Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kopen: Lenovo ThinkPad T470 of Asus Zenbook UX410UA-GV230T?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hooi allemaal,

Via de universiteit waar ik studeer kan ik een Lenovo ThinkPad T470 kopen voor ongeveer 850 euro. Nu heb ik in recensies gelezen dat de T470 niet geschikt is voor photo-editing, wegens zijn slechte kwaliteit scherm. Voor 1000 euro kan ik ook een Asus Zenbook UX410UA-GV230T kopen. Volgens mij is deze laptop beter geschikt voor photo-editing, maar is de laptop qua performance wel beter dan de T470?

Ik gebruik mijn laptop voor studiedoeleinden, maar ook voor photo-editing (soms ook video-editing) en programmeren. Verder vind ik het belangrijk dat de laptop niet te zwaar is.

Welke laptop zouden jullie adviseren? Of hebben jullie nog andere alternatieven voor onder de 1000euro?

T470:
https://www.nsc.utwente.nl/notebookproject1718/

ZenBook:
https://www.campusshop.nl...a-gv230t/80047651/product

Alvast bedankt! :D

Beste antwoord (via Verwijderd op 03-11-2017 13:24)

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:38

FutureCow

(C) FutureCow

Ik heb zelf vorige week deze van HP gekocht:

http://store.hp.com/Nethe...d=2QH06EA&opt=ABH&sel=NTB

Heb je wel een 15", maar met de nieuwste gen 8 intel i7 8550U en een echte GPU, de nieuwste nvidia MX150. En als je als student koopt krijg je nog 100 euro korting waardoor je voor 900 volgens mij een hele mooie deal hebt.

Alle reacties

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-11 16:06
Binnen de pricewatch kan je de modellen vergelijken en daarnaast ook de filters aan zetten wat je wel en niet wil hebben. Een beetje vooronderzoek is wel zo handig, even als een duidelijke opzet wat je er mee wil gaan doen buiten photo-editing, programmeren (welke taal, hoe zwaar?) en video-editing om.

Strava & Untappd - Do not combine!

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik al gekeken, maar de kwalificaties qua scherm is hetzelfde: 14", 1920x1080, 157 dpi, Intel HD Graphics 620. Toch, zie ik in de recensies geen negatief commetaar op het scherm van de ZenBook en wel op de T470. Waardoor komt dat?

Tevens, is de T470 een stuk duurder (zonder de studentenkorting, 1318,90) dan de Zenbook ( €999), terwijl de ZenBook qua CPU (i7-7500u vs i5-7200U) en scherm beter lijkt te scoren. Waarom is de T470 dan toch duurder? Daarnaast, lees ik op diverse sites dat deze laptop het beste scoort voor zakelijke doeleinden.

Ik ben erg benieuwd naar het verschil van deze twee laptops, aangezien ik qua specificaties alleen een groot verschil vindt qua prijs en CPU.

Verder, gebruik ik de laptop voor programma's als: adobe photoshop, indesign en illustrator (af en toe Premiere Pro). Qua programmeren ben ik een beginner, maar leer op dit moment de talen: Python, R en Java.

Acties:
  • Beste antwoord

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:38

FutureCow

(C) FutureCow

Ik heb zelf vorige week deze van HP gekocht:

http://store.hp.com/Nethe...d=2QH06EA&opt=ABH&sel=NTB

Heb je wel een 15", maar met de nieuwste gen 8 intel i7 8550U en een echte GPU, de nieuwste nvidia MX150. En als je als student koopt krijg je nog 100 euro korting waardoor je voor 900 volgens mij een hele mooie deal hebt.

• RAW_
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-11 16:40
Tevens, is de T470 een stuk duurder (zonder de studentenkorting, 1318,90) dan de Zenbook ( €999), terwijl de ZenBook qua CPU (i7-7500u vs i5-7200U) en scherm beter lijkt te scoren. Waarom is de T470 dan toch duurder? Daarnaast, lees ik op diverse sites dat deze laptop het beste scoort voor zakelijke doeleinden.
Omdat je maar naar een select groepje specs kijkt die niet het gehele verhaal vertellen. Die Thinkpad wordt met drie jaar on-site garantie geleverd t.o.v. de standaard twee jaar 'studenten service' die de campusshop levert, wat behoorlijk wat geld waard is. Mocht je laptop onmisbaar zijn voor je studie is dat misschien het overwegen waard in je keuze.

Daarnaast staan Thinkpads bekend om hun bouwkwaliteit wat ook simpelweg geld kost. Iets wat je niet zo snel terug ziet in een specificatie lijstje. Ook heeft die T470 een NVMe SSD wat sneller zal werken dan de sata SSD van de Asus.

Ik zou je ook niet al te druk maken om het verschil tussen die i5 en i7. Het zijn alle twee dualcores uit de 'u' serie (low power). De i7 is wat hoger geklokt en heeft 1MB meer SmartCache, verder zijn de chips nagenoeg identiek, dus dat prestatie verschil ga je waarschijnlijk nauwelijks merken.

Wat je eventueel ook als optie kunt overwegen is om een extern beeldscherm van goede kwaliteit te kopen en je laptop daar op aan te sluiten als je foto's gaat bewerken. Geeft je ook nog eens meer werkruimte dan een 14 inch laptop scherm. Dit werkt uiteraard alleen als je vooral thuis (op een vaste plaats) aan photo-editing doet, als het ook belangrijk is om onderweg of op meerdere plaatsen te kunnen editten gaat deze optie niet werken.

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Van wat ik aan prijzen voorbij heb zien komen van universiteitslaptops, zijn ze doorgaans zo voordelig (soms tot 30-50% onder de normale prijs), dat je daar zelf bijna geen gelijkwaardig apparaat voor kunt halen (voor dezelfde prijs).

Van de T470 zijn meerdere modellen. In ieder geval is bij www.notebookcheck.com een review van de T470 te lezen. Het FHD paneel valt daar niet bijzonder op (gewoon gemiddeld). Het is volgens mij wel een IPS paneel (=betere kijkhoeken). Maar laptops met echt goede schermen zijn dun gezaaid.

Volgens mij was bij de buren (www.hardware.info) de UX410 getest, en waren ze daar wel over het scherm te spreken. Helaas testen ze bij HWI zelden of nooit zakelijke Thinkpads, maar toevallig kortgeleden wel jubileum editie (met klassiek toetsenbord). Zie https://nl.hardware.info/...resenteert-jubileumeditie. Al is dit niet echt een goede review.

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Die Lenovo is normaal een beetje duurder en dus een zeer goede deal van de Unief.
Ja het scherm is misschien minder dan de Asus. Echter heeft hij weer vele voordelen ook tegenover de Asus.
Beter toetsenbord, bouwkwaliteit is geweldig. Getest onder de zogenaamde 12 strenge militaire tests. Dit houd onder meer in, stof, trilling, val testen, hitte/kou, verschillende hoogtes etc. Dit soort laptops zijn gemaakt om te gebruiken en zullen ook niet zo snel als consumenten laptops gaan underclocken. Dus om mee te nemen zijn dit geweldige apparaten. Ikzelf ben in het bezit van een concurent van HP, de Zbook 15" G3. Super laptop.

Je kunt deze laptops makkelijk aansluiten op een extern scherm( dock/hdmi) dus zoals @RAW_ al terecht aangeeft is een goed extern scherm misschien een oplossing voor op je kamer. Daar kun je dan naar hartenlust je foto's en filmpjes op editten.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor jullie hulp!

In de tijd dat ik aan het zoeken was voor een laptop, bracht HP de pavilion 14-bf180nd uit. Helaas niet meer te verkrijgen, maar ik heb voor 900 euro een mooie laptop met een i7 - 8550U processor, 8 GB werkgeheugen, NVIDIA GeForce 940MX (4GB) videokaart en 256 SSD. Ik heb hem nog niet binnen, maar ik denk dat ik er heel blij van ga worden.

• CliffB
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-11 23:02
Heeft iemand enig idee wanneer er Thinkpads komen met 8th gen processors? (T470 of x1 carbon bv.)

• Lion_Lannister
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-11 20:54
Op werk hebben we sinds kort de nieuwe 470’s en over het algemeen valt het scherm wat tegen vergeleken met het 460 model. Misschien eens kijken bij HP waar ze al wel 8th gen Intel cpus hebben in hun lineup

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Lion_Lannister schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 06:55:
Op werk hebben we sinds kort de nieuwe 470’s en over het algemeen valt het scherm wat tegen vergeleken met het 460 model. Misschien eens kijken bij HP waar ze al wel 8th gen Intel cpus hebben in hun lineup
Zijn er wel laptops voor ca 1000 euro waar en de bouwkwaliteit goed is, het scherm goed is, uitbreidingsmogelijkheden (geheugen/ssd) mogelijk zijn en ook nog eens een fijn toetsenbord?

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar bij notebookcheck lijken de 4K schermen van zowel de T470 als X-serie van Lenovo beter te zijn. Je komt dan wel in een (fors) hogere prijsklasse. En een lagere werktijd, omdat een 4K (altijd?) meer stroom gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door kdekker op 09-11-2017 14:01 ]

Pagina: 1