Ik ben al een paar dagen aan het kijken en zoeken in de Pricewatch naar een monitor dat groter is dan 27", een resolutie heeft van 2560x1440, een refreshrate heeft van minimaal 144hz en G-Sync ondersteuning heeft. Helaas komt er in de Pricewatch zo'n monitor niet voor. Het zijn allemaal 27" monitoren, alleen Asus Rog Swift 35" die nog moet uit komen.
Dus ik ben eens aan het googlen gegaan en ik vind de volgende monitor: AOC AGON AG322QCX, een 32 Inch 144Hz 1440p Monitor. Wooopsiedaisy...
En al te verkrijgen bij een aantal winkels hier in Nederland:
Maar waarom nog niet in de Pricewatch?

Maar wat weten jullie eigenlijk van deze monitor? Gezien zijn specificaties en zijn prijs is het een ideale gaming monitor. Net even wat groter dan 27" (ik vind 27" net even te klein omdat ik meer dan een jaar een 40" monitor had, die ik eigenlijk wat te groot vond, vandaar ook mijn zoektocht naar een monitor tussen de 27 en 40"). Dat maakt deze 32" in principe ideaal. Wat ik alleen niet goed kan achterhalen is of de monitor G-Sync ondersteuning bied. Maar goed, mocht dat ontbreken, hoe storend zou dat zijn met een GTX 1080TI? Die pompt die 144fps er toch makkelijk uit?
De specificaties dan:
Max. Refreshrate 144 Hz
Schermdiagonaal 32 "
Resolutie 2560 x 1440 Pixels
Responstijd 4 ms
Display technologie VA (sorry voor het vragen, maar ik ken het verschil tussen TN en IPS, maar VA?)
Typische contrastverhouding 2000:1
Verticale kijkhoek 178 °
Beeldverhouding 16:9
Schermvorm Gebogen
G-Sync ondersteuning: Niet dus (wel FreeSync voor AMD).
Nog een paar foto's.

Dus ik ben eens aan het googlen gegaan en ik vind de volgende monitor: AOC AGON AG322QCX, een 32 Inch 144Hz 1440p Monitor. Wooopsiedaisy...
En al te verkrijgen bij een aantal winkels hier in Nederland:
Maar waarom nog niet in de Pricewatch?

Maar wat weten jullie eigenlijk van deze monitor? Gezien zijn specificaties en zijn prijs is het een ideale gaming monitor. Net even wat groter dan 27" (ik vind 27" net even te klein omdat ik meer dan een jaar een 40" monitor had, die ik eigenlijk wat te groot vond, vandaar ook mijn zoektocht naar een monitor tussen de 27 en 40"). Dat maakt deze 32" in principe ideaal. Wat ik alleen niet goed kan achterhalen is of de monitor G-Sync ondersteuning bied. Maar goed, mocht dat ontbreken, hoe storend zou dat zijn met een GTX 1080TI? Die pompt die 144fps er toch makkelijk uit?
De specificaties dan:
Max. Refreshrate 144 Hz
Schermdiagonaal 32 "
Resolutie 2560 x 1440 Pixels
Responstijd 4 ms
Display technologie VA (sorry voor het vragen, maar ik ken het verschil tussen TN en IPS, maar VA?)
Typische contrastverhouding 2000:1
Verticale kijkhoek 178 °
Beeldverhouding 16:9
Schermvorm Gebogen
G-Sync ondersteuning: Niet dus (wel FreeSync voor AMD).
Nog een paar foto's.