Audio fade out als er te weinig geluid is gedurende ~5 secs

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OwNzOr
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-11-2020
Hey allemaal,

Hardware/Software:
-MB: asus maximus VI hero
-cpu: i7-4770K
-gpu: gtx 1080
-ram: 32GB
-headset(misschien nuttig hier): steelseries siberia 800

Ik heb een audio gerelateerd probleem met mijn pc dat mij sinds een aantal weken opgevallen is. Ik ben dus niet 100% zeker of dit probleem er altijd al geweest is of niet.
Het probleem doet zich voor wanneer er gedurende een aantal seconden (ongeveer 5) weinig geluidsvolume is. De audio fade dan uit tot er geen geluid meer is. Wanneer er dan plots iets boven een bepaalde volume threshold is activeert het geluid opnieuw en herhaalt het probleem zich opnieuw.

Bijvoorbeeld als ik in-game zit en er gebeurt niet veel, ik hoor dus enkel ambient geluiden en mss mijn eigen voetstappen, dan is dit vrij stil waardoor het audio systeem na enkele seconden stiller en stiller wordt tot er helemaal geen audio meer is. Wanneer ik dan in het spel schiet of een ander geluid maak dat luid genoeg is springt de audio weer aan zoals normaal. Dit herhaalt zich dus continu en is enorm vervelend. De enige oplossing die ik voorlopig heb is mijn audio zodanig luid zetten dat de ambient geluiden luid genoeg zijn om boven deze geluidsdrempel te blijven.

Hopelijk is dit een optie in windows die ik af kan zetten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Speelt dit ook gewoon in Windows? Bijvoorbeeld als je het volume van een Youtube-video onder de threshold zet?

Heb je de drivers en software van de geluidskaart al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?

GoT is trouwens geen personal helpdesk, hè? Misschien leuk om zelf ook eens wat toe te voegen? ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Room42 op 30-10-2017 12:00 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 23:55

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

In welke game doet dit zich voor?

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Ik heb dit zelf ook in W10. Hier op het werk heb ik noodgedwongen oordopjes in (bah). En dan staat het geluid ook niet erg hard. Op standje 10 of minder. En dan wordt inderdaad het geluid ge-mute wanneer er te weinig signaal is. Als iemand hiervoor een helder idee heeft, graag! Ik wordt er knetter van als gewoon delen muziek wegvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Bij de advanced settings van je speakers, zet dit vinkje eens uit "Allow Applications to take exclusive control of this device".

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!