Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort ben ik (als noob) in de cryptocurrency wereld begonnen. In eerste instantie met het gebruik van een Greenaddress wallet. Hier heb ik voor ca. €100 aan bitcoins gekocht. Deze heb ik proberen te verzenden naar een andere wallet, maar deze transactie blijft nu al een aantal dagen niet bevestigd.

Ik heb een automatische fee toe laten voegen door Greenadress maar na wat research is dit wellicht te laag geweest..
Greenadress biedt de mogelijkheid om een 'bump fee' toe te voegen, maar dit is ook niet mogelijk.

Wellicht een stomme vraag, maar wat zijn mogelijkheden?

Dit is de transactie:

https://blockchain.info/t...8f3b912c63ed088e5b7986204

Alvast erg bedankt voor de reacties _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 09:34
Het bedrag lijkt wel erg laag, vaak kost een transactie een paar euro als je het binnen een kwartier wilt uitvoeren. Als de transactie al voor zo een laag bedrag uitgevoerd word, dan zal het wel enkele dagen duren voordat hij is verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Je fee is 2.602 sat/B, dat is gewoon erg laag, daarom wordt hij niet doorgevoerd.
Geen paniek tho, om even @Rannasha te quoten:
Rannasha schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:46:
[...]

https://blockchain.info/t...0b8d8a344386b6eea95c90a44

8 sat/byte is een heel lage fee, ook gistermiddag al. De transactie is dus nog niet in een block opgenomen. Het verbaast me eerlijk gezegd dat de Ledger app zo'n fee zou suggereren. De paar keer dat ik een transactie heb uitgevoerd was de fee-schatting best redelijk.

Het goede nieuws is dat transacties die niet in blocks opgenomen worden uiteindelijk vanzelf uit de mempool van nodes worden gegooid. Zodra dat gebeurt, zul je het saldo weer in je wallet zien en kun je opnieuw een transactie versturen. Dit kan echter nog wel een dag of twee duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste leden,

Aangezien ik met hetzelfde probleem kamp, plaats ik mijn probleem hopelijk op de juiste plek, ook al is deze post al wat verouderd...

Ik heb op 16/11 een transactie ondernomen van een exchange naar mijn bankrekening.
Ik heb dit uitgevoerd via de client "Bitcoin Core" en heb wat te snel gehandeld, heb namelijk de "minial fee" gebruikt van "0.00000192 BTC" wat overeenkomt met 1 Satoshi/B, wat ongeveer overeenkomt met de "TS".

Ondertussen zijn we nu al 22 November en is de transactie nog steeds niet bevestigd.
Transactie ID: https://blockchain.info/n...40bad36f7258a34118f63e668

Ik heb schrik dat ik nu ettelijke weken ga moeten afwachten? Ondertussen kan ik geen transacties meer verrichten omdat de hele mikmak in de knoop ligt door die ene transactie. De "TS" zijn transactie is ondertussen wel al uitgevoerd.

Enige tips wat ik kan doen via de "Bitcoin Core" of moet ik mijn domme actie maar uitzweten?

Alvast bedankt,
David ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2017 03:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 02:57:
Beste leden,

Aangezien ik met hetzelfde probleem kamp, plaats ik mijn probleem hopelijk op de juiste plek, ook al is deze post al wat verouderd...

Ik heb op 16/11 een transactie ondernomen van een exchange naar mijn bankrekening.
Ik heb dit uitgevoerd via de client "Bitcoin Core" en heb wat te snel gehandeld, heb namelijk de "minial fee" gebruikt van "0.00000192 BTC" wat overeenkomt met 1 Satoshi/B, wat ongeveer overeenkomt met de "TS".

Ondertussen zijn we nu al 22 November en is de transactie nog steeds niet bevestigd.
Transactie ID: https://blockchain.info/n...40bad36f7258a34118f63e668

Ik heb schrik dat ik nu ettelijke weken ga moeten afwachten? Ondertussen kan ik geen transacties meer verrichten omdat de hele mikmak in de knoop ligt door die ene transactie. De "TS" zijn transactie is ondertussen wel al uitgevoerd.

Enige tips wat ik kan doen via de "Bitcoin Core" of moet ik mijn domme actie maar uitzweten?

Alvast bedankt,
David ;)
So basically stel je exact dezelfde vraag waar 2 posts boven je antwoord op is gegeven. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:48:
[...]

So basically stel je exact dezelfde vraag waar 2 posts boven je antwoord op is gegeven. _/-\o_ _/-\o_
Hey :)

Als ik lang genoeg geduld heb zal het probleem hopelijk zichzelf oplossen. Het grootste probleem is dat er een groot bedrag in mijn wallet staat waar ik niets mee kan doen omdat de vermelde transactie "vast" zit.
Moest de koers morgen drastisch dalen of zelfs crashen ben ik alles kwijt.

Dus je zou kunnen stellen dat ik op zoek ben naar een oplossing om de zaken wat te versnellen.
Heb al uren het net zitten afzoeken naar "replace fee - child pay enzoverder" maar de dingen zijn redelijk uiteen lopend?

Mvg,
David.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:00
Volgens mij zit er weinig anders op dan geduld hebben @Verwijderd.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richh schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:45:
Volgens mij zit er weinig anders op dan geduld hebben @Verwijderd.
Weet ik spijtig genoeg... Vooraleer ik nog iets doms probeer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:11
Je zou het nog kunnen proberen via de ViaBTC transaction accelerator. Deze opent ieder uur op het hele uur een paar slots om je transactie ID aan toe te voegen om in het volgende blok van ViaBTC meegenomen te worden.

Heb zo al een aantal transacties weten te versnellen.

TXAccelerator

En anders moet je inderdaad wachten totdat de transactie uit de mempool valt, kan een paar weken duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OverSoft schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:39:
Je zou het nog kunnen proberen via de ViaBTC transaction accelerator. Deze opent ieder uur op het hele uur een paar slots om je transactie ID aan toe te voegen om in het volgende blok van ViaBTC meegenomen te worden.

Heb zo al een aantal transacties weten te versnellen.

TXAccelerator

En anders moet je inderdaad wachten totdat de transactie uit de mempool valt, kan een paar weken duren.
Heb gisteren nacht redelijk wat accelerators afgeschuimd. Degene die jij voorstelt, verteld me simpelweg dat de fee te weinig is. Toch bedankt!

Een van de accelerators die ik heb gebruikt: http://confirmtx.com

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2017 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:39:
[...]

Moest de koers morgen drastisch dalen of zelfs crashen ben ik alles kwijt.
Nee, je bent niet alles kwijt. Je krijgt alleen minder terug dan je initiële inleg is geweest. Dat is jammer maar het is wel een punt wat bij "gokken" of beleggen hoort, ook bij cryptocoins.
Het algemeen beleid #groeten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat je nu in ieder geval niet meer moet doen is de wallet blijven openen. Er zijn een hoop wallets die de transactie blijven verzenden. Zodra je de wallet een dag of 3 niet gebruikt kan die de transactie niet herzenden en zal het netjes terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op woensdag 22 november 2017 @ 23:22:
[...]

Wat je nu in ieder geval niet meer moet doen is de wallet blijven openen. Er zijn een hoop wallets die de transactie blijven verzenden. Zodra je de wallet een dag of 3 niet gebruikt kan die de transactie niet herzenden en zal het netjes terug komen.
Dat had ik ook al eens gelezen, heb je daar meer uitleg over?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2017 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 23:37:
[...]

Dat had ik ook al eens gelezen, heb je daar meer uitleg over?
Open je wallet de komende 3 dagen niet en je coins zijn weer terug :)

Verder zou ik het gewoon even op Google opzoeken. Of jij het opzoekt of ik maakt niet uit. (En ik heb geen zin om het op te zoeken voor jouw wallet terwijl je dat zelf ook prima kan :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:41
Duurde laats 2 dagen bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op woensdag 22 november 2017 @ 23:41:
[...]

Open je wallet de komende 3 dagen niet en je coins zijn weer terug :)

Verder zou ik het gewoon even op Google opzoeken. Of jij het opzoekt of ik maakt niet uit. (En ik heb geen zin om het op te zoeken voor jouw wallet terwijl je dat zelf ook prima kan :))
Dat de oplossing zo simpel kon zijn... Zat het veel te ver te zoeken 8)7
Wel bij mij al van vorige week donderdag. Ik ga de raad opvolgen van Pilatus en hopelijk kan ik tegen zondag weer goed gaan gokken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 23:52:
[...]

Dat de oplossing zo simpel kon zijn... Zat het veel te ver te zoeken 8)7
Dat zeg ik toch al :)
Zodra je de wallet een dag of 3 niet gebruikt kan die de transactie niet herzenden en zal het netjes terug komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje paniekmodus, heb wat medelijden met een Belg :P Toch bedankt ;)

Even wat opzoekwerk gedaan:
If a transaction remains unconfirmed for too long, it can be eventually "forgotten" by most nodes on the Bitcoin network if no one rebroadcasts the transaction. This happens due to node restarts, mempool expiry times, or mempool eviction because the minimum relay fee has increased. This process typically takes a few days (usually 3). Once a transaction has been "forgotten", you may not see it in your wallet and you probably will not see the transaction in most block explorers. Once the transaction has been "forgotten", you can simply send the Bitcoin again but include a higher transaction fee. If you still see the transaction in your wallet, you will need to follow the instructions in the next Replace-By-Fee Section.

Note that some wallets will continuously rebroadcast the transaction while the wallet is on, so you either have to remove the transaction from the wallet using the instructions in the RBF section, or shut down the wallet and keep it off for several days.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2017 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even ter informatie voor degenen met een transactie met een zéér lage fee of in het slechtste geval zonder fee...

Deze methode voor "Bitcoin Core" verwijderd de transactie die er maar niet door komt en herstelt je volledige balans.
For the uninitiated, here's how to run the command above on Windows... (note: this will only work for bitcoin-qt v9+)

Open your Bitcoin Core wallet (bitcoin-qt.exe).
Make a backup of your wallet, just in case [File > Backup Wallet].
Close Bitcoin-qt (don't just minimise it, close it).
Make a new shortcut or copy your existing bitcoin-qt shortcut.
Right-click the new copy of the shortcut and choose Properties.
Add "-zapwallettxes=1 -rescan" (with a space and without quotes) to the end of the existing 'Target' field (see the command above - your path may be different, so just leave your path as it is).
Click OK to save and close the properties window.
You can now open your Bitcoin Core wallet using this new shortcut. After it opens, you should see "rescanning network XX%".
Done! Your unconfirmed bitcoin should now appear in the balance area.
Close your wallet.
Delete the shortcut you just created to prevent accidentally using it again.
Open your wallet using the original shortcut.

The lesson: Don't be a potato and send your transactions with zero fees!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2017 10:13 ]

Pagina: 1