Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick41
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09-04-2021
Mijn vraag
Weet iemand het verschil tussen de Duitse versie van de Fritz!box 7490 en de internationale versie?
Is het alleen de Prijs of zijn er software / hardware matig ook verschillen en welke is het beste van de twee?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via rens-br op 09-11-2018 15:03)

• mcmlx
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-04 14:52
Een vraag waar ook ik mee worstelde. Voor zover ik in de praktijk heb kunnen achterhalen is de apparatuur met de Duitse versie goedkoper en krijgt deze ook (veel) eerder de beschikking over updates. Daarnaast wordt nieuwe hardware eerst in het Duits/Duitsland uitgebracht (bijv. momenteel is in Duitsland de slimme radiatorthermostaat leverbaar en voor zover ik weet (nog?) niet in Nederland).

Mijn ervaring is dat het niet uitmaakt in welk land je welke versie gebruikt. Ik gebruik zowel internationale apparaten als Duitse door elkaar en het werkt allemaal prima.

Dus als je de Duitse taal machtig bent kun je m.i. beter de Duitse versie aanschaffen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• mcmlx
Een vraag waar ook ik mee worstelde. Voor zover ik in de praktijk heb kunnen achterhalen is de apparatuur met de Duitse versie goedkoper en krijgt deze ook (veel) eerder de beschikking over updates. Daarnaast wordt nieuwe hardware eerst in het Duits/Duitsland uitgebracht (bijv. momenteel is in Duitsland de slimme radiatorthermostaat leverbaar en voor zover ik weet (nog?) niet in Nederland).

Mijn ervaring is dat het niet uitmaakt in welk land je welke versie gebruikt. Ik gebruik zowel internationale apparaten als Duitse door elkaar en het werkt allemaal prima.

Dus als je de Duitse taal machtig bent kun je m.i. beter de Duitse versie aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-05 07:05
Denk dat het verschil in het ADSL/VDSL modem zit. Duitsland heeft wat afwijkende standaarden op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Alleen Duitse taal en alleen Duitse firmware. De internationale versie heeft die beperking niet. Houd dus in dat alles in het Duits is en op het moment dat er een nieuwe firmware uitkomt dat je die pas kan gebruiken zodra er een Duitse variant beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmlx
Anoniem: 93986 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 15:05:
Houd dus in dat alles in het Duits is en op het moment dat er een nieuwe firmware uitkomt dat je die pas kan gebruiken zodra er een Duitse variant beschikbaar komt.
Uh, ja maar AVM is een Duits bedrijf. Het is dus niet onlogisch dat nieuwe software/firmware/hardware eerst in het Duits opgeleverd wordt en pas (veel) later de internationale versie volgt. Daar kan echt maanden tot meer dan 1 jaar tussen zitten. Als je daar niet op wilt wachten, en tel daar nog bij op dat de Duitse versie (aanzienlijk) goedkoper is, dan heeft het, in ieder geval voor mij, dus echt een groot voordeel om de Duitse versie aan te schaffen. Maar dan moet je dus wel de Duitse taal machtig zijn.