Toon posts:

nForce chipset!!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja jongens, mag ik alsjeblieft jullie mening vragen over de komende chipset van Nvidia genaamd nForce ???

LAAT MAAR STROMEN DIE MENINGEN :D

(dan weet ik of ik hem moet kopen of niet :D)
Afbeeldingslocatie: http://www.smilies.nl/devil/saevil2.gif

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
Ik heb pas een mening wanneer dat ding (dingen, in het geval van diverse borden) een beetje behoorlijk getest is. Aan snelheid schijnt 'ie naar het er naar uit ziet geen gebrek te hebben, maar er is meer dan alleen raw speed. En een mobo fabrikant kan om een hele goede chipset ook een flutbord bouwen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:54

Flexx

This side up

GeForce 2 MX en Soundchip in 1 op je mobo kan handig zijn als je geen x-tra video/sound kaart wil kopen.

Verwijderd

Topicstarter
jaja ik was nog vergeten te zeggen dat er hier:
www.nvidia.com

nog meer info over staat... :))

check it out :)

Verwijderd

Topicstarter
oh ja dan bedoel ik die IGP versie he :))

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 16:16

Kirpeknots

Wazzup!

Ik ben een tevreden Nvidia gebruiker.

Ik vind het toch een beetje eng dat ze zometeen Chipset/GPU/Sound gaan maken. Nog ff en ze gaan processors/geheugen maken en als ze dat zo goed doen dan blijft er nog maar 1 fabrikant over.

Niet dat het me zal weerhouden om spullen van ze te kopen als het gewoon goed spul is.

Ik denk dat de NForce een tegenslag voor een Pentium is. De enige reden om zo'n ding te kopen is zijn stabiele chipset. Als er voor de AMD ook stabielere chipsets zijn dat is de PIV simpelweg outclassed.

Value for money bij een athlon is immers veel beter.

Verwijderd

Er komt wel nog zoon bordje voor inteL...
Maar ik vind dat amd wel mooi in het licht wordt gezet nu hoor... maar ja...

Ik weet echt niet welke voordelen er zijn tov andere borden. Maar was er niet zo iets speciaals zodat de kracht van 3D meer benut en sterker benut wordt?! Ik wil er wel iets meer van weten ;)

Verwijderd

het is wel een gecastreerde video chipset volgens mij toch? geef mij dan maar het echte werk: alles los kopen zodat je van alle onderdelen zelf kunt bepalen wat voor jou het beste is :7

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:58

duderuud

Sliden is koel

Ik geloof wel dat het een HEEL snel en stabiel bord wordt, maar die onboard MX en sound (<--schijnt wel ERG goed te zijn) hoeft voor mij niet, vooral die MX-kaart niet.

De meeste knaller er toch gelijk een Geforce 2 GTS/ULTRA/3 in...zonde van het geld!

Motor-Forum.nl

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 16:16

Kirpeknots

Wazzup!

Ik heb zelf een GTS. De MX zijn grootste probleem is zijn geheugenbandbreedte. En dat is nu precies wat ze bij dit board verbeterd hebben. Ik zou me dus goed voor kunnen stellen dat de on-board MX mijn GTS gewoon voorbij fietst.

Verwijderd

Topicstarter
ja en ik ga dan nog een geforce3 kopen erbij (maybe) maar dan wou ik graag nog ff weten of je die 2 vidcards dan met elkaar kan linken via een kabeltje ofzo zodat je de snelheid en performance kan combineren...

dat hoorde ik namelijk van iemand.... kan iemand hier een beetje uitleg over geven ofzo? :) tnx in advance...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 10 juli 2001 16:41 schreef Kirpeknots het volgende:
Ik heb zelf een GTS. De MX zijn grootste probleem is zijn geheugenbandbreedte. En dat is nu precies wat ze bij dit board verbeterd hebben. Ik zou me dus goed voor kunnen stellen dat de on-board MX mijn GTS gewoon voorbij fietst.
hahaha PHAT! Afbeeldingslocatie: http://www.smilies.nl/devil/saevil2.gif

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

nforce chipset en goed mobo-fabrikant = http://www.tweakers.net/nieuws/17493?highlight=nforce

voordelen van de nforce t.o.v. bestaande chipsets is de grotere snelheid. Wanneer de beloofde stabiliteit er ook bij komt + geluid + video voor redelijke prijs (200 dollar) dan weet ik het wel. Je kan er nog altijd een leuke videoplank bij prikken als je beter specs wil, kun je ook nog een s met 2 monitoren werken. Het enige wat het voormij lastig maakt is dat msi in dezelfde periode voor onfeveer de zelfdeprijs met een dualplankje komt :?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
Het meest bijzondere aan deze chipset is dat er een dubbele geheugencontroller in zit: TwinBank. Er kunnen dus twee DDR-DIMM's tegelijk worden aangeproken middels een 128bit brede bus (4.2GB/s :9). Da's voor de on-board VGA, maar óók voor de CPU; lagere read latency bijvoorbeeld; dat scheelt echt performance. Enige nadeel is dat de ene controller maar één DIMM aan kan spreken en de ander maximaal twee. Dus hoe dat in de praktijk uitpakt als je er drie inzet weet ik niet.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Met Abbaddon eens- het is die astronomische memoryperformance die beloofd wordt dat de nForce vooral interessant maakt.
Daarnaast is er een soort L3 cache op de geheugencontroller wat ook een % of 4 uit zou moeten maken.

Wat naast de pure performance leuk is, is idd de upgradepad- je koopt in september een A7N266 en 128MB DDR en een Duron 700, en je hebt al een best aardig systeem met redelijke graphics en prima sound. Dan kun je later die 2e DDR DIMM erin zetten, een GHz+ CPU en ook nog een mooie VGA kaart.

Nu heb je de keuze tussen kaal met goede performance (760, KT133, BX etc.), of uitgebreide on-chip features, maar sloom (SiS730, i810 etc.). Met de nForce heb je beide tegelijk.

MAAAAARRRRR....... de stabiliteit moet in orde zijn. Ik geloof best dat de performance de AMD760 overtreft, maar of hij ook met allerlei andere hardware overweg kan...? Ik hoop ervoor, maar ik vrees het ergste, vooral als we het hebben over non-Nvidia VGA of sound. De 686B had al problemen genoeg, en dat was de zoveelste chip van een ervaren chipsetbakker; nVidia is een beginner. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze het in een keer helemaal goed hebben.

Oslik, blyat! Oslik!

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 21:41 schreef dion_b het volgende:
MAAAAARRRRR....... de stabiliteit moet in orde zijn. Ik geloof best dat de performance de AMD760 overtreft, maar of hij ook met allerlei andere hardware overweg kan...? Ik hoop ervoor, maar ik vrees het ergste, vooral als we het hebben over non-Nvidia VGA of sound. De 686B had al problemen genoeg, en dat was de zoveelste chip van een ervaren chipsetbakker; nVidia is een beginner. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze het in een keer helemaal goed hebben.
dat wil ik eigenlijk ook wel weten... :)

volgens mij is de BX/815 eigenlijk de enige chip die (bijna) nergens problemen mee heeft?

Verwijderd

het ziet er allemaal wel ok uit, maar jullie zijn volgens mij iets te positief over alles. laat nvidia maar eerst eens een goed en stabiel product op de markt zetten. laten we niet vergeten dat dit hun eerste chipset is. De eerste chipsets van AMD, Via, SiS, Ali en Intel waren ook niet meteen goed en vooral de southbridges geven vaak problemen(AMD 766 heeft het nauwlijks naar de markt gered, VIA 694B kennen we allemaal het verhaal van... en ook intel's southbridges hebben wel eens probs gehad).

Daarnaast is de chip ook nog eens hoog geprijst en is het maar de vraag of de verregaande integratie een goede zet is.

Aan de ene kant wel, want de borden die ik tot nu heb gezien worden voorzien van goede feats. zo heb ik van geloof ik MSI een µATX plankje gezien wat beschikte over Video Out, S/PDIF output enz. Zo'n bordje zou ideaal zijn voor de kamer PC, je kan ze dan kwijt in een klein µATX kastje en dan gooi je er 2x 128MB DDR op + een palomino, dat gekoppeld aan een mooie receiver enz geeft een ideaal PCtje wat overdag voor spelletjes en werk gebruikt kan worden en sávond als entertainment center. Dat is waar nvidia op mikt.

Maar voor ons gaat het er vooral om dat de chipset goed stabiel is en snel + overclockbaar...

Ik ga verder niks zeggen over de nForce todat de borden op de markt komen. alleen dat ik het een interssante chip vind

Verwijderd

Ik denk eigelijk dat het wel mee gaat vallen met die stabiliteitsproblemen. Een kr8igere versie van de nForce is toch geimpleteerd in de Xbox? Zou balen voor Microsoft zijn als die opeens onstabiel blijkt te zijn. Dus ik denk dat ze daar wel ff heel goed naar zullen kijken, wat ze sowieso altijd wel doen, maar toch denk ik dat ze wel ff dubbel zo goed zullen kijken, en als ze stabiliteitsproblemen bij de Xbox-versie tegenkomen die ook bij PC-versie zullen fixen.

Ik ben iig wel zeer geinteresseerd in deze mobo.

Ik denk dat ie ondanx de MX zeer snel zal zijn. De MX maakt gebruikt van het normale interngeheugen, en wel van 32 MB. Met de huidige MB-prijzen boeit dat nix. Maar als het nou eens mogelijk is om daar een hoger getalletje van te maken, zou dat nog wat leuks kunnen doen voor de performance? (dus dat je er bv. 64 MB van maakt, als je toch 500 + MB intern hebt?)
Pagina: 1