Rx480 houden of gtx1060

Pagina: 1
Acties:

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-02 22:12

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Topicstarter
Mijn RX480 heeft een defecte fan en is voor RMA weggestuurd. Het gaat om een Saphire Nitro+ 8GB variant. Mooie kaart en pas een paar maanden oud. Nu twijfel ik of ik deze in de verkoop ga gooien zometeen en er een gtx1060 voor terug ga nemen ivm lager verbruik en iets betere prestaties. Als ik het zo goed inschatten moet deze kaart de kosten namelijk kunnen dekken bij verkoop ivm de populariteit voor mining. Is dit een goede keus volgens jullie?

Relevante software en hardware die ik gebruik
i7-4790k
16gb DDR3
550 watt seasonic pcgh edt.
Maximus vii heel
Cm hyper212
Fractal design define R4

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
De hoge prijzen vallen op zich wel mee. Het snelheidsverschil is op zich niet groot en bij dx12 games kan de 480 volgens mij zelfs beter scoren

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-02 23:01
De 1060 is voornamelijk sneller in dx11 games. In dx12 zie je de polaris vaak wat sneller zijn dan de 1060. Imho is veranderen van kaart dus beetje lood om oud ijzer.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-02 14:18

WCA

Als je door de webshop een 1060 aangeboden krijgt, ga je er niet echt op voor of achteruit, prima vervanging dus. Maar een RX480 verkopen om een 1060 terug te kopen schiet je niets mee op. Kaarten zijn aan elkaar gewaagd, en de een is sneller in de ene game, en de ander weer in de andere game.

Share and Enjoy!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Topicstarter
Ok, thx heren. Ik game niet extreem veel meer maar probeer wanneer het kan wel alles zo veel mogelijk op max te spelen. Ik speel geen shooters op mijn pc maar hou wel van CIV, Fallout, the witcher, strategy, rpg en rts games.
Ik vind een laag verbruik fijn en het idee van een goede, stille en koele kast met fijne airflow kan ik waarderen.

Ik heb geen idee hoe het nu precies zit met de mining gekte en of het evt zelfs nog mogelijk is deze kaart van de hand te doen en er een gtx1070 voor terug te kopen met minimale bijbetaling.

RX580 heeft geen meerwaarde begreep ik al (veel hoger verbuik en hitte icm minimale prestatiewinst).

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:15

br00ky

Moderator Harde Waren

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-02 16:26
Je kunt je RX 480 undervolten om het verbruik naar omlaag te trekken, AMD is heel conservatief geweest met de spanning waarop Polaris 10 werkt. Je zou 10-20 W kunnen winnen, en de videokaart wordt er zelfs sneller van, kan langer boost clock aanhouden want wordt minder heet (http://www.legitreviews.c...olting-performance_183699).

Als je verbruik zo belangrijk vond, de GTX 1060 is maar een maand later uitgekomen dan de RX 480, en je hebt je kaart nog niet zo lang zeg je, dus waarom heb je die keuze dan gemaakt?

Misschien had je toch even in V&A kunnen kijken hoeveel een RX 480 nog moet opbrengen, ik heb het idee dat je overschat hoeveel die waard is (niet meer dan wat je er zelf voor betaald hebt). In elk geval, als je je RX 480 verkoopt en in de plaats een GTX 1060 koopt, ga je toch moeten opleggen, zo hoog zijn de tweedehandsprijzen niet. Hetgeen je dan moet opleggen is waarschijnlijk meer dan wat je aan energiekosten zou winnen als je toch niet zoveel gamet. Het is een zijsprong die niet zo geweldig de moeite is. Een GTX 1070 is een stuk sneller, maar je moet toch ongeveer €200 opleggen bij wat je RX 480 nog zou opbrengen, zo minimaal vind ik dat niet.

Het hogere verbruik van de RX 580 is er overigens vooral op papier, het is in essentie dezelfde GPU, ook zeker niet de moeite om naar te veranderen dus. Als je RX 480 voldeed voor je wensen, behalve die defecte fan, heb je geen reden om te veranderen. Het gaat je altijd meer kosten dan wanneer je gewoon oorspronkelijk een andere GPU had gekocht.

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Topicstarter
MacPoedel schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:58:
Je kunt je RX 480 undervolten om het verbruik naar omlaag te trekken, AMD is heel conservatief geweest met de spanning waarop Polaris 10 werkt. Je zou 10-20 W kunnen winnen, en de videokaart wordt er zelfs sneller van, kan langer boost clock aanhouden want wordt minder heet (http://www.legitreviews.c...olting-performance_183699).

Als je verbruik zo belangrijk vond, de GTX 1060 is maar een maand later uitgekomen dan de RX 480, en je hebt je kaart nog niet zo lang zeg je, dus waarom heb je die keuze dan gemaakt?

Misschien had je toch even in V&A kunnen kijken hoeveel een RX 480 nog moet opbrengen, ik heb het idee dat je overschat hoeveel die waard is (niet meer dan wat je er zelf voor betaald hebt). In elk geval, als je je RX 480 verkoopt en in de plaats een GTX 1060 koopt, ga je toch moeten opleggen, zo hoog zijn de tweedehandsprijzen niet. Hetgeen je dan moet opleggen is waarschijnlijk meer dan wat je aan energiekosten zou winnen als je toch niet zoveel gamet. Het is een zijsprong die niet zo geweldig de moeite is. Een GTX 1070 is een stuk sneller, maar je moet toch ongeveer €200 opleggen bij wat je RX 480 nog zou opbrengen, zo minimaal vind ik dat niet.

Het hogere verbruik van de RX 580 is er overigens vooral op papier, het is in essentie dezelfde GPU, ook zeker niet de moeite om naar te veranderen dus. Als je RX 480 voldeed voor je wensen, behalve die defecte fan, heb je geen reden om te veranderen. Het gaat je altijd meer kosten dan wanneer je gewoon oorspronkelijk een andere GPU had gekocht.
Ten eerste bedankt voor je reactie,

De reden waarom ik niet voor een gtx1060 heb gekozen is simpel: ik heb enorm mazzel gehad en dankzij een prijsfout de rx480 voor slechts 110 euro kunnen kopen :) Een tijd terug zag ik de kaarten voor belachelijke prijzen verkocht worden en ik had geen idee of dit nu nog zo zal zou zijn. Ik heb niet veel ervaring met zaken als undervolten, is dit makkelijk en vrij risicoloos te doen? Het lijkt mij minder schade en risico opleveren als ik het zo hoor als overclocken of heb ik dat mis? Heeft undervolten gevolgen voor mijn garantie?

Ik denk dat ik gewoon heel erg pech met de fan heb gehad want de kaart is verder super solide gebouwd en komt zeer goed uit de testen o.a. wegens zijn bouwkwaliteit en verwijderbare ball bearing fans.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Tweakriez schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:25:
[...]

Ten eerste bedankt voor je reactie,

De reden waarom ik niet voor een gtx1060 heb gekozen is simpel: ik heb enorm mazzel gehad en dankzij een prijsfout de rx480 voor slechts 110 euro kunnen kopen :) Een tijd terug zag ik de kaarten voor belachelijke prijzen verkocht worden en ik had geen idee of dit nu nog zo zal zou zijn. Ik heb niet veel ervaring met zaken als undervolten, is dit makkelijk en vrij risicoloos te doen? Het lijkt mij minder schade en risico opleveren als ik het zo hoor als overclocken of heb ik dat mis? Heeft undervolten gevolgen voor mijn garantie?

Ik denk dat ik gewoon heel erg pech met de fan heb gehad want de kaart is verder super solide gebouwd en komt zeer goed uit de testen o.a. wegens zijn bouwkwaliteit en verwijderbare ball bearing fans.
Ik zou een paar mV undervolten en de powerlimit opschroeven. Kan gewoon via Wattman. Als hij vastloopt zet hij het zelf terug. Kan niks mis gaan. Zit in je radeon software

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Topicstarter
Super, ik ga dit proberen als de kaart terug is. Als het geen kwaad kan dan durf ik het wel aan.
Pagina: 1