Wat weten jullie van de AOC AG322QCX? 32" 1440p 144hz mon.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:00
Ik ben al een paar dagen aan het kijken en zoeken in de Pricewatch naar een monitor dat groter is dan 27", een resolutie heeft van 2560x1440, een refreshrate heeft van minimaal 144hz en G-Sync ondersteuning heeft. Helaas komt er in de Pricewatch zo'n monitor niet voor. Het zijn allemaal 27" monitoren, alleen Asus Rog Swift 35" die nog moet uit komen.

Dus ik ben eens aan het googlen gegaan en ik vind de volgende monitor: AOC AGON AG322QCX, een 32 Inch 144Hz 1440p Monitor. Wooopsiedaisy...

En al te verkrijgen bij een aantal winkels hier in Nederland:
Maar waarom nog niet in de Pricewatch? :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/69FxogZd7Bdm8xmsySj5rt8h/full.jpg

Maar wat weten jullie eigenlijk van deze monitor? Gezien zijn specificaties en zijn prijs is het een ideale gaming monitor. Net even wat groter dan 27" (ik vind 27" net even te klein omdat ik meer dan een jaar een 40" monitor had, die ik eigenlijk wat te groot vond, vandaar ook mijn zoektocht naar een monitor tussen de 27 en 40"). Dat maakt deze 32" in principe ideaal. Wat ik alleen niet goed kan achterhalen is of de monitor G-Sync ondersteuning bied. Maar goed, mocht dat ontbreken, hoe storend zou dat zijn met een GTX 1080TI? Die pompt die 144fps er toch makkelijk uit?

De specificaties dan:

Max. Refreshrate 144 Hz
Schermdiagonaal 32 "
Resolutie 2560 x 1440 Pixels
Responstijd 4 ms
Display technologie VA (sorry voor het vragen, maar ik ken het verschil tussen TN en IPS, maar VA?)
Typische contrastverhouding 2000:1
Verticale kijkhoek 178 °
Beeldverhouding 16:9
Schermvorm Gebogen
G-Sync ondersteuning: Niet dus (wel FreeSync voor AMD). :(

Nog een paar foto's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5dbQcExnSkIjgKKNdyYRx9J3/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PrFcct3KTKCgyrBxBo39W8uv/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/L8gXRM3w8rqlYGzFFz5v5c0o/thumb.jpg

Mijn YouTube Channel

Beste antwoord (via Snowwie op 30-10-2017 22:04)

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-02 16:44
Wellicht toch de monitor waarmee je mij gisteren geholpen hebt? haha

pricewatch: Acer Predator X34A Zwart

Alle reacties

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:15
Va staat hoogstwaarschijnlijk voor pva. Zie het als een midden tussen ips en tn panelen. Met als voornamelijke voordeel zijn uitstekende zwartwaardes. Ips heeft vaak een witte waas over zwart heen. Ips heeft deerentegen weer betere kijkhoeken/kleuren maar ook weer een hogere reactiesnelheid/ms/lag.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:57
Niet in de Pricewatch!?

pricewatch: AOC AG322QCX Zilver, Zwart

En G-sync ondersteuning is er niet want hij ondersteunt Free-sync. Of heen monitor ondersteunt geen van beiden, of 1 van de 2, niet beide.

• Snowwie
Dat idee had ik al een beetje aan de hand van de YouTube review in de TS. Het is dus maar net waar je een monitor voor wilt gebruiken. IPS voor de beste kleurweergave, ideaal voor design en TN is wat minder kleur natuur getrouw maar meer geschikt voor gaming. En blijkbaar zit VA daar precies tussen in.

Voor zover ik nu heb kunnen nagaan heeft deze monitor dus geen G-Sync ondersteuning. Zal dat problemen opleveren met mijn GTX 1080Ti, als ik Battlefield 1 op Ultra speel?
White Feather schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 03:54:
Niet in de Pricewatch!?

pricewatch: AOC AG322QCX Zilver, Zwart

En G-sync ondersteuning is er niet want hij ondersteunt Free-sync. Of heen monitor ondersteunt geen van beiden, of 1 van de 2, niet beide.
Krijg nou de blubbers, hoe kan ik em nu gemist hebben?
Oh natuurlijk, tijdens het kiezen van de eigenschappen heb ik G-Sync aangezet en dan komt deze monitor natuurlijk niet tevoorschijn. 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door Snowwie op 30-10-2017 04:10 ]

Mijn YouTube Channel

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Snowwie schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 03:55:
Dat idee had ik al een beetje aan de hand van de YouTube review in de TS. Het is dus maar net waar je een monitor voor wilt gebruiken. IPS voor de beste kleurweergave, ideaal voor design en TN is wat minder kleur natuur getrouw maar meer geschikt voor gaming. En blijkbaar zit VA daar precies tussen in.

Voor zover ik nu heb kunnen nagaan heeft deze monitor dus geen G-Sync ondersteuning. Zal dat problemen opleveren met mijn GTX 1080Ti, als ik Battlefield 1 op Ultra speel?

[...]

Oh natuurlijk, tijdens het kiezen van de eigenschappen heb ik G-Sync aangezet en dan komt deze monitor natuurlijk niet tevoorschijn. 8)7
[/quote]

Deze is getest bij de buren van Hardware.info, er is ook een GSync uitvoering van 35: AG352UCG
pricewatch: AOC AGON AG352UCG Zilver, Zwart

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-02 23:01
Je 1080ti kan misschien wel 144 fps aan, maar je cpu moet dat ook nog aankunnen. Lang niet elke cpu redt in elke game 144 fps, dus ik zou zeker voor gsync gaan

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:59
Ardjee schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:39:
Je 1080ti kan misschien wel 144 fps aan, maar je cpu moet dat ook nog aankunnen. Lang niet elke cpu redt in elke game 144 fps, dus ik zou zeker voor gsync gaan
In 99 van de 100 keer is de gpu de bottleneck voor je frames en niet je cpu.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• Snowwie
Ardjee schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:39:
Mijn CPU is een core i7 5820k 6 core met OC naar 4Ghz. Zeker niet de traagste processor. :)
ThijsWTF schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:45:
In 99 van de 100 keer is de gpu de bottleneck voor je frames en niet je cpu.
Je voorganger had het over de CPU, jij dus over de GPU, in dit geval is de GPU een GTX 1080 ti, een bijna snellere kaart kun je niet hebben.
Maar die is 'maar' 100hz, en ik wil graag minimaal 144 hz, maar wel op een scherm groter dan 27", minimaal 1440p en met G-Sync. En dat is nu juist wat ik niet kan vinden. :'(

Mijn YouTube Channel

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:43
Snowwie schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:31:
[...]

Mijn CPU is een core i7 5820k 6 core met OC naar 4Ghz. Zeker niet de traagste processor. :)

[...]

Je voorganger had het over de CPU, jij dus over de GPU, in dit geval is de GPU een GTX 1080 ti, een bijna snellere kaart kun je niet hebben.

[...]

Maar die is 'maar' 100hz, en ik wil graag minimaal 144 hz, maar wel op een scherm groter dan 27", minimaal 1440p en met G-Sync. En dat is nu juist wat ik niet kan vinden. :'(
Het voordeel van G-Sync tegenover 44hz meer is toch in het voordeel van G-Sync.
Een andere monitor ga je zo snel niet vinden op het moment met deze eisen.

• Snowwie
dylan111111 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:34:
Het voordeel van G-Sync tegenover 44hz meer is toch in het voordeel van G-Sync.
Een andere monitor ga je zo snel niet vinden op het moment met deze eisen.
Oke, hmm.. Lastig hoor. Vooral omdat ik zo nog aan die 40" ben gewend en ik eigenlijk geen 27" monitor weer wil hebben.

Ik had mijn ogen gericht op deze monitor, maar die is nog niet uit, en behalve dat, zal deze ook wel aardig prijzig worden. Er is ook totaal geen (exacte) informatie beschikbaar over wanneer deze monitor uitkomt. Want deze monitor heeft ALLES wat ik zoek in een gaming monitor:

pricewatch: Asus ROG Swift PG35VQ Zwart

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • Beste antwoord

• Cougar

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:17
-wrong topic-

[ Voor 96% gewijzigd door Mizgala28 op 30-10-2017 17:45 ]

• Snowwie
Cougar schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 16:01:

Mwah, die is ook 'maar' 100hz en ips. :) (en te prijzig momenteel voor mijn budget :P )

De Asus Rog Swift die nog moet uit komen is een 200hz scherm met een A-MVA paneel. IPS monitoren zijn ietwat minder geschikt voor gaming voor mijn mening. Die zijn meer voor als je heel natuur getrouwe kleuren wilt zien, veel met fotobewerking bezig bent etc, en minder voor shooters zoals Battlefield 1, waarbij kleuren iets minder belangrijk zijn, maar de snelheid (het liefst 1ms) en de refreshrate zo hoog mogelijk.

Had die AOC AGON AG322QCX nu maar G-Sync, dan was ie nu allang besteld....
Maar ja, als je dan leest dat je beter een shooter op 100hz met G-Sync kunt spelen dan op 144hz zonder G-Sync, dan ga je toch weer twijfelen.
Cougar schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 16:01:

Naar lang piekeren en denken, want ik zat gewoon echt te twijfelen, tussen een wat groter scherm zonder G-sync met een wat lagere hz, tov een wat kleinere scherm met G-Sync en een hogere aantal hz.

Ik ben er uit, heb em besteld, dit is em worden.

pricewatch: Acer Predator XB271HU (TN) Rood, Zwart

De 27" kan ik denk ik wel weer aan wennen. Heb jaren een IIyama ProLite 27" monitor gehad, en deze monitor heeft een TN paneel, doet 1ms response tijd, heeft 1440p resolutie en doet 165hz. Dus eigenlijk bijna alles goed, ietsje kleiner dan gehoopt, maar ach, ik heb gelezen dat de stand van deze monitor de monitor iets naar voren laat komen, maar mijn bureau is met 80cm diep genoeg.

[ Voor 48% gewijzigd door Snowwie op 30-10-2017 19:22 ]

Mijn YouTube Channel

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Zie dat de meeste 32"+ schermen met 144Hz + G-sync en HDR pas in 2018 in de planning staan. Op wat IPS schermen na. Meeste 4K echter alleen met FreeSync en daar heb je niks aan met Nvidia.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Snowwie
Wim-Bart schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 20:52:
Zie dat de meeste 32"+ schermen met 144Hz + G-sync en HDR pas in 2018 in de planning staan. Op wat IPS schermen na. Meeste 4K echter alleen met FreeSync en daar heb je niks aan met Nvidia.
Dan zien we tegen die tijd wel weer, misschien bevalt me de Predator scherm zodanig dat ik niet eens een ander scherm wil.

Als het dan zover is wacht ik liever op 4K schermen op 32" of meer met 200hz refreshrate en G-Sync.

hehe, tegen die tijd dan mag ik wel vast zorgen voor een 2e GTX 1080ti om in SLI te plaatsen.
Maar ja, dan moet ik ook weer een andere processor hebben aangezien mijn i5820k maar 28 pci-e lanes heeft.
Of....een 2e 1080ti moet voldoende hebben aan x8 snelheid....want dat is momenteel nog resteert in mijn computer.

^^ computeren is een hobby dat nooit af is. edit: <<-- vond het gelijk zo'n passende slogan voor alles wat we hier doen, omdat er een kern van waarheid in zit, het houdt ook nooit op, dat ik het in mijn signatuur heb opgenomen. :)

@Cougar Ik geef jou het 'beste antwoord' omdat ik weliswaar niet exact dezelfde monitor als jou besteld heb maar wel z'n iets kleinere soortgenoot. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Snowwie op 30-10-2017 23:36 . Reden: Ik moest een reden van edit ingeven, bij deze. ]

Mijn YouTube Channel

• Cougar
Snowwie schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:59:
[...]

Dan zien we tegen die tijd wel weer, misschien bevalt me de Predator scherm zodanig dat ik niet eens een ander scherm wil.

Als het dan zover is wacht ik liever op 4K schermen op 32
M" of meer met 200hz refreshrate en G-Sync.

hehe, tegen die tijd dan mag ik wel vast zorgen voor een 2e GTX 1080ti om in SLI te plaatsen.
Maar ja, dan moet ik ook weer een andere processor hebben aangezien mijn i5820k maar 28 pci-e lanes heeft.
Of....een 2e 1080ti moet voldoende hebben aan x8 snelheid....want dat is momenteel nog resteert in mijn computer.

^^ computeren is een hobby dat nooit af is.

@Cougar Ik geef jou het 'beste antwoord' omdat ik weliswaar niet exact dezelfde monitor als jou besteld heb maar wel z'n iets kleinere soortgenoot. :)
Lijkt me een mooi scherm! Geniet ervan! 👍
Pagina: 1