtenprocedure veeeeeeel meer werk is dan de wijkagent bij zoiemand langssturen dus de kans is fors dat dat gaat lukken :).

Je kunt gewoon googelen op "wijkagent+woonplaats+ jouwwijk ". Vaak vind je dan al een emailadres ofzo van je wijkagent. Je voelt je bedreigd, je bent 17, nette email weg.

[ Voor 5% gewijzigd door abacaxi op 30-10-2017 21:30 ]

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:59
2 tips,

Als je je echt niet veilig voelt kan je altijd 112 bellen.

En je bent 17, een beetje voor je zelf moet je wel kunnen opkomen. Dit komt niet altijd vanzelf, maar kan je wel leren bij bijvoorbeeld kickboks of judo lessen.

Je hoeft niet iedereen knock out te slaan, maar een gesprek aan gaan, ook al is de ander boos is altijd mogelijk.

• abacaxi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 19:05
Met vechtsporten doe je niks tegen auto's mathy_ :). En echt met fysiek geweld om leren gaan kan veel, veel, veel meer voeten in aarde hebben dan vechtsporten beoefenen. Het is daarbij nooit de schuld van degene die niet aan vechtsporten doet dat hij/zij daarom maar wordt lastiggevallen. Die schuld blijft bij de dader liggen.

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
mathy_ schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:29:
2 tips,

Als je je echt niet veilig voelt kan je altijd 112 bellen.

En je bent 17, een beetje voor je zelf moet je wel kunnen opkomen. Dit komt niet altijd vanzelf, maar kan je wel leren bij bijvoorbeeld kickboks of judo lessen.

Je hoeft niet iedereen knock out te slaan, maar een gesprek aan gaan, ook al is de ander boos is altijd mogelijk.
Voor je op kunnen komen is 1 ding en dat is prima, maar de openbare weg is echt wel een beetje een apenrots hoor. Iemand die het blijkbaar nodig vind om heel lang achter een fietser aan te rijden is wel een steekje aan los en een gesprek aangaan gaat niet zoveel zin hebben. Die gaat er waarschijnlijk gewoon op los rammen. Welke onverlaat gaat nou minutenlang rustig achter een fietser aanrijden met het pure doel te intimideren? Daar zou ik geen moeite van een 'goed gesprek' insteken.

Ik heb een keer gehad dat ik eventjes wuifde dat iemand iets rustiger dan 80 door onze 30 wijk moest rijden... stapt ie uit en pakt ie een honkbalknuppel. Ja, dat was gewoon een vent van 40 die z'n kids bij hockey af had gezet.... apenrots dus.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:07
Ga niet zelf de situatie beoordelen. Als je werkelijk angst of bedreiging voelt bel meteen 112 en laat de Politie beoordelen wat ze er mee willen doen. Op het moment dat je in het steegje stond had je 112 kunnen bellen. Dan krijg je zeer capabele mensen aan de telefoon die direct feilloos kunnen inschatten wat de ernst van de situatie is en wat er verder moet gebeuren. Hier hadden ze zeker weten een politiewagen op afgestuurd, misschien zelfs wel met sirene. Je weet het niet, misschien staat er bij de Politie wel een signalement uit van een moordenaar, psychisch gestoorde of pyromaan die ze maar al te graag willen inrekenen. Bij twijfel bel 112. Weet je echt heel zeker dat het wel kan wachten tot morgen, bel dan 0900-8844.

• Jeanke117
De auto kwam uit de weg. In eerste instantie zag ik hem niet. De tweede keer zag ik in mijn ooghoek een auto en toeterde. Ik keek verschrikt op e reed verder en was geschrokken. De auto heeft GEEN schade. Dit weet ik 1000% zeker. De auto reed wel extra door tot bijna aan mijn fiets, om te laten zien dat ik fout zat en dat hij voorrang had denk ik. En daarna dat "achtervolging" verhaal.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoort er een beetje bij... idioten heb je overal. Nu heb je iig geleerd hoe je hem af moet schudden.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:43

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Dit is absoluut niet normaal en slim dat je de confrontatie niet bent aangegaan.

Ik vind dit altijd een mooi moment om een filmpje erin te gooien, dit is door Disney gemaakt in 1950. Bijna 70 jaar later klopt hij nog steeds van begin tot eind en het lijkt ook wel erger te worden. (Wordt immers ook drukker op de weg)

YouTube: Goofy motormania

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Pagina: 1