Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik.heijink
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-09 11:47
Mijn vraag
Hoi, Ik heb een amd r9 280x, en als ik ga gamen dan blijft hij op zijn idle clocks draaien. dus 500mhz op de core en niet veel hoger op de memmory.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik MSI afterburner om de clocksnelheden in te stellen.
Driver: Radeon Software Version 17.9.2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Als ik in MSI afterburner de clocks aanpas lijkt dat geen effect te hebben. en ik weet simpel weg niet wat ik anders moet doen.

Bij voorbaat dank :)

Beste antwoord (via erik.heijink op 04-11-2017 10:33)

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Lijkt me duidelijk dat je even de drivers moet verwijdeen, daarna met DDU/drivercleaner de restjes van je brakke driver verwijderen. Reboot en daarna reinstall driver. Verder alle OC software verwijderen.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Lijkt me duidelijk dat je even de drivers moet verwijdeen, daarna met DDU/drivercleaner de restjes van je brakke driver verwijderen. Reboot en daarna reinstall driver. Verder alle OC software verwijderen.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProxXi
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17-08 17:00
Hallo erik, zoals millman al zei is het meest verstandige om de drivers te verwijderen en opnieuw er op te zetten, ik heb zel ook een r9 280x en had precies hetzelfde bij de laatste update.... Wat ik heb gedaan om het te fixen is : Verwijder alle drivers en hard reset de pc (aan en uit knop indrukken zonder power) en de graka in een ander slot te stoppen en dan de pc te starten en daarna in het oorspronkelijke slot weer terug zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik.heijink
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-09 11:47
Hoi, Bedankt voor jullie berichten! heb ee drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. gaf nog het zelfde probleem, maar heb toen de vorige versie gedownload en die lijkt prima te werken. Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 00:27
Wordt ergens veroorzaakt door MSI afterburner.
Ik herinner me een gelijkaardig probleem met men vroegere 290.

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist