Met Abbaddon eens- het is die astronomische memoryperformance die beloofd wordt dat de nForce vooral interessant maakt.
Daarnaast is er een soort L3 cache op de geheugencontroller wat ook een % of 4 uit zou moeten maken.
Wat naast de pure performance leuk is, is idd de upgradepad- je koopt in september een A7N266 en 128MB DDR en een Duron 700, en je hebt al een best aardig systeem met redelijke graphics en prima sound. Dan kun je later die 2e DDR DIMM erin zetten, een GHz+ CPU en ook nog een mooie VGA kaart.
Nu heb je de keuze tussen kaal met goede performance (760, KT133, BX etc.), of uitgebreide on-chip features, maar sloom (SiS730, i810 etc.). Met de nForce heb je beide tegelijk.
MAAAAARRRRR....... de stabiliteit moet in orde zijn. Ik geloof best dat de performance de AMD760 overtreft, maar of hij ook met allerlei andere hardware overweg kan...? Ik hoop ervoor, maar ik vrees het ergste, vooral als we het hebben over non-Nvidia VGA of sound. De 686B had al problemen genoeg, en dat was de zoveelste chip van een ervaren chipsetbakker; nVidia is een beginner. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze het in een keer helemaal goed hebben.
Oslik, blyat! Oslik!