Speelgoed voor kinderen (aanschaf) wat geef jij uit ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Wat een ellende eignelijk kinder verjaardagen, nu heb ik het niet over het op bezoek gaan en per direct het geneuzel met vrienden/familie binnen de 4 muren.

Maar wat een ellende iets voor een kind kopen, pff voor mijn eigen kinderen vind ik een budget als ouders 50,- goed genoeg, moet wel zeggen dat zoiets als een fiets erbuiten valt. voor kinderen van anderen doen we 10,- tot 15 euro.
Zo juist de verjaardig van onze jongste (zoon) achter de rug, met vorige week een verjaardag van de dochter van vrienden. De totaal waarde 150,- (kind is super blij met alles)

Als ik vergelijk bv bij vrienden (zelfde aantal bezoekers) staat een tafel vol met kado's, de waarde was niet lager dan 500,- De bak bij intertoys die ze voor de genodigden klaar hadden gezet lag vool met kado's van 20,- en hoger.. wij hebben gewoon lego uit de schgap gepakt van 10,- en vonden het best. (kind is nergens blij mee)

Voor onze zoon hebben het jaar door gespaard/gekeken wat hij leuk vond en een selectie van Powerrangers, pokemon en nerf meuk besteld online (china) aangevuld met een echt pak.

Nu is het niet zo dat onze kinderen wat te kort komen, Sterker nog wij merken dat ze enorm blij zijn met spullen die ze krijgen, Fiets & kleding is bij ons geen kado, we doen niet aan "merk" maar eerder aan degelijke schoenen/fiets en leuke kleding ..

Kijk ik denk zelf dat je als ouder 50 tot 100,- iets kan kopen waar je kind mee te vreden moet kunnen zijn .. (de gameconsole daar gelaten, want jij als ouder speelt er ook mee) maar 3 "vrachtauto's" van bruder .. a 79,- per stuk .. hmmm of een bijna complete my little pony set . hmm tja ik geef het niet .. en zeker met sinterklaas en kerst in aantocht (en dan nog meer geven)

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:57

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Jonge kinderen zijn blij met alles wat je ze in handen geeft, Ik heb twee jonge neefjes 3 en 1 en die worden echt overal gelukkig van. Speelgoed is speelgoed voor ze, qua kwaliteit moet jezelf de overweging maken. Ik zelf geef ze van de prijs klassen 10,- en 20,- (moet wel kwaliteit hebben merk niet belangrijk)bij verjaardagen van dat Vtech spul doet het ook goed zo'n autootje van 15,- ze hebben al zo hele set met banen en gedoe leuke aanvulling soort van DLC voor ze. Ik zelf zou ze nooit speelgoed geven van de action/zeeman/wibra van die 1 a 2 euro dingen ziet er leuk uit maar de kwaliteit is gewoon laag en ze slopen het waar je bijstaat.

Als ouder wil je je kind het beste van het beste geven heel begrijpelijk maar jonge kids hebben totaal geen besef van waarde of het nou 20 of 100 euro kost zolang ze het maar kunnen gooien, laten vallen en door de zandbak ploegen is het wel prima in hun beleving.

Als kinderen besef krijgen wat hun vriendjes/vriendinnetjes hebben lijkt het wel dilemma, dan wil een kind dat natuurlijk ook hebben.,

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 15:04

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Ik vind bepaalde bedragen nogal fors. Zoals bijvoorbeeld die €500 euro aan cadeaus. Zie het namelijk ook in mijn omgeving. Cadeaus nog niet binnen of ze zijn de Lego catalogus aan het markeren wat ze nog moeten hebben... Terwijl ze hier al in omkomen. (Denkend aan 4 of 5 grote dozen per verjaardag).

Dit was ik niet van plan om mijn kinderen mee te geven. Worden dan kleine materialistjes die niet geheel tevreden kunnen zijn met wat ze hebben.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14:00
50 euro voor cadeaus is een mooi bedrag voor een kind. Andere kinderen (neefjes/nichtjes) krijgen een cadeau van 15 euro.
We gaven onze zoon voor zijn 2e verjaardag een fiets. Lekker praktisch en hij was er dolbij mee.
Met kerst en sinterklaas geven we ook naast speelgoed praktische cadeaus. Zoals kleding, warme muts voor de winter, sneeuwlaarsjes e.d.

Want speelgoed krijgen ze al genoeg. Kijk maar eens rond in je huis. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazZz
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16:31
Ik vindt het ook elke keer weer lastig. Onze kinderen komen om in het speelgoed en elke verjaardag komt daar weer van alles bij. Dan heb ik het nog niet over Sinterklaas en kerst, waar ze ook weer van alles krijgen.

Toen onze dochter 4 werd vonden we het echt te gek worden. Sommige familieleden en vrienden kwamen aan met 3 cadeau’s per stel. We hebben daarom voor de volgende verjaardagen aangegeven dat we liever hebben dat ze niet meer dan 1 cadeau geven. En dan liever een iets groter cadeau wat ze dan samen geven, aangezien de prijzen van LEGO, DUPLO etc. toch wel hoog liggen.

Wij zelf houden max. 50 euro aan voor onze kinderen (uitzondering daargelaten met bv een fiets, welke we dan samen met opa/oma geven). Ze krijgen van ons het gehele jaar door al genoeg en wil niet dat het straks van die ondankbare kindjes worden die nergens meer tevreden mee zijn.

Voor neefjes/nichtjes en kinderen van vrienden houden we 10-15 euro aan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 19:24
Wij geven steeds meer tweedehands. Die toettoet auto's en banen staan zat op MP en die kwaliteit is goed.
Mijn vrouw draaft nog weleens een beetje door, maar trap regelmatig op de rem.
10 euro voor een kinderverjaardag is zat, net wat al eerder gezegd is, ze hebben tegenwoordig al zoveel.
Wat wij ook doen, deel speelgoed week of 6 opbergen en dan weer geven, dan is het weer "nieuw" en zo rouleren we een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
Afgelopen vrijdag heeft mijn vrouw het eerste cadeautje opgehaald die we op Marktplaats hebben gekocht. :o Is een mooi cadeau voor in de zak Sinterklaas. Mijn zoontje zal er echt niet minder mee spelen omdat het 2e hands is. Het gaat erom dat het schoon en compleet/onbeschadigd is. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb één dochter, dat maakt het wat beter betaalbaar misschien dan als ik drie kinderen had, maar zelf houd ik het bij zo'n 100€ voor het cadeau. Ze speelt enorm veel met Lego, en daar krijgt ze dan met haar verjaardag één grote doos (de prijzen van de Lego Friends lopen van 80€ tot 120€). Dat is het dan ook (op wat kleine dingetjes van familie en vrienden na) en dat komt stiekem ook wel een beetje omdat papa het ook wel leuk vind om met Lego te bouwen :9 . Ze speelt er ook uren en uren mee elke week weer en dan koop ik liever 1x iets groots, dan allemaal kleine dingetjes wat uiteindelijk net zoveel kost.

Daarbij; samen met de Brio trein spelen vindt ze leuker dan € 1000,- aan Lego, en die trein is zo'n 20 jaar oud (wat ouders allemaal wel niet bewaren haha). Of zo'n zakje Lego die voor een paar euro bij de kassa ligt, is net zo mooi. Aandacht maakt ze gelukkiger dan spullen. Dat ze met haar verjaardag zo'n doos krijgt vindt ze geweldig, want ze weet dat we die samen in elkaar gaan bouwen en vervolgens mag papa uren lang de kassamedewerker van de Lego Friends Supermarkt spelen :+ .

Ik moet zeggen dat ik niet zoveel op marktplaats koop, maar dat is meer uit gemak. Eigenlijk is het doodzonde, want er is vaak niets mis mee. En al mist er een blokje hier of daar, we hebben er genoeg en dat kleurverschil zal kinderen een rotzorg zijn.

@vso; maak je vooral niet te druk, als je ziet dat je kinderen blij zijn met hetgeen ze krijgen en ze er ook mee spelen ipv dat het na vijf minuten in een hoek tot het einde der tijden dan heb jij je werk goed gedaan! Geen kind herinnert zich wat de waarde van hun cadeau's was, alleen hoeveel lol ze hebben gehad met hetgeen ze hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R20141016
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:08:

@vso; maak je vooral niet te druk, als je ziet dat je kinderen blij zijn met hetgeen ze krijgen en ze er ook mee spelen ipv dat het na vijf minuten in een hoek tot het einde der tijden dan heb jij je werk goed gedaan! Geen kind herinnert zich wat de waarde van hun cadeau's was, alleen hoeveel lol ze hebben gehad met hetgeen ze hadden.
Precies. Een kinderhand (kan!) snel gevuld zijn. O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Wat ik heb gemerkt is dat, hoe meer speelgoed en cadeau's ze krijgen hoe minder vlug tevreden ze zijn. Zeker op verjaardagen durf ik de cadeau's die ze krijgen nogal eens te bufferen. Soms hebben ze het ene pak nog niet helemaal geopend, en daar komt het 2de pak al aan.
Is natuurlijk niet makkelijk om te doen, maar op het laatste feest hebben we alle cadeau's ongeopend op een tafel geplaatst, tot wanneer iedereen aanwezig was. We hebben ze dan na de taart ofzo geopend, en ik denk dat ik het een volgende keer nog anders aanpak: alle cadeau's op tafel, en ze nadien op verschillende momenten openen.

Als onze kinderen naar een verjaardagsfeestje gaan van vriendjes, dan kopen wij altijd een cadeau van rond de 15 euro, voor dat bedrag kan je in België wel al een mooi lego of playmobil doosje kopen; ik weet niet hoe de prijzen in NL liggen van lego, maar voor 10 euro heb je echt niet zo veel qua lego. Meer moet dat ook niet zijn, want 2 kinderen die doorheen het jaar elk naar ongeveer 10 feestjes gaan, reken maar uit. :P

Zelf zijn we voor onze kinderen afgelopen weekend op cadeau-jacht geweest voor Sinterklaas, en hebben we in totaal een 280eur uitgegeven voor 2 kinderen.

[ Voor 7% gewijzigd door whoami op 30-10-2017 09:18 ]

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Die trend van kinderen erg dure kado's geven zie ik ook helaas. Ik heb een zoon van zeven en hij heeft vriendjes die bijvoorbeeld een nieuwe PS4 krijgen plus een tv.

Het punt is dat je een soort wedloop krijgt, als Jantje het heeft wil de vader van Pietje niet achter blijven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:51
Het is belangrijker dat je iets koopt wat ze leuk vinden. Geld speelt eigenlijk geen rol bij kinderen, zij kunnen dat niet op waarde schatten. Dan doen alleen volwassenen. Wij kregen ook nooit zoveel op sinterklaas terwijl neefjes en nichtjes wel weer wat meer kregen (keuze van de ouders). Kon ons niet zoveel schelen MAAR het is toch iets dat wel in je achterhoofd zit, zelfs als kind. Waarom krijgen zij mooi groot speelgoed en wij niet?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:43
Heb twee dochters (0 en 2). Als vader geef ik ze elk 100 euro per jaar op hun spaarrekening. Mogen ze mee doen wat ze willen als ze ouder zijn.
Mijn vriendin koopt dan iets leuks, geen vaste prijs. Laatste keer was een kleine skelter/fiets/vierwieler. Dat is iets duurder dan we willen, maar een mooi en degelijk ding en goed voor de beweging en verkennen van de omgeving. In die zin vind ik het geld zelf niet belangrijk, maar wel wat de kinderen er aan hebben voor hun ontwikkeling. Ze krijgen ook op andere momenten wel eens iets. Vorige zomer een klein opblaasbadje maar deze zomer een mooie waterspeeltafel. Leren ze heel veel van en elk kind vindt met water prutsen geweldig.
Wat wij niet kopen, zijn de over-de-top dingen, zoals trampolines, elektrische auto's, enz. Mocht een dochter later een console (met scherm) willen, dan zal ik zoiets proberen te regelen. Zolang ze haar best doet op school en met klusjes. Vind zelf gamen heel belangrijk voor de ontwikkeling van huidige kinderen.

Waar ik wel een hekel aan heb, is als mensen meer dan 1 kado geven. En dan vooral als het meeste troep is. Gaat bij mij puur om kwaliteit en hoe goed het voor de ontwikkeling is. Als wij troep krijgen voor onze kinderen gooi ik dat weg. Daarbij hebben we binnen onze familie geregeld dat wij niet op de verjaardag komen van de kinderen (12 stuks atm) en dat daardoor dus ook mijn broer en zussen niet op de verjaardag van mijn kind komen. Ze zien elkaar genoeg op andere momenten, maar het scheelt zo heel veel cadeaus om te krijgen en nog meer om zelf zinloze cadeaus te moeten kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:15
En dan wordt het nog complexer als je gescheiden bent. Ik heb de laatste twee keer met mijn ex een afspraak proberen te maken over voor welk bedrag we geven om er geen cadeau wedloop van te maken. Iedere keer kwam ik erachter dat ze zich daar niet aan hield dus nu ga ik het op mijn eigen manier doen.

Ik zelf zoek ook veel gezelschapspelen etc. op mp. Ik ben erachter gekomen dat ze graag keuze heeft maar het belangrijkst is dat ik de spelletjes meedoe. Dit geldt ook voor Lego enzo. Of het nieuw is of niet boeit niet.

Waar ik persoonlijk nu mee zit is bijvoorbeeld een spelcomputer, is dat een cadeau voor haar of voor mij en mag ze ermee doen wat ze wil? Zij is bijna in de leeftijd dat het leuk wordt en ik heb die leeftijd allang ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:14
Kinderen zijn blij met alles en niks, afgelopen weekend de verjaardag van mijn zoontje gevierd (3 jaar). En zoals altijd veel te veel gekregen en waar speelt hij op het laatst mee....... het inpak papier, zo simpel kan het zijn.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
DonChaot schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:24:
En dan wordt het nog complexer als je gescheiden bent.
En dan krijg je van de kinderen de vraag wanneer mama en papa gaan scheiden, want kind x zijn ouders zijn gescheiden en die kan 2x op vakantie en krijgt dubbel zoveel cadeautjes op zijn verjaardag :P

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-09 22:32
Wij (voornamelijk mijn vrouw) stuurt van veel mensen die komen welke kado's die geven. En dan is het zeker niet jij moet dit of dat, maar geeft een paar mogelijkheden. Vervolgens vragen wat ze gekocht hebben of gaan kopen. Dit gaat tot nut toe erg goed en meestal krijgen ze kado's waar ze graag mee spelen of wij denken dat het nuttig is. Natuurlijk vragen we onze kinderen wel wat ze leuk vinden.

Nuttige dingen kunnen ook goede kado's zijn. Een Elsa pyjama doet het erg goed en we hadden net een nieuwe nodig.

[ Voor 39% gewijzigd door MRIdev op 30-10-2017 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Daniel36 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:16:
Die trend van kinderen erg dure kado's geven zie ik ook helaas. Ik heb een zoon van zeven en hij heeft vriendjes die bijvoorbeeld een nieuwe PS4 krijgen plus een tv.

Het punt is dat je een soort wedloop krijgt, als Jantje het heeft wil de vader van Pietje niet achter blijven.
Waarom zie je zoiets als wedloop? Je bent eigen baas. Maar ik zou zeggen, kijk eens verder en probeer te zien hoe het geregeld is met die ps4.
Los van de leeftijd, want 7 is nog wat jong, maar stel je hebt een kind van 10. Misschien hebben andere ouders gezegd dat die console mag komen (~500 euro totaal), maar dat het kind dan wel elke dag de vaat moet doen na het eten. En verder maximaal X uur per dag gamen.
Ik denk dat het in deze tijd normaal en leerzaam is om een vorm van gaming als entertainment in huis te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:22
Vrijdag een kinderfeestje, 5 jarige.. voor 5euro een cadeau en dat leuk ingepakt. Kind was er blij mee en wilde direct gaan bouwen (ja Lego...). Maar wij waren goedkoop vergeleken met de andere cadeau's, zelfs de Nikko afstandsbestuurbare auto was niet het duurst.. En dat voor een kinderfeestje van iemand uit de klas..

Als ik het goed begrepen heb, waren wij fout...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:15
whoami schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:27:
[...]
En dan krijg je van de kinderen de vraag wanneer mama en papa gaan scheiden, want kind x zijn ouders zijn gescheiden en die kan 2x op vakantie en krijgt dubbel zoveel cadeautjes op zijn verjaardag :P
Echt? Gehaaide donders :) Maar er is geen speld tussen de krijgen in de logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 17:35
Malandro schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:34:
Vrijdag een kinderfeestje, 5 jarige.. voor 5euro een cadeau en dat leuk ingepakt. Kind was er blij mee en wilde direct gaan bouwen (ja Lego...). Maar wij waren goedkoop vergeleken met de andere cadeau's, zelfs de Nikko afstandsbestuurbare auto was niet het duurst.. En dat voor een kinderfeestje van iemand uit de klas..

Rule 1. Als je iets 'geeft' is het altijd goed tenzij er specifieke wensen waren

Wij (zonder kinderen) geven aan alleen 'consumables' te willen - hebben al genoeg rotzooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Malandro schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:34:

Haha, niks van aantrekken (doe je ook vast niet). Sommige ouders zijn zo gevoelig en onzeker. Je ziet in dit topic al genoeg ouders die zeggen dat het niet duur hoeft.
Sterker nog. Als mijn dochter een feestje geeft, zou ik er op de uitnodiging bij zetten dat cadeaus niet mogen of eventueel tot maximaal 5 euro per persoon. Opa's en oma's en de ouders zelf geven al meer dan genoeg dingen, dus laat de kinderen op het feest gewoon lol maken i.p.v. stressen over cadeaus, toch? Taart, cola (of iets gezonders), een voetbal en tenslotte een broodje knakworst vinden kinderen leuker dan rond de tafel zitten met die kleine troepcadeautjes. Allemaal jaloers op de jarige ook nog en dan de ouders later nog overstuur over geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:59
Mijn vriendin werkt in een kledingzaak, waar ze alleen merk kleding verkopen, maar als we een dochter van vrienden een leuk truitje kado doen. Horen we achteraf dat ze er super blij mee zijn en ook vaak willen dragen. Als er aanbiedingen zijn kan t zijn dat t af en toe maar 10 euro gekost heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heel herkenbaar...

Op dit moment met de feestdagen en de verjaardag van de jongste in aantocht is 't weer een opgaaf wat te kopen. Voor een deel komen cadeautjes (vaak de kleine cadeautjes als er iets extra's te vieren is en kleinigheidjes voor in de schoen) van MP, Facebook marktplaats-achtige 'hoeken' en 2de handswinkeltjes. Soms wordt er al gaande weg het jaar ' verzameld' als we weten dat er wat extra's te vieren is (bijv. zwemdoploma's, dat soort dingen)

De oudste is gek van Lego (Friends, Creator), lezen, puzzelen en computeren/gamen (digitaal/tabletop) en fotograferen, die krijg dus over het algemeen met Sinterklaas en verjaardag 1 groot cadeau. Denk afgelopen jaren aan Legosets als het seizoenenhuis, de camper of stephanies huis, een Nikon compactcamera of een game (voor d'r 3DS/of tabletop). Voor verjaardag komt dat ongeveer op een 75-100 voor een cadeau, met Sinterklaar is 't iets van 50-75.

Voor de jongste is 't nu nog wat lastiger aangezien 't beide meisjes zijn en er 'babyspeelgoed' zat is. Dat wordt nog een hele uitdaging, maar dit bedrag zal een stuk lager zijn... die zal waarschijnlijk het inpakpapier en de (lege) doos interessanter vinden dat ' het cadeau' .

Naar vrienden toe geven we aan dat 't liefst een beetje kwaliteit moet zijn, dus niet van die een-keer-spelen-en-t-is-stuk-action(nofi)-kwaliteit. Spelletjes en boeken zijn dan altijd goed...

Bedrag voor kinderen van kenissen ligt altijd zo rond de 10-15. We vragen eerst naar een verlanglijstje, tegenwoordig bestaat dat vaak uit geld voor ' groot' cadeau waar voor ze zelf ook (mee)sparen. Hebben ze dat niet zoeken we zelf iets waar van wij het (ook) leuk zouden vinden als die van ons dat zouden krijgen.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:51

Ik zelf zoek ook veel gezelschapspelen etc. op mp. Ik ben erachter gekomen dat ze graag keuze heeft maar het belangrijkst is dat ik de spelletjes meedoe. Dit geldt ook voor Lego enzo. Of het nieuw is of niet boeit niet.
Misschien een tip :

Bij verschillende kringloopwinkels liggen echt honderden gezelschapsspellen voor bijna niks. Dan kan je daar meteen ook de staat zien en of het compleet is,en je bespaart verzendkosten.

Ontopic :

Vind spectaculous stelling wel goed. Als kinderen echt gek op iets zijn dan mag het best meer kosten. Als je kind het hele jaar met iets speelt dan voelt het voor jou ook beter om daarin te investeren. Iets waar je 50 euro in investeerd en 2 dagen later in een stoffige hoek in een speelgoed kist ligt is nou ook niet echt een leuk aanzicht als ouder zijnde. En tja, het is misschien rot om te zeggen maar vaak is het mooie speelgoed vaak net wat duurder als de magische 50 euro grens.

Misschien ook wel een overweging waard voor de 30+ ers onder ons. Weet je wat velen vroegen aan hun ouders voor hun verjaardag..

Een computerspel!

En die kosten vaak maar liefst f130,- ! (Nes/snes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

Bartosy schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:49:
[...]

Misschien een tip :

Bij verschillende kringloopwinkels liggen echt honderden gezelschapsspellen voor bijna niks. Dan kan je daar meteen ook de staat zien en of het compleet is,en je bespaart verzendkosten.

Ontopic :

Vind spectaculous stelling wel goed. Als kinderen echt gek op iets zijn dan mag het best meer kosten. Als je kind het hele jaar met iets speelt dan voelt het voor jou ook beter om daarin te investeren. Iets waar je 50 euro in investeerd en 2 dagen later in een stoffige hoek in een speelgoed kist ligt is nou ook niet echt een leuk aanzicht als ouder zijnde. En tja, het is misschien rot om te zeggen maar vaak is het mooie speelgoed vaak net wat duurder als de magische 50 euro grens.

Misschien ook wel een overweging waard voor de 30+ ers onder ons. Weet je wat velen vroegen aan hun ouders voor hun verjaardag..

Een computerspel!

N64 spellen kostten makkelijk Fl. 250,- (Star Fox bijvoorbeeld) :X

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Hoe meer speelgoed, hoe minder ze ermee spelen. Het leukste (afhankelijk van de leeftijd): de verpakking!
Als je een kind echt blij wil maken: geef 12 lege colaflessen (kost je 3 euro), en leer die op een rij te zetten om om te gooien. Of een doos tissues/billendoekjes, helemaal voor jou, om in een keer helemaal leeg te trekken!
Met de kartonnen doos van een internetbestelling zijn ze ook altij een dag zoet. En het beste is: daarna kan-ie in de container!

Ik moet deze week ook iets verzinnen voor m'n mannetje, en ik zou werkelijk niet weten wat ik moet kopen.
BadpunK schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 07:30:
Ik vind bepaalde bedragen nogal fors. Zoals bijvoorbeeld die €500 euro aan cadeaus. Zie het namelijk ook in mijn omgeving.
In mijn jeugd zag ik at vooral bij gescheiden ouders: beiden proberen het kind voor zich te winnen met dure cadeaus (zoals TV op de kamer). Nu (gokje hoor) komt het over als afkopen van het schuldgevoel: kind hele dagen naar de opvang, papa en mama zien ze alleen bij het avondeten.

Bedenk voor jezelf eens waar je zelf als kind leuke herinneringen aan hebt. Dat zijn vast geen dure prullaria.
Als ik terugkijk, verbaas ik me er nog steeds over hoe ontzettend blij ik was met een krul van de juf! Of een stickertje, of een zilverschrijvende pen.

Diezelfde kinderen die nu voor €500 euro aan cadeaus krijgen, staan bij AH voor de deur om mensen te vragen of ze een waardeloos kaartje mogen hebben.

Is het je al opgevallen dat alle dure hoverboards in de wijk alweer verdwenen zijn?

[ Voor 70% gewijzigd door RemcoDelft op 30-10-2017 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
Ah de kringloopwinkel. Misschien daar een keertje rondneuzen voor wat goedkoper speelgoed.
#goeie-tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Om diverse redenen is het niet echt zinvol meer om te refereren naar Gulden-prijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:51
[...]

Haha ja m'n vader had ook een NES gekocht, was toen ook iets van 400 gulden. Die spellen waren zo duur dat we er maar een paar hadden. Toen iedereen al een SNES had speelde wij nog op de NES. Toen kregen we oude spellen van mensen die het niet meer speelden >:)

Daarna wel een N64 natuurlijk :9

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:55

krietjur

Where am I?

Zelf (nog) geen kinderen, maar ik herken het wel uit mijn eigen jeugd. Viel het meest op tijdens Sinterklaas omdat iedereen dan in dezelfde periode cadeautjes kregen en het dus te vergelijken viel. Kreeg ik in de aanloop naar Sinterklaas een zakje kikkers&muizen of een setje stiften in m'n schoen, anderen kregen dan een elektrische trein of spelcomputer "in de schoen" :X Maar ach, echt lang jaloers was ik er nooit over gelukkig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hoe oud zijn je kids eigenlijk? Maakt nogal verschil. Er bestaan ook een soort van conventies die lokaal kunnen verschillen. Als mijn zoon( acht) wordt uitgenodigd voor een verjaardagsfeestje, was €7,50 een 'in onze bubble' universeel aanvaard budget maar da's nu gevoelsmatig opgeschoven naar €10,-. Ik zie jonge volwassenen zonder kinderen die bij een neefje o.i.d. op verjaardagsvisite komen wel eens all-out gaan met cadeaus van €80,-. Die hebben gewoon geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:25

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ik geef mijn kinderen liever een cadeau van € 80,- dat jaren meegaat (bijv. Lego of Brio) dan van € 20,- dat na 3 dagen stuk is of in de hoek ligt te verstoffen. Dat kun je helaas niet altijd van tevoren inschatten (zeker niet bij andere kinderen) maar het is wel een goed hanteerbare vuistregel.

Voor andere kinderen (bijv. bij verjaardagen) doen we altijd óf wat educatiefs, óf iets van Duplo/Lego of een boek. Voor meisjes vind ik dan make-up dingetjes ook altijd nog wel een leuk cadeautje.

Dat is niet te zeggen dat wij nooit een cadeau hebben gegeven dat 'verkeerd' valt, zo hebben we onze zoon een bestuurbare auto en een keer een Carrera-racebaan gegeven waar 'ie praktisch nooit mee speelt. Dit waren echter wel kwaliteitsspullen die ook niet zomaar kapot gaan dus wie weet gaat dat spul ooit nog op marktplaats ofzo.

Soms zie je inderdaad cadeautjes waarvan je denk 'dat gaat al stuk als het uit de verpakking komt', of dat is zó specifiek bij een bepaalde leeftijd of fase van een kind dat het maar sporadisch gebruikt gaat worden, dat vind ik zonde. Dat zou ik zelf dus ook nooit geven.

Kleding, fiets en spullen voor op hun kamer (inrichting) zijn in mijn ogen geen cadeau's, dat is gewoon nodig. Ook hier kijken we wel naar wat een beetje duurzaam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Een computerspel!

Altijd fijn wat erkenning :*)
En dan wordt het nog complexer als je gescheiden bent. Ik heb de laatste twee keer met mijn ex een afspraak proberen te maken over voor welk bedrag we geven om er geen cadeau wedloop van te maken. Iedere keer kwam ik erachter dat ze zich daar niet aan hield dus nu ga ik het op mijn eigen manier doen.

Waar ik persoonlijk nu mee zit is bijvoorbeeld een spelcomputer, is dat een cadeau voor haar of voor mij en mag ze ermee doen wat ze wil? Zij is bijna in de leeftijd dat het leuk wordt en ik heb die leeftijd allang ;)
Ik kan me voorstellen dat dit erg vervelend is. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet echt een idee heb hoeveel haar moeder aan cadeau's uitgeeft, maar ik moet eerlijk zeggen dat het me ook niet zoveel uitmaakt. Ze krijgt van mij wat ze krijgt, en ze is er erg blij mee. En ze verteld ook vaak heel blij wat ze bij mama heeft gekregen, dus daar is ze er ook blij mee. Loopt het verder wel allemaal goed in de omgang? Vaak zijn dit soort dingen wel een symptoom van een groter probleem.

De mijne vermaakt zich enorm met spelletjes die ik toch al heb (Project Cars bijv.). Beetje met zo'n kart rondscheuren. De tijd die ze erop zit limiteert zichzelf eigenlijk, omdat ze het bijvoorbeeld erg leuk vindt om mee te helpen met koken, waardoor op een schooldag de totale tijd achter dat ding nog geen uur is.

Als jij zelf toch al zo'n console wilt, haal er dan één voor jezelf dan kan je de kleine een spelletjes op de verjaardag kopen. Zoals ik eerder ook aanhaalde heb ik het gevoel dat de aandacht niet af te kopen is met dure cadeaus (en als was dat het wil dan moet je het niet willen), dus koop iets wat jullie samen kunnen doen dan is het altijd goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Daniel36 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:16:

Mwah, ik hoorde een dikke tien jaar terug ook al de meest dure shit langskomen in de klas als iemand jarig was, of nog erger: Bij sinterklaas. Vaak consoles met een tv inderdaad.

En die kinderen gingen dan kinderen pesten die niet meer hadden gekregen als een boek of een doosje lego. Jeej, kinderen -O-

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
Wij houden de regels max 15 euro aan voor neefjes/nichtjes en kinderen van vrienden. En tussen vrienden zien wij echt wel verschil. De een krijgt een berg aan cadeautjes dat niet meer normaal is. Staat het hele dressoir vol met dozen met speelgoed en niet alleen goedkope dingen. Die had een lijstje in rondte gestuurd waar echt de meest gekke dingen op stonden. Dan valt jouw cadeau niet eens meer op in de grote hoop. Dit scheurde het pakje open en was het mama kijk en werd het bij de rest gezet (en vergeten). Dat was echt niet leuk meer.Maar die familie lijkt onderling een wedstrijd te voeren wie het mooiste cadeau kan geven.

Bij de nichtjes van mijn vrouw krijgt de niet jarige ook een cadeautje omdat ze anders jaloers wordt en er wordt gevochten om de cadeaus van de jarige. En om dat conflict te vermijden krijgen ze allebei iets.

Ik had een hele rant opgeschreven over de verwende nesten van tegenwoordig en de gevers die dat enablen want die zijn net zo schuldig maar terug bij de essentie. Wij doen €15 max en alleen als wij ook daadwerkelijk naar die verjaardag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeagaShira
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 10:08

MeagaShira

MeagaShira_NL

Wij leggen met vrienden altijd 15 euro per stel in en kopen daar gezamenlijk 1 groot cadeau van tenzij het kind ander kleine cadeautjes wilt tot een max van 15 euro.
Bij mijn eigen kind kijk ik eigenlijk naar wat hij echt leuk vindt en koop ik dat. Ik kijk dan eigenlijk niet naar de prijs. De ene keer is het een cadeau van 10 euro en de andere keer 50. Elk cadeau is hij blij. Klein of groot het maakt hem niet uit.

....Research your own experience; absorb what is useful, reject what is useless and add what is essentially your own....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:35
Seriph schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:44:
Bij de nichtjes van mijn vrouw krijgt de niet jarige ook een cadeautje omdat ze anders jaloers wordt en er wordt gevochten om de cadeaus van de jarige. En om dat conflict te vermijden krijgen ze allebei iets.
Wow.. dat gaat wel heel erg ver zeg. Ik zou zeggen laat maar lekker jaloers zijn. Zo'n kind moet toch leren dat het niet altijd zijn zin kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
CrystalViriS schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:57:
Wow.. dat gaat wel heel erg ver zeg. Ik zou zeggen laat maar lekker jaloers zijn.
Ik weet niet beter dan dat oma's graag een extra cadeautje geven :)
Zo'n kind moet toch leren dat het niet altijd zijn zin kan krijgen.
Zie ik hier een vrijwilliger die mijn kind dat wil leren? Hoeveel weken mag-ie komen logeren? :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kun je dat zelf niet aan je kind leren?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Playa del C. schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:32:
[...]

Waarom zie je zoiets als wedloop? Je bent eigen baas. Maar ik zou zeggen, kijk eens verder en probeer te zien hoe het geregeld is met die ps4.
Los van de leeftijd, want 7 is nog wat jong, maar stel je hebt een kind van 10. Misschien hebben andere ouders gezegd dat die console mag komen (~500 euro totaal), maar dat het kind dan wel elke dag de vaat moet doen na het eten. En verder maximaal X uur per dag gamen.
Ik denk dat het in deze tijd normaal en leerzaam is om een vorm van gaming als entertainment in huis te hebben.
De onze heeft een PS4 met drie spellen en een tv "gekregen" op zijn verjaardag.
Gespaard o.a. door ouder speelgoed te verkopen, geld van opa en oma etc.
De tv heeft hij van ons gekregen, liever een kleinere nieuwe dan een grote oudere van MP.
Verder regels en tijden voor de tijd die hij ermee speelt en over de spellen die hij mag spelen.
Ons speciale sneeuwvlokje is net negen maar ik hoor van verschillende kanten dat er kinderen zijn van die leeftijd die Call of duty en GTA mogen spelen...de onze dus niet ;w

De wedloop is ingewikkeld, je hoeft er inderdaad niet aan mee te doen maar op een bepaald moment zit je in dat (voor mij bekende) verhaal van "mijn kinderen mogen niet met speelgoedwapens spelen want..., maar alle buurkinderen dus wel) en dan met consoles, tablets en spellen.
Ik geloof dat de kunst is om flexibel mee te gaan met de kudde terwijl je je eigen regels verkwanseld ;)

Hoe het geregeld is met die PS4 weet ik wel, net als met de PS4/Xbox etc bij andere vriendjes.
Het viel mij op dat het vaak zo is dat de kinderen er op mogen spelen vanaf dat ze thuis komen 's middags tot het avondeten...de onze dus niet O-)

Wat betreft spellen, apps en programmeren op school: ja, doen!
Het is al een ingeburgerd deel van het leven en zeker voor kinderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mwah, toen ik jong was kreeg ik ook een cadeautje als mijn zusje jarig was. Nu bijna 40. Is dus van alle tijden. Ligt er ook aan wat de insteek is. Om niet jaloers te maken kan, je kunt ook tegen het kind zeggen dat zijn broertje jarig is en hem ook een beetje trakteert :) En dat als ie zelf jarig is, het omgekeerde gebeurt. Snappen ze echt wel.

Qua dure cadeaus: het is ook een beetje van deze tijd dat mensen die niet zoveel te makken hebben, met feestdagen of vakanties toch uit willen pakken. Want dan mag het ineens en de rest van het jaar leven ze op een houtje. Ieder zijn keuze. Plus het feit dat ouders een PlayStation ook leuk vinden en dus een goed excuus hebben voor een aankoop, en half Nederland zich door marketing laat verleiden.
Probleem is dat dat het minder nadenkende deel van NL is, die dus dingen veel sneller koopt, maar zoonlief wel in de klas zit bij andere kinderen en die willen dan ook. Het beter bedeelde deel van NL wil geen jengelend kind dus koopt dan vaak alsnog. Dan kom je wel in een spiraal ja,

Mijn zoontje is nu bijna twee en in december jarig. Geen idee nog wat we voor hem kopen. Zijn favoriete speelgoed is de tweedehands speelgoedstofzuiger die ie van onze schoonmaakster heeft gehad. En sinds ie Jolie en Jet kent boeit Bumba hem ook niet meer zo.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

The Eagle schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:11:
Mwah, toen ik jong was kreeg ik ook een cadeautje als mijn zusje jarig was. Nu bijna 40. Is dus van alle tijden. Ligt er ook aan wat de insteek is. Om niet jaloers te maken kan, je kunt ook tegen het kind zeggen dat zijn broertje jarig is en hem ook een beetje trakteert :) En dat als ie zelf jarig is, het omgekeerde gebeurt. Snappen ze echt wel.

Qua dure cadeaus: het is ook een beetje van deze tijd dat mensen die niet zoveel te makken hebben, met feestdagen of vakanties toch uit willen pakken. Want dan mag het ineens en de rest van het jaar leven ze op een houtje. Ieder zijn keuze. Plus het feit dat ouders een PlayStation ook leuk vinden en dus een goed excuus hebben voor een aankoop, en half Nederland zich door marketing laat verleiden.
Probleem is dat dat het minder nadenkende deel van NL is, die dus dingen veel sneller koopt, maar zoonlief wel in de klas zit bij andere kinderen en die willen dan ook. Het beter bedeelde deel van NL wil geen jengelend kind dus koopt dan vaak alsnog. Dan kom je wel in een spiraal ja,

Mijn zoontje is nu bijna twee en in december jarig. Geen idee nog wat we voor hem kopen. Zijn favoriete speelgoed is de tweedehands speelgoedstofzuiger die ie van onze schoonmaakster heeft gehad. En sinds ie Jolie en Jet kent boeit Bumba hem ook niet meer zo.
Een PS4 met GTA V, nu in de bundel aanbieding bij... :+

Maar serieus: ik herken dit heel goed, zowel over de stofzuiger als het verhaal over de PS.
Er zijn ook momenten dat ik terugdenk aan de tijd dat we samen Lego-den :)
Nu spelen we samen Need for Speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
prijzen BE/NL lopen niet ver uiteen kwa speelgoed, de overheidsvergoedingen per land wel .. NL is dat lager als BE

over scheidingen & ouders + schoonouders .. toen de eerste geboren werd zei mijn schoonmoeder (bijstand) ik kan niet zulke dure kado's geven.. reactie van mijn ouder(s) .. who cares .. we zetten er geen naam en we geven samen (sam+sam) als het grote kado's zijn .. probleem gefixed.

On afhankelijk hebben wij (ouders) van opa/oma ook geeist dat maximaal bedrag 50,- per "event" en evenredig (lees in overleg) verdeeld moest zijn. Ik wist dus niet wat ze afgesproken hadden.

Scheiding
Tja ik zou haast zeggen dat $$$$ koopt geen liefde, en je " oogst wat je zaait", dus je kan wel dure kado's geven. maar juist omdat kinderen geen waarde kennen zullen ze niet realiseren dat ze verwend worden. Als je bij je normen en waarden blijft en bv wat minder kado maar net dat ijsje en 1 op 1 aandacht elk weekend .. Zal je toch merken dat de ouder met dure kado's het aflegt als het op gezag en liefde aankomt.

Dat opa&oma of oom/tante dure kado's geven zou ik niet teveel over nadenken.. net zoals 40 man op visite of 2 locaties om feest te vieren(gescheiden ouders) .. elk nadeel heeft zijn voordeel. moet je maar denken. Het is in sommige gevallen ook niet de prijs maar het "gunnen" van speel plezier .. teminste als je het dan over een Specifiek duur speelgoed ding hebt van een toyline.

Mijn kids zijn 6 en 9,
gisteren o.a gekregen
- power ranger verkleedpak + extra losse masker (..paar euro per stuk)
- pokemon balletjes en speelgoed
- knikkerbaan
- puzzel ding wat je in vormen kan vouwen (geen ijzerdraadje .. maar ongeveer zoiets ;))
- hot wheels (baan en auto's )
- batman-spinner
- wekker
- beetje meer maar weet niet alles meer

Kind wist niet waar het mee moest spelen :) pak ging aan en niet meer uit _/-\o_ en al het speelgoed moest even mee gespeeld zijn. Dit doet me deugt .. zoiezo bij alles wat hij kreeg was hij dankbaar en blij .. ik had mijn bedenkingen bij sommige items .. Alleen zijn reactie YEAH !! was voor mij genoeg om er niet lang bij stil te staan. Die knikkerbaan vond ik zelf wel iets van "tja .. erhm .. oke .." daar is hij net iets te oud voor .. maar hij zelf was helemaal in de wolken "mijn eigen knikkerbaan" (we hadden er al 1 via 2de hands ofzo gescoord .. )

2de hands speelgoed kregen ze wel, toen ze kleiner waren, goedkoper dan nieuw en zonder spijt weg te gooien/doorverkopen/weggeven als ze er niet mee spelen..
We gaan ook vaak rommelmarkt(en) af als de gelegenheid zich daar toe doet .. en zoeken we vooral aanvulling op bestaand speelgoed,
Misschien een tip :

IMHO ontopic, sinterklaas/kerst is ook een moment waarop je met weinig lekker met elkaar kan spelen.
Ontopic :

Alles behalve de prijs (grens), wij kiezen bewust voor binnen/buiten & kleding hoewel kleding niet bij een verjaardag direct hoort . is dat wel iets wat we gaan invoeren (1 item.. leuke jas/shirt ofzo)

Richtprijs van 50,- er zijn momenten dat je diversiteit wil/moet geven omdat het kind niet echt aangeeft wat het wil .. dus verspreid je je kansen.

Vroeger hadden we een speel-o-theek .. kon je voor 25 cent 3 weken lang speelgoed lenen (zoals een boek) ideaal alleen het bestaat bijna niet meer.

Alleen ik ga geen combinatie ding zwaard (40,-), gun(200,-) + pak(40,-) + riem(50,-) kopen.. voor beetje plastic en stof en wat geluids effecten .. voor 2,50 ben je bij de kermis/braderie al raak & gelukkig met een lichtgevend geluidmakend led kreng wat je als ouder zsm de speaker (ik dan) eruit sloopt .. (3 sec gangnam style music) en dan iets degelijker 37,50 extra minimaal voor relatief evenveel speel plezier???

De reden wat mij ook nog erg frusteert .. van de hoge bedragen is ... als ik mijn kids op straat schop "ga buiten spelen" komen ze vaak terug ,.. geen kind te vinden .. en de dagen dat ze op de opvang zitten tja dan heeft veel geld ook niet veel zin

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:43

sapphire

Die-hard pruts0r

The Eagle schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:11:
Dat heb ik dus nooit gesnapt :? Kind 1 is jarig maar omdat het zielig is ofzo krijgt kind 2 ook wat 8)7

Mijn kleine is pas 4 maanden dus nog neit echt mee te maken amar zie eht wel bij vrienden. Na de sint de facebook foto's waarbij je het kind van 1 niet meer ziet door de enorme stapel kado's }:O

Het meeste baby speelgoed wat we hebben hebben we kado gehad met de geboorte en/of gekregen van vrienden omdat die van hun te groot is geworden. Al het speelgoed wat we "alvast" hebben gekocht is veelal van de rommelmarkt zoals de ark van Noach van little people (hij heet Noah).

En we hebben bv een mooie kinder fauteuil staan voor als hij 1 word, kwamen we ergens in de outlet tegen voor een prikkie :)

Met vrienden die drie kleintjes hebben hebben we afgesproken dat ze liever 1 kado wat wat beter is van kwaliteit krijgen, bv toettoet auto autootje dan 3 van de action die kapot gaan waar je bij staat :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Nu online

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tja, het gaat een kind echt niet om hoeveel het waard is.

Ik heb laatst mijn neefje bij zijn verjaardag helemaal blij gemaakt met een piepschuim vliegtuig van de Action van €1 à €2 of zo. Heeft hij uren mee gespeeld in de tuin, hij vloog echt super goed. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Bij ons is, eveneens in de familie en ook bij veel vrienden, al jaren het volgende gebruikelijk:
- Verjaardag kind ~€100
- Sinterkerst ~€50
- Kinderfeestjes €5-10
- Neefjes en nichtjes €10-15

Er zullen altijd kinderen zijn die meer of minder krijgen. Je kan mee gaan in de race naar de top, maar vergeet niet dat 'niet alles kunnen hebben' ook een zeer belangrijke les is binnen opvoeden.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
@Daniel36 Mee eens. GTA heeft inderdaad bepaalde dingen die ik ook minder geschikt vind voor onder de 16. Sommige ouders gaan wel wat ver door bijvoorbeeld speelgoedgeweren niet te accepteren (jij ook lijkt het?). Het was voor mijn eigen groepje vroeger één van de leukste dingen, elk een neppistool of geweertje en dan rennen en schieten. Dat zit toch wel wat in jongens en is naar mijn idee juist goed om te laten doen en te ontwikkelen. En totaal onschuldig als je er eerlijk over nadenkt. Net als stoeien, racen, enz. Wij gingen vroeger als 14-jarige op een oude herenbrommer zonder helm over modderheuvels crossen. Als volwassene race ik nu niet in mijn auto met doorgeladen uzi rond (in het echt). Ik snap dat dit n=1 is, maar ik denk niet dat kinderen gewelddadig worden van het spelen met een neppistooltje. Eerder van gescheiden ouders die elkaar elke nacht verrotschelden en slaan. Of bepaalde afwijkingen bij de geboorte, waardoor de hersens niet goed werken.

Bij mijn eigen kinderen is het idee dat ze juist alles wel meemaken en kennen. Zo vloek ik bewust in de buurt van mijn kinderen. Niet overdreven en niet keihard, maar een binnensmondse gvd of een holy crap hier en daar. Het zijn voor mij slechts woorden. Die overdreven moderne beschermende cultuur hou ik niet zo van. En vaak gecombineerd met dure cadeaus. Ik wil juist graag dat mijn kinderen zo snel mogelijk ook de vloekwoorden en 'verkeerde' dingen leren kennen, zodat ze er juist goed mee om kunnen gaan. Ook het liefste meisje uit de straat weet hoe kinderen worden gemaakt en wat de ergste vloekwoorden zijn. Volwassenen vloeken vrij veel trouwens en dat gaan de kinderen later ook zeker doen. Hoe meer je het verbiedt of verwerpt, hoe leuker het voor de kinderen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
@The Eagle Niet aangevallen voelen , het is de gedachte die mij niet bevalt .. leef vooral hoe jij het prettig vind ;)
The Eagle schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:11:Mwah, toen ik jong was kreeg ik ook een cadeautje als mijn zusje jarig was. Nu bijna 40. Is dus van alle tijden. Ligt er ook aan wat de insteek is. Om niet jaloers te maken kan, je kunt ook tegen het kind zeggen dat zijn broertje jarig is en hem ook een beetje trakteert :) En dat als ie zelf jarig is, het omgekeerde gebeurt. Snappen ze echt wel.
En je geeft een niet jarige een kado omdat ??? |:( |:( |:( 8)7 .. wees dan consequent en vier dan geen verjaardagen meer. of geef alle kinderen straf als 1 van de 2 in zijn broek poept.

Sorry ik vind het zoals je begrijpt volslagen onzin, feest draait om de jarige ,,
Eigenlijk is dit een strekking van hierboven je koopt veel en duur zodat het kind niet huilt maar spiraal is dat het kind meer en meer wilt en nog sneller niet gelukkkig is denk ik ..
is soms ook gewoon lastig wat je koopt, maar ja 2 is alles wat geluid maakt en beweegt intressant .. komt vanzelf goed kind trekt vanzelf wel ergens naar toe

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Mx. Alba schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:25:
Tja, het gaat een kind echt niet om hoeveel het waard is.

Ik heb laatst mijn neefje bij zijn verjaardag helemaal blij gemaakt met een piepschuim vliegtuig van de Action van €1 à €2 of zo. Heeft hij uren mee gespeeld in de tuin, hij vloog echt super goed. :)
Maar dit is wel meestal van korte duur, na die middag is het vliegtuig wel stuk of is hij erop uitgekeken omdat de nieuwigheid eraf is. De replay value is vrij laag om even in game termen te blijven.

Ik kreeg vroeg hoofdzakelijk 4 dingen als cadeau, Siku autootjes, Lego technik of modelbouwdozen. Mijn ouders vonden het vroeger belangrijk dat de spullen een bepaalde kwaliteit hadden en dat de replay waarde hoog was. De modelbouw dozen zijn dan een uitzondering maar die hadden weer het voordeel dat je er uren mee bezig was en dat het relatief goedkoop is.

Op latere leeftijd kwam hier ook computer spelletjes bij zoals RollerCoaster Tycoon, SimCity en race spellen zolang ze maar een educatieve of niet gewelddadige insteek hadden.

[ Voor 8% gewijzigd door Brilsmurfffje op 30-10-2017 11:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
zelf heb ik gelukkig geen kinderen, daarin tegen mijn broer heeft er 3! tis al weer 3 jaar geleden dat ik in de winkel stond en ik absoluut geen enkel idee meer had wat ik ze moest kopen! om het bedrag gaat het me niet ik weet ze zijn met alles blij. Maar ken je dat gevoel dat ze inmiddels alles al hebben? Ik wel namelijk!

Ik had dan als oom ook maar besloten het anders te doen 3 jaar geleden! ik had de 3 bij elkaar geroepen en gemeld dat ze van hun oom van het jaar geen cadeautjes hoefden te verwachten. enigszins werd ik natuurlijk direct diep bedroeft aangekeken, logisch natuurlijk! Echter had ik ze vrij snel weer happy.

Ik had ze namelijk het volgende voor gelegd: ze mochten een dag lang iets uitzoeken waar ik ze mee naar toe zou nemen! De eerste kwam al snel met het idee "bioscoop?", waar op ik zeg als je naar de bios wil gaan we naar de bios! de 2de met een overdekte speeltuin, waar p ik zeg als je naar de speeltuin wilt met z'n 3 dan gaan we naar de speeltuin! De 3de was nog aan het nadenken! inmiddels was mijn schoonzuster aan het mee luisteren en die zag ik echt bedenkelijk kijken. toen was daar de oudste bij wie de ogen begonnen te twinkelen die zegt "pretpark??". Mijn schoonzuster keek nu verschrikt en zag ik inwendig schreeuwen "NEEEJJJ!!!!", waar op ik antwoord als je met z'n 3 naar een pretpark wilt dan gaan we naar een pretpark!

Uiteraard was toen t hek van de dam en kreeg m'n broer ze slechts met moeite weer stil! Maar dat idee hierboven word dus nu al 3 jaar lang met succes uitgevoerd! T voordeel is dat je niet meer krampachtig hoeft te zoeken naar een cadeau, nadeel t kost wat meer! ander voordeel ... ze zijn je eeuwig dankbaar!

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Nu online

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Brilsmurfffje schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:34:
Maar dit is wel meestal van korte duur, na die middag is het vliegtuig wel stuk of is hij erop uitgekeken omdat de nieuwigheid eraf is. De replay value is vrij laag om even in game termen te blijven.
Klopt, maar de "replay value" van een prulletje van €1 à €2 hoeft ook niet zo hoog te zijn natuurlijk. En doordat hij tijdens het feestje vooral bezig was met dat prulletje, waren de duurdere cadeaus beschermd tegen het effect van meteen uitbundig ermee spelen terwijl hij hyper is met allerlei andere kinderen erbij wat vaak de "replay value" van duurder speelgoed ook flink vermindert. ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:17

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Mijn vriendin en ik houden best wel van orde en regelmaat en proberen dit ook qua verjaardagen of speciale gelegenheden aan te houden. Ze (14 maanden oud) vind nu Nijntje bijvoorbeeld helemaal te gek. We maken dus voor haar verjaardag en/of sinterklaas, kerst altijd een online cadeaulijstje waarop wij cadeau tips zetten. We zetten hier eigenlijk altijd kleine cadeau'tjes op in de grootte van € 7 á 8 tot ongeveer € 20,00 en meestal 1 tot 3 wat grotere cadeau'tjes (€ 30,00 tot max € 50,00). Nu staan er dus veelal boekjes en kleine spelletjes van Nijntje op en we weten dan bijna zeker dat ze er veel mee speelt. We geven hierbij overigens ook aan dat het tips zijn en dat ze ook iets anders mogen kopen (meer voor het idee). Dit werkt echt super goed, en tot nu toe probeert ook iedereen iets in de richting te zoeken van wat er op het lijstje staat.

Daarnaast vinden wij eigenlijk al dat plastic-fantastic speelgoed helemaal niks (het hele intertoys boek staat vol met rommel mijn inziens). Daarom hebben we ook best veel speelgoed van hout (stapelringen, stapelbogen, houten diertjes). Daarnaast ook duurzaam vervaardigd en we proberen daar een beetje op te letten. De kosten vallen best mee in vergelijking, je moet alleen wat anders zoeken dan in de standaard speelgoedwinkel. Ook proberen wij wat meer speelgoed van bepaalde series of karakters bij elkaar te zoeken. Nu is dat met name nog nijntje, of merk speelgoed van hout, maar dat zal overgaan in Duplo, Playmobil of Lego of iets dergelijks afhankelijk van wat ze leuk vind. Het oog van ons wil ook wat en een heleboel verschillende speelgoed in alle wilde kleuren door elkaar op een hoop gegooid doet ons gewoon pijn aan de ogen :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 14:10
Zelf gelukkig nog geen ervaring (met 12 maanden is alles leuk, en de verpakking vaak nog leuker) maar wel anekdotes over mijn eigen jeugd gehoord.

Zo heb ik ook een plastic knikkerbaan gekregen van een tante, en een superdeluxe electrische treinenset van opa. En ik heb de hele dag met die knikkerset gezeten, terwijl opa met de treinset zat te bouwen en mij probeerde te verleiden. Maar helaas, heb met die knikkerbaan nog jaren gespeeld.

of de keer dat mijn vader vol trots een fiets had laten klaarzetten bij Halford, strik en al. En ik bij vertrek naar de stad al zei: "Ik krijg toch geen fiets, ik wil een Super Nintendo (5 jaar)". En ik enkel heb gehuild bij het krijgen van die fiets. Sta je als ouder met je goede bedoelingen in een volle fietswinkel. Maar ik kreeg de fiets, zo verstandig was mijn vader dan wel IMHO (jaar daarna voor mijn 6e verjaardag toch een SNES gekregen).

Zelf gaat het om het idee dat ze iets krijgen.... en dat ze er iets aan hebben en het niet binnen een dag in de hoek ligt te verstoffen. Voor sommige items (fiets, console) heb ik best wat meer over. Voor andere kinderen doen we inderdaad 10 a 15 euro. Maar als we een dikke set met autootjes kunnen scoren voor 8 euro, ga ik geen extra kado's meer kopen.

@BJBoes die ga ik onthouden :D Al heb ik nog geen (schoon)zussen of (schoon)broers met kinderen.

[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 30-10-2017 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:06

-tom-562

Oliesjeik

Playa del C. schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:30:
@Daniel36 Mee eens. GTA heeft inderdaad bepaalde dingen die ik ook minder geschikt vind voor onder de 16. Sommige ouders gaan wel wat ver door bijvoorbeeld speelgoedgeweren niet te accepteren (jij ook lijkt het?). Het was voor mijn eigen groepje vroeger één van de leukste dingen, elk een neppistool of geweertje en dan rennen en schieten. Dat zit toch wel wat in jongens en is naar mijn idee juist goed om te laten doen en te ontwikkelen. En totaal onschuldig als je er eerlijk over nadenkt. Net als stoeien, racen, enz. Wij gingen vroeger als 14-jarige op een oude herenbrommer zonder helm over modderheuvels crossen. Als volwassene race ik nu niet in mijn auto met doorgeladen uzi rond (in het echt). Ik snap dat dit n=1 is, maar ik denk niet dat kinderen gewelddadig worden van het spelen met een neppistooltje. Eerder van gescheiden ouders die elkaar elke nacht verrotschelden en slaan. Of bepaalde afwijkingen bij de geboorte, waardoor de hersens niet goed werken.

Bij mijn eigen kinderen is het idee dat ze juist alles wel meemaken en kennen. Zo vloek ik bewust in de buurt van mijn kinderen. Niet overdreven en niet keihard, maar een binnensmondse gvd of een holy crap hier en daar. Het zijn voor mij slechts woorden. Die overdreven moderne beschermende cultuur hou ik niet zo van. En vaak gecombineerd met dure cadeaus. Ik wil juist graag dat mijn kinderen zo snel mogelijk ook de vloekwoorden en 'verkeerde' dingen leren kennen, zodat ze er juist goed mee om kunnen gaan. Ook het liefste meisje uit de straat weet hoe kinderen worden gemaakt en wat de ergste vloekwoorden zijn. Volwassenen vloeken vrij veel trouwens en dat gaan de kinderen later ook zeker doen. Hoe meer je het verbiedt of verwerpt, hoe leuker het voor de kinderen is.
Offtopic:
Pff, als ik vroeger niet met speelgoedpistolen mocht spelen, dan was mijn jeugd een stuk saaier geweest :o Ik heb samen met mijn buurtgenootjes/vriendjes heel wat imaginaire genocides gepleegd :+
Ontopic:
Als ik zelf terug kijk, was ik altijd het meest blij met simpel speelgoed (een klappertjespistool met een oude leger overall of camouflage kleding, LEGO etc.). Echt duur speelgoed heb ik nooit gehad, meestal was dat dan van mijn opa en oma of spaarde ik dat zelf bij elkaar (Lego technic 8880 b.v. 8)).

[ Voor 7% gewijzigd door -tom-562 op 30-10-2017 11:48 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:59
-tom-562 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:46:
[...]

Offtopic:
Pff, als ik vroeger niet met speelgoedpistolen mocht spelen, dan was mijn jeugd een stuk saaier geweest :o Ik heb samen met mijn buurtgenootjes/vriendjes heel wat imaginaire genocides gepleegd :+
Ontopic:
Als ik zelf terug kijk, was ik altijd het meest blij met simpel speelgoed (een klappertjespistool met een oude leger overall of camouflage kleding, LEGO etc.). Echt duur speelgoed heb ik nooit gehad, meestal was dat dan van mijn opa en oma of spaarde ik dat zelf bij elkaar (Lego technic 8880 b.v. 8)).
Een stok was voldoende haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
BJBoes schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:36:
zelf heb ik gelukkig geen kinderen, daarin tegen mijn broer heeft er 3! tis al weer 3 jaar geleden dat ik in de winkel stond en ik absoluut geen enkel idee meer had wat ik ze moest kopen! om het bedrag gaat het me niet ik weet ze zijn met alles blij. Maar ken je dat gevoel dat ze inmiddels alles al hebben? Ik wel namelijk!

Ik had dan als oom ook maar besloten het anders te doen 3 jaar geleden! ik had de 3 bij elkaar geroepen en gemeld dat ze van hun oom van het jaar geen cadeautjes hoefden te verwachten. enigszins werd ik natuurlijk direct diep bedroeft aangekeken, logisch natuurlijk! Echter had ik ze vrij snel weer happy.

Ik had ze namelijk het volgende voor gelegd: ze mochten een dag lang iets uitzoeken waar ik ze mee naar toe zou nemen! De eerste kwam al snel met het idee "bioscoop?", waar op ik zeg als je naar de bios wil gaan we naar de bios! de 2de met een overdekte speeltuin, waar p ik zeg als je naar de speeltuin wilt met z'n 3 dan gaan we naar de speeltuin! De 3de was nog aan het nadenken! inmiddels was mijn schoonzuster aan het mee luisteren en die zag ik echt bedenkelijk kijken. toen was daar de oudste bij wie de ogen begonnen te twinkelen die zegt "pretpark??". Mijn schoonzuster keek nu verschrikt en zag ik inwendig schreeuwen "NEEEJJJ!!!!", waar op ik antwoord als je met z'n 3 naar een pretpark wilt dan gaan we naar een pretpark!

Uiteraard was toen t hek van de dam en kreeg m'n broer ze slechts met moeite weer stil! Maar dat idee hierboven word dus nu al 3 jaar lang met succes uitgevoerd! T voordeel is dat je niet meer krampachtig hoeft te zoeken naar een cadeau, nadeel t kost wat meer! ander voordeel ... ze zijn je eeuwig dankbaar!
En hier houden ze vast veel betere herinneringen aan over dan "oom BJBoes gaaf een van de 36 cadeautjes".

Dit kan je inderdaad doen als coole oom, maar niet bij alle kinderen die je viavia een beetje kent en toch bij op een verjaardag belandt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R20141016
Oorlogje spelen met buurtkinderen O+
Of wat dacht je van https://nl.wikipedia.org/wiki/Pijltjes_schieten. _/-\o_
Lekker goedkoop cadeau voor je neefje/zoon :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 14:10
rsmits007 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:06:
Oorlogje spelen met buurtkinderen O+
Of wat dacht je van https://nl.wikipedia.org/wiki/Pijltjes_schieten. _/-\o_
Lekker goedkoop cadeau voor je neefje/zoon :*)
Pylkebûs! om Pylkjes te schieten.... Al wisten wij vroeger niet dat dat gewoon Fries was :+
PVC-buis + pijltjes maken = dikke lol. Of sommige witte bessen die er precies in pasten waar je nog veel harder mee kon schieten... Of een klein spijkertje in het pijltje :+

Maarja, das allemaal gevaarlijk tegenwoordig. En je hebt bij Action van die piepschuim-pijltjes voor die Nerf-guns voor een euro per 20 dacht ik. Dat zijn de kosten ook niet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WillemAtHome
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-07-2024

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

Waah schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:19:
[...]

Pylkebûs! om Pylkjes te schieten.... Al wisten wij vroeger niet dat dat gewoon Fries was :+
PVC-buis + pijltjes maken = dikke lol. Of sommige witte bessen die er precies in pasten waar je nog veel harder mee kon schieten... Of een klein spijkertje in het pijltje :+

Maarja, das allemaal gevaarlijk tegenwoordig. En je hebt bij Action van die piepschuim-pijltjes voor die Nerf-guns voor een euro per 20 dacht ik. Dat zijn de kosten ook niet
Met dat Nerf spul mis je dan wel weer dat je bij mensen door openstaande ramen pijltjes naar binnen kan schieten. Witte besjes ook gaaf.

Het duurste cadeau dat ik voor de kinderen gekocht heb is een nieuwe fiets a 100 euro toen hij 5 werd en niet meer met zijwieltjes hoefde te fietsen.
Normaliter komt de waarde van het cadeau voor mijn eigen kinderen niet boven de 40 euro. Als ze iets groots willen kopen dan moeten ze dat maar verdienen met klusjes of zakgeld.
Overigens storten we wel iedere maand automatisch op hun spaarrekening voor de studie.

Kado's voor kinderen van andere komen niet boven de 10 euro.

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
.... die zegt "pretpark??". Mijn schoonzuster keek nu verschrikt en zag ik inwendig schreeuwen "NEEEJJJ!!!!", waar op ik antwoord als je met z'n 3 naar een pretpark wilt dan gaan we naar een pretpark!
Ben JIJ met die 3 kids naar een pretpark geweest? Dat is een mooi gebaar, ook voor je broer en schoonzus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
gielie schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:26:
Kinderen zijn blij met alles en niks, afgelopen weekend de verjaardag van mijn zoontje gevierd (3 jaar). En zoals altijd veel te veel gekregen en waar speelt hij op het laatst mee....... het inpak papier, zo simpel kan het zijn.
Exact zoals het vroeger bij onze zoon ging. Toen in zijn eerste 3 jaren kreeg hij ook waanzinnig veel speelgoed. Echt de kamer vol met zooi. En hij is in december jarig, kan je nagaan dat dat absoluut niet mijn favoriete maand is :/ Ik heb zelf nooit meer dan 20 euro uitgegeven aan andere kinderen, eigen cadeaus volgens mij tegen de 100 euro en z'n komende 6e verjaardag krijgt hij een Lego treinset cadeau a la 80 euro zonder andere tig cadeaus. Dat hebben we ook verzocht aan anderen, maak het niet te gek, net als met sinterklaas/kerst.

Wat hij van die spullen van jaren terug heeft gespeeld? Ruim de helft niet iig, veel is al verkocht en alleen de echt persoonlijk gemaakte spullen zijn er nog en treintjes/auto's en wat puzzels. Dat zijn dan ook de dingen die hij echt leuk vindt. Als hij ouder is en vriendjes hebben van ouders dikke consoles gehad? Leuk voor ze, hij krijgt het niet.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
joopv schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:50:
[...]

Ben JIJ met die 3 kids naar een pretpark geweest? Dat is een mooi gebaar, ook voor je broes en schoonzus.
inderdaad de afspraak is dat ze een dag met mij mee gaan ... ja dit jaar was t de efteling! mijn broer is ook meegegaan zo is er altijd een begeleider extra bij voor als 1 van de 3 niet in een atractie mag of durft of wil!

de jaren daarvoor was het noorder dieren park en wildlands adventure zoo ( der wou toen een oma mee die toevallig het plan van haar zoon had opgemerkt. en lekker dicht bij woont in emmen. de tekst naar de 3 van mijn moeder was dan ook "maar als je nu noorder dieren park/wildlands neemt ... dan kan je oma ook mee")

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het probleem in huize PWM is dat ik het zelf allemaal veel te mooi vind :+ Mijn vrouw word er gek van. En soms kan ik het gewoon niet helpen.

Dan loop ik langs de Intertoys en zie de grote Duplo treinbaan in de etalage. En 10 minuten later zitten we thuis te bouwen. Slecht voorbeeld natuurlijk, ik probeer te verbeteren.

Voor verjaardagen en sinterklaas proberen we nu altijd 1 echt kado te doen. En vragen ouders dat ook. In plaats van stapels vol.

Nu alleen papa nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Ik had ze namelijk het volgende voor gelegd: ze mochten een dag lang iets uitzoeken waar ik ze mee naar toe zou nemen!

[...]

+1

Of het meer kost hangt helemaal vanaf waar je heen gaat en wat je anders gekocht zou hebben. Je moet behoorlijk luxe op reis gaan om duurder uit te zijn dan die PS4.

Maar hier is belangrijkste cadeau voor de kinderen va 3 ook van dien aard. Het is begonnen omdat m'n dochter bij m'n ex ver weg woont en we elkaar (te) weinig zien, dus als ik haar zie we sowieso gelijk leuke dingen ondernamen, wat al snel een citytripje samen werd. Dat heb ik bij m'n oudste zoon ook zo ingezet, deels omdat hij ook wilde wat z'n zus had, deels omdat het sowieso ook voor mij leuker was dan *weer* een of ander stuk plastic waar ik over kon struikelen. Het kan beetje uit de hand lopen qua kosten, maar als ik er zelf van geniet

Zoonlief is volgende week vrijdag jarig (wordt 5). Zijn cadeau's van mij:
- bordspel (Ticket To Ride First Journey O+ )
- weekendje weg met nachttrein naar Wien, met bezoek aan natuurhistorisch museum (dinosaurussen!), dierentuin en reuzenrad

Dat weekendje hebben we afgelopen weekend gedaan. Uitputtend en duur, maar perfecte vader-zoon quality-time, we houden er beide leuke herinneringen aan over - en uitgelezen kans om weer af te spreken met een vriendin van me die ik jaaaren niet meer gezien heb, en toevallig ook zoon heeft van zelfde leeftijd als de mijne.

Vorig jaar iets vergelijkbaars gedaan met Berlin, jaar daarvoor Brussel+Antwerpen. Met m'n dochter naast die twee o.a. ook naar Paris en Roma geweest.

Ik las ergens dat ervaringen meer waard zijn dan dingen. Sowieso heeft hij dingen zat en idd, met paar uitzonderingen (Lego bijv) gebeurt er veel te weinig mee. Totdat z'n broertje eraan zit natuurlijk :')

Dus ja, hij loopt rond in tweedehands kleding, heeft geen smartphones of playstations - maar heeft met papa ondertussen aardig deel van Europa gezien. Kwestie van prioriteiten. Mocht het ooit significant krapper worden qua geld gaan ze ook nog leren liften :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:56
Icephase schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:21:
Ik geef mijn kinderen liever een cadeau van € 80,- dat jaren meegaat (bijv. Lego of Brio) dan van € 20,- dat na 3 dagen stuk is of in de hoek ligt te verstoffen. Dat kun je helaas niet altijd van tevoren inschatten (zeker niet bij andere kinderen) maar het is wel een goed hanteerbare vuistregel.
Daarom is Lego zulk mooi spul, ook voor een tientje kun je blokjes kopen die weer met iets anders gecombineerd kunnen worden. Het zijn geen prullen, zeker als je het simpel houd en 'ouderwetse' blokjes haalt.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
PWM schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:17:
Het probleem in huize PWM is dat ik het zelf allemaal veel te mooi vind :+ Mijn vrouw word er gek van. En soms kan ik het gewoon niet helpen.

Dan loop ik langs de Intertoys en zie de grote Duplo treinbaan in de etalage. En 10 minuten later zitten we thuis te bouwen. Slecht voorbeeld natuurlijk, ik probeer te verbeteren.

Voor verjaardagen en sinterklaas proberen we nu altijd 1 echt kado te doen. En vragen ouders dat ook. In plaats van stapels vol.

Nu alleen papa nog.
Dat is het natuurlijk ook het geval. Er is meer besteedbaar inkomen om leuke dingen mee te doen en ouders blijven ook zelf steeds meer kind (een goede ontwikkeling imho). Er zal dus ook speelgoed gekocht worden omdat ze het zelf ook leuk vinden. Ik vind het superzand van mijn nichtjes ook geweldig als ik er mee mag spelen.

Afbeeldingslocatie: https://static.boredpanda.com/blog/wp-content/uploads/2015/09/father-son-comics-lunarbaboon-137__700.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Seriph op 30-10-2017 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

vso schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:34:
@The Eagle Niet aangevallen voelen , het is de gedachte die mij niet bevalt .. leef vooral hoe jij het prettig vind ;)
Geen probleem, ieder het zijne :)
[...]
En je geeft een niet jarige een kado omdat ??? |:( |:( |:( 8)7 .. wees dan consequent en vier dan geen verjaardagen meer. of geef alle kinderen straf als 1 van de 2 in zijn broek poept.

Sorry ik vind het zoals je begrijpt volslagen onzin, feest draait om de jarige ,,
Even vooraf:
1) mijn moeder is zelf lerares basisonderwijs en dus pedagogisch onderlegd. Ze zal dit niet voor niks gedaan hebben en was een kei in duidelijk maken aan ons :)
2) het was alleen toen we echt jong waren. Na de kleuterschool was het afgelopen.

True, feest draait om de jarige. Dus consequent wel vieren :)
Maar als die jarige op school trakteert aan de klasgenootjes en dat is iets kleins, zie ik niet in waarom broertje of zusje niet ook iets kleins zou mogen krijgen, als traktatie en omdat broertje en zusje speciaal zijn. Totaal niet met de insteek jaloezie de kop in te drukken ( al helpt dat uiteraard wel), maar eerder om de tweede ook deel van het feest te maken. En op een gegeven moment zijn ze oud genoeg om te begrijpen dat een jarige cadeaus krijgt en ze zelf moeten wachetn tot ze jarig zijn. Ga maar vast een lijstje maken met wat je allemaal zou willen :)
[...]

Eigenlijk is dit een strekking van hierboven je koopt veel en duur zodat het kind niet huilt maar spiraal is dat het kind meer en meer wilt en nog sneller niet gelukkkig is denk ik ..
Yup. Leren waarderen lijkt me een veel betere insteek. Zo ben ik zelf ook opgevoed :)
[...]

is soms ook gewoon lastig wat je koopt, maar ja 2 is alles wat geluid maakt en beweegt intressant .. komt vanzelf goed kind trekt vanzelf wel ergens naar toe
True, de stofzuiger in de kelderkast vind ie machtig mooi en moet ie altijd even gedag zeggen O+ Dus die keuze was heel logisch. Was vanaf dag 1 zijn favoriete speelgoed. Is ook echt een mini-miele. Maakt geen geluid en ik heb er viltjes onder gezet tegen het slepen over de tegelvloer, maar hij is er echt zo blij mee. Het is net een knuffel onderhand.

Persoonlijk ben ik trouwens meer voor lekker buiten spelen en hij gelukkig ook (wil altijd graag naar buiten) maar dat kan niet altijd. Maar als vriendjes een playstation hebben gaat ie dat hier niet krijgen. Dr staat hier een NES als ie wil, inclusief bijbehorende 50Hz TV dus hij kan duckhunten. Met Lego voed ik hem wel op (en zijn broertje straks ook) maar dat is omdat papa daar ook graag mee werkt. Dr staat hier gemoeg op zolder om een halve klas jongens sikjaloers te maken, dus dat komt goed. Geen PS, maar tot zijn middelbare school gedekt met een shitload aan Lego.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:06

-tom-562

Oliesjeik

Ik verwacht dat (mocht ik over een paar jaar kinderen hebben) dat ik hetzelfde ga hebben. Ik vind LEGO (Technic) net zo leuk :X :P , helemaal tegenwoordig met die Mindstorm dingen enzo. Idem voor RC speelgoed en uiteraard games/consoles.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@-tom-562 @PWM doe net als ik, zet een lego treinbaan en stad op zolder. Diorama kun je jaren aan bouwen, gaat nooit vervelen en ze blijven het leuk vinden :)
* The Eagle krijgt een mannenhuis, komt goed :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Laatst online: 14:11

PoweRoy

funky!

* PoweRoy gaat dit topic in de gaten houden. We hebben inmiddels al zo veel :X

Heb een dochter die aankomende donderdag 2 jaar wordt. We hebben tegen familie gezegd in welke hoek ze kado's moeten zoeken. Insteek is wat lang gebruikt kan gaan worden: duplo

Hadden voor de eerste verjaardag al met VTec ingestoken maar dat was erg optimistisch. Alleen ik gebruik het om op te bouwen, maar wordt gewoon genegeerd. De trein, die tjoek tjoek geluid maakt, is ze zelfs doodsbang van :/ Inmiddels staat het al een paar maanden in de kast, en proberen we soms om te kijken of ze het iets vind.

Zoals andere al gezegd hebben, simpel is soms beter/leuker. We hebben een klein speelgoed tentje van de ikea. Die met een zak ballenbak ballen. Daar kan ze uren zoet mee zijn.
Verder potloden en een kleur boek. Ivm verbouwing hebben een groot houten afschot in de woonkamer staan. Daar hebben we samen op zitten tekenen, dat doet ze nog steeds braaf alleen op het afschot. O+

[ Voor 11% gewijzigd door PoweRoy op 30-10-2017 16:28 ]

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septimamus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-09 07:28
Ik heb dan zelf geen kinderen maar in mijn gezin is dit ook altijd zo. 50 euro voor het kind dat jarig is en familie vrienden is rond de 15 euro. Normale bedragen naar mijn oren. Een kind verwennen met 400+ euro aan cadeaus op 1 verjaardag is wel erg veel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Tja 2de hands geven deed ik juist toen ze klein waren, maar dan juist divers en veel juist omdat je dan als ouder kan zien wat ze kiezen, en dan is rommelmarkt ideaal want ze kunnen zelf ergens op af lopen en vastpakken. naarmate ze ouder worden en het verschil gaan begrijpen tussen nieuw in doos en ingepakt zie ik 2de hands als aanvulling op sets, zoals banen van hotweels of andere meuk waar je vermogen voor neerlegt nieuw in doos

Mijn oude lego heb ik op zolder neer gezet en de kinderen mogen op hun kamer "eigen lego" , de boekjes bewaren we . Ik moet zeggen dat het lego dorp op zolder wel leuk klinkt maar .. ach het is speelgoed geen display meuk. Ik koop ook zelf lego en vrouwlief is er inmiddels ook aan verslingerd.
Zoon lief vind het leuk om te spelen terwijl dochter liever bouwt :) Ach kinderen hahahahaha.
The Eagle schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:40:
2) het was alleen toen we echt jong waren. Na de kleuterschool was het afgelopen.
Dat miste ik ;)

Maar wat mij echt verbaasd is de enorme opslag voor stukjes plastic, lego is nog geen betaal middel (net niet) maar pff je kan me niet vertellen dat zoiets wat geproduceerd word in "china" aan de lopende band zoiets als nerf echt 50 euro of meer moet kosten .. zeker niet op enorme schaal .. zoek eens naar de prijs van "Power Rangers Dino Charge Morpher" ik kan me echt niet voorstellen dat dat ding zoveel waard is .. sterker nog het is een basis onderdeel voor met 2 a 4 extra DLC achtige meuk .. als ouder ben je toch gek ... ?

Lego vind ik nog redelijk aan de prijs maar ach het is wel een redelijk vaste waarde vs in elkaar zet tijd. en lego is in mijn beleving redelijk sloop proof.

Ik kan me wel voorstellen dat je een keer een kasteel of iets groots koopt

Kwaliteit vs speelplezier tja .. sommige dingen zijn "kind robuust" en ach gaat het stuk hebben ze wat geleerd. niks heeft eeuwig leven.
Het verscheelt per kind wat je kan geven, voor mijn dochter is het lastig want die vermaakt zich nog met een tandestoker en ze is 9 ..alles wat ze leuk vind is natuurlijk wel 100,- Terwijl onze zoon van 6 echt duidelijk een "jongen" is .. ze zijn wel blij met papier en potlood.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 21:44
vso schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:34:En je geeft een niet jarige een kado omdat ??? |:( |:( |:( 8)7 .. wees dan consequent en vier dan geen verjaardagen meer.
Dit is overigens niet overal de standaard. Zelf enkele jaren in het midden Oosten opgegroeid als kind bijvoorbeeld. En het geven van cadeaus aan jarigen is daar niet gebruikelijk. Destijds nooit begrepen, op latere leeftijd vernomen dat dat kennelijk een islam dingetje is.

Ongeacht de reden, grappig is dan wel weer dat het juist de jarige is daar die cadeau's aan de rest uitdeelt. En dat maakt het als kind ook wel prettig. Klas met circa 20 kinderen betekent dus op zijn minst circa 19 verjaardagen van anderen, oftewel 19 verjaardagscadeau per jaar i.p.v. 1 :p. Vanuit het perspectief van het kind helemaal niet eens zo slecht bekeken ;).

Persoonlijk zou ik zeggen dat leeftijd voor het kind een belangrijke rol speelt in het bedrag om uit te geven. Daarnaast vind ik motivatie / doel van de besteding ook iets dat meeweegt. Voor iets dat niet alleen leuk, maar ook educatief dan wel goed is voor de gezondheid zou ik best iets meer neerleggen. Of voor iets dat meermaals met zekerheid gebruikt kan worden kan ik ook nog wel inkomen om iets meer neer te leggen. Maar voor zinloze prullaria dat uiteindelijk toch in een grote kist op zolder verdwijnt zou ik niet te veel uitgeven. De eigen kleine is op komst. Maar bij anderen, beetje afhankelijk van hoe naast de ouders zijn, besteed ik een beetje tussen de 10 - 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
psychodude schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 19:24:
[...]

Dit is overigens niet overal de standaard. Zelf enkele jaren in het midden Oosten opgegroeid als kind bijvoorbeeld. En het geven van cadeaus aan jarigen is daar niet gebruikelijk. Destijds nooit begrepen, op latere leeftijd vernomen dat dat kennelijk een islam dingetje is.

Ongeacht de reden, grappig is dan wel weer dat het juist de jarige is daar die cadeau's aan de rest uitdeelt. En dat maakt het als kind ook wel prettig. Klas met circa 20 kinderen betekent dus op zijn minst circa 19 verjaardagen van anderen, oftewel 19 verjaardagscadeau per jaar i.p.v. 1 :p. Vanuit het perspectief van het kind helemaal niet eens zo slecht bekeken ;).
top voor het delen !
Persoonlijk zou ik zeggen dat leeftijd voor het kind een belangrijke rol speelt in het bedrag om uit te geven. Daarnaast vind ik motivatie / doel van de besteding ook iets dat meeweegt. Voor iets dat niet alleen leuk, maar ook educatief dan wel goed is voor de gezondheid zou ik best iets meer neerleggen. Of voor iets dat meermaals met zekerheid gebruikt kan worden kan ik ook nog wel inkomen om iets meer neer te leggen. Maar voor zinloze prullaria dat uiteindelijk toch in een grote kist op zolder verdwijnt zou ik niet te veel uitgeven. De eigen kleine is op komst. Maar bij anderen, beetje afhankelijk van hoe naast de ouders zijn, besteed ik een beetje tussen de 10 - 30 euro.
Tuurlijk geef je wat voor de leeftijd, Toch is het soms leuk om van het ge-eikte pad af te lopen. Zo kregen ze ook een goedkoop insecte setje .. (vang bekijk en laat los) .. onderdelen zwerven rond en ze maken hun eigen spel .. toen het heel was hebben ze er plezier van gehad en nu nog steeds .. gelukkig nog niet de vergroot glas + zon optie ;)

Bij ons komt er bv geen playmobiel of andere bepaald speelgoed naar binnen, Als het gegeven word ok maar we gaan niet verder sparen,

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Wat het bij mij altijd goed deed was duplo, houten trein, magnettix, ministek (vooral de setjes met boekje en toebehoren) en bordspellen. (vooral kolonisten van catan) Toen mijn broertje kappla kreeg heb ik daar ook nog veel mee gespeeld.

Dat zijn ook dingen die niet al te duur zijn en waar je iedere keer kleine sets van kunt kopen. Je begint met 1x magnettix en als je een tweede doos hebt kun je weer meer dingen bouwen en zo verder. En blijkbaar was dit hardstikke leuk speelgoed, want dit is het speelgoed dat ik onthouden heb. Ik denk dat het zo leuk is, omdat een gezelschapsspel toch iedere keer net iets anders is. Zo ook met dingen als kappla. Je bouwt iedere keer een nieuw bouwwerk. En als je een nieuwe set hebt, is het toch weer een stuk leuker, omdat je hogere en vooral meerdere bouwwerken kunt maken.

Vind het trouwens wel belachelijk dat we blijkbaar al zo ver zijn dat je niet meer telt, als je een klein cadeautje van 5-10 euro koopt als je een kinderfeestje hebt.
Ik vind dat het vooral gaat om het geven van een cadeau. Hoe duur het is maakt niet uit. Ik geef vrienden ook 5 euro of soms 10 euro voor hun verjaardag en dat is het. Het is geen wedstrijdje wie kan het meeste geven.

[ Voor 19% gewijzigd door hoi1234 op 31-10-2017 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Oei oei. Geen kinderen hier maar ik vroeg een keer aan een klein neefje wat ie wilde hebben. Eén of andere racebaan. Kwam ik in Duitsland in een Real tegen (170 euro) en gekocht en gegeven. Wee mijn gebeente toen die verjaardag er eenmaal kwam. Vriendin kwaad, betreffende ouders kwaad. Nu bemoei ik me er nooit meer mee.
Toen ik zo tussen de 8-18 was kreeg ik overigens vrijwel altijd geld. Dat zat zo tussen de 600 gulden en 350-450 euro per verjaardag. Werd minder nadat er meer en meer familie kwam te overlijden in die jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Laatst online: 14:11

PoweRoy

funky!

Typhone schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:54:
...
Toen ik zo tussen de 8-18 was kreeg ik overigens vrijwel altijd geld. Dat zat zo tussen de 600 gulden en 350-450 euro per verjaardag. Werd minder nadat er meer en meer familie kwam te overlijden in die jaren.
Holy sjiet :X Hoeveel mensen kwamen er wel niet op je verjaardag? Hier was gebruikelijk 10 gulder, en later 10 euro.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

PoweRoy schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:58:
[...]

Holy sjiet :X Hoeveel mensen kwamen er wel niet op je verjaardag? Hier was gebruikelijk 10 gulder, en later 10 euro.
Eigenlijk alleen maar familie, maar met name opa/oma aan mijn ma d'r kant waren altijd erg gul. Volgens mij 150-200 gulden/ 100-130 euro per keer. Verder viel het altijd wel mee maar ik ging altijd trots als een pauw geld storten een week later. Gulden tijdperk was gemiddeld 25-50 gulden van ooms en tantes en alleenstaande oma altijd 100.

Nu val ik buiten de boot met cadeau's [b]geven[/b]. Ik heb er een gruwelijke hekel aan. Mensen/kinderen willen 4-5 dingen hebben waarvan er sommige soms net buiten het budget liggen. Noem het luxe, noem het zo ben ik, noem het hoe je wil ik geef dan altijd liever dat wat iemand vraagt (ook daar zijn wel ergens grenzen natuurlijk) dan surrogaat. Ik ben ooit weggehoond toen ik een PS4 aan het zoontje van een oud-collega en zeer goede vriend gaf. Manneke zeurde al een jaar en toen de Pro uitkwam kreeg hij mijn PS4 (netjes in doos) en een trits games erbij. Op die verjaardag werd ik zo'n beetje weggekeken door heel wat familie. Doel was ook niet 'kijk mij de spender zijn' maar gewoon een wens c.q. behoefte vervullen.

Sindsdien geef ik zelden nog cadeau's en mag men genieten van 5 euro in een envelop. Belachelijk eigenlijk maar sociaal wenselijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 31-10-2017 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als er een verjaardag is van een kind en wij zijn uitgenodigd, dan gaat er maximaal 15 a 20,- euro per cadeau daarvoor uit. Gelukkig hebben wij weinig kinderen in de omgang, dat maakt het misschien makkelijker. Wel moet ik zeggen dat ik vrijwel weinig dingen koop voor de vrouwlijke jarigen, ik heb werkelijk geen idee wat ik moet kopen :+

Voor onze zoon (5) vragen we meestal aan hem wat hij leuk vind. Wij geven hem bijv. een fiets, iets waar hij van kan leren (hij hekelt fietsen :P). Daarnaast wil hij graag spelen met auto's (matchbox) of lego. Maar hij kan ook dolgelukkig zijn met een dino van de action.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Typhone schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:12:
[...]

Eigenlijk alleen maar familie, maar met name opa/oma aan mijn ma d'r kant waren altijd erg gul. Volgens mij 150-200 gulden/ 100-130 euro per keer. Verder viel het altijd wel mee maar ik ging altijd trots als een pauw geld storten een week later. Gulden tijdperk was gemiddeld 25-50 gulden van ooms en tantes en alleenstaande oma altijd 100.

Nu val ik buiten de boot met cadeau's [b]geven[/b]. Ik heb er een gruwelijke hekel aan. Mensen/kinderen willen 4-5 dingen hebben waarvan er sommige soms net buiten het budget liggen. Noem het luxe, noem het zo ben ik, noem het hoe je wil ik geef dan altijd liever dat wat iemand vraagt (ook daar zijn wel ergens grenzen natuurlijk) dan surrogaat. Ik ben ooit weggehoond toen ik een PS4 aan het zoontje van een oud-collega en zeer goede vriend gaf. Manneke zeurde al een jaar en toen de Pro uitkwam kreeg hij mijn PS4 (netjes in doos) en een trits games erbij. Op die verjaardag werd ik zo'n beetje weggekeken door heel wat familie. Doel was ook niet 'kijk mij de spender zijn' maar gewoon een wens c.q. behoefte vervullen.

Sindsdien geef ik zelden nog cadeau's en mag men genieten van 5 euro in een envelop. Belachelijk eigenlijk maar sociaal wenselijk.
ik vind beide kanten van het verhaal "overkill", hoewel je zelf natuurlijk weinig aan de totaal som kan doen van wat je op een verjaardag krijgt en met meer dan 400,- is wel erg veel, je hebt weinig meer te wensen.

Als ouder zou ik me ook afvragen hoe ik dat zou beheren .. stel je kind krijgt jaarlijks ongeveer 600,- je kan een gedeelte op de bank zetten voor ??? .. dit gaat erg hard met sparen, anderzijds wil je ook niet je kind het "kado" ontnemen.

Kijk als je een nieuwe ps4 geeft met nieuwe games tja .. met het verhaal/gedachte erboven heeft voor jou geld geen waarde dus dat je dat naar anderen doet .. hmm why not. Maar zou je het doen zou ik het eerst met de ouders bespreken.. en dan is een 2de hands ps4 met (nieuwe) games bv iets beter te accepteren.

ik heb mijn dochter een ipad gegeven, hiervoor moest ze klusjes doen en hadden we klusjes via magneetjes op een bord. simpele zoals kamer vloer opruimen, tafelopruimen, tafel afruimen/dekken. wc schoonmaken en was draaien (alleen) was net iets te ver.. maar elk klusje varieerde tussen de 10 cent en 50 cent maar was ook niet elke dag beschikbaar. het heeft 2 maanden geduurt voordat we het bedrag verlaagde en meer aan gingen moedigen .. (oma deed duit in het potje) .. het was ook geen nieuwe tablet maar ze is er nu blij mee.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dven1988
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 24-01-2023
*SPAM*

[ Voor 95% gewijzigd door FeaR op 15-01-2023 18:56 ]

Pagina: 1