Mijn Viper770 Ultra staat standaard op 150/183 MHz. Hij draait nu vlotjes op 180/205 MHz. Op wat voor snelheid loopt die van jullie?
Zelfde Asus als hierboven, maar dan helaas maar op 225/185, maar geen extra koeling.
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Verwijderd
Creative TNT2-ultra, 175 core en 200 mem, hoger (180/210) kreeg ik vorige keer een hele vage crash bij UT (alle kleuren van de regenboog door elkaar) dus dat doe ik maar niet meer.
Lynx, ik heb het zelfde probleem. (met de zelfde kaart)
Maarja.. ik schiet er toch niet veel mee op met dat overklokken van de videokaart.
Revolution, ik weet niet wat je met die vraag wil berijken maar goed
Het is bij elke kaart verschillend, maar ik denk dat over het algemeen de chip makkelijker te overklokken is.
Maarja.. ik schiet er toch niet veel mee op met dat overklokken van de videokaart.
Revolution, ik weet niet wat je met die vraag wil berijken maar goed
Nee, alle kaarten zijn weer anders maar ik zou wel even willen weten hoever mijn maximale prestaties onder die van de beste TNT2 Ultra liggen. Is wel interessant.
Verwijderd
Mijn Maxi Gamer Xentor 32 ultra (guillemot) draait standaard op 175 core 183 mem
nu vraag ik me af WELKE ZIN !!! heeft het om hem overteklokken. Bij mijn TNT die ik overklokte kreeg ik 5 frames meer, dus van 39 naar 44 in Q2timedemo. Dat is bijna 10% sneller. Maar om voor een paar frames je kaart te "rapen"..... o hebbik het fout
nu vraag ik me af WELKE ZIN !!! heeft het om hem overteklokken. Bij mijn TNT die ik overklokte kreeg ik 5 frames meer, dus van 39 naar 44 in Q2timedemo. Dat is bijna 10% sneller. Maar om voor een paar frames je kaart te "rapen"..... o hebbik het fout
Ik kreeg met overklokken (v3 2k) een behoorlijke prestatie winst (zo'n 10-15%) door simpel een ouwe cooler erop te plakken en powerstrip te gebruiken........ en als je telkens stapje voor stapje gaat dan kan er niks mis gaan!
Verwijderd
ehm wat voor nut heeft het nou om je geheugen lager te klokken als je core?
schiet je nix mee op volgend mij hoor, staat toch alleen maar te w8en op dat geheugen
schiet je nix mee op volgend mij hoor, staat toch alleen maar te w8en op dat geheugen
Verwijderd
Ik heb een gewone TNT-2 (default 125/150) op 145/180 draaien.
Milkman:
10-15% performance-winst vind ik de moeite, en het kost helemaal niets dus...
Het geheugen kon ik trouwens op 230MHz draaien zonder crash, maar ik kreeg wel bitfoutjes (blinkende pixels in vreemde kleuren, etc). Dat begon al vanaf 185MHz! (En als geboren pietlut kan ik absoluut niet tegen dit soort foutjes, al ren ik me suf in UT, ze vallen me gewoon op...)
De snelheidswinst gaat trouwens in hele vreemde stappen, soms merk je pas weer een snelheidstoename als je bv 10MHz meer instelt, bij 9MHz merk je dan nog helemaal niets. Zal wel te maken hebben met de sync. van de core en het geheugen...
Milkman:
10-15% performance-winst vind ik de moeite, en het kost helemaal niets dus...
Het geheugen kon ik trouwens op 230MHz draaien zonder crash, maar ik kreeg wel bitfoutjes (blinkende pixels in vreemde kleuren, etc). Dat begon al vanaf 185MHz! (En als geboren pietlut kan ik absoluut niet tegen dit soort foutjes, al ren ik me suf in UT, ze vallen me gewoon op...)
De snelheidswinst gaat trouwens in hele vreemde stappen, soms merk je pas weer een snelheidstoename als je bv 10MHz meer instelt, bij 9MHz merk je dan nog helemaal niets. Zal wel te maken hebben met de sync. van de core en het geheugen...
Verwijderd
Ik vraag me af op welke CPU (dus niet die van de videokaart) de TNT2 Ultra de bottleneck is, want op mijn celeron 333@416 maakt het niet uit als ik mijn geheugen overklok (met de creative drivers 3.68 zit dat standaard ingebouwd). Dus ik laat mijn kaart gewoon op 150/183 staan, want ik zie gewoon geen resultaat. Misschien als ik boven de 500mhz kom met m'n cpu dat het zin heeft, weet iemand hier antwoord op (de eerste regel bedoel ik dan).
Pagina: 1