Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youri_ajax
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-08 17:07
Hallo allen,

Sinds de update naar High Sierra heb ik problemen met het ontwaken van mijn MacBook.

Wanneer de MacBook in slaapstand valt en ik hem daarna aan wil zetten gaat de MacBook niet aan. De toetsen lichten dan wel op en als ik de capslock aan/uit zet veranderd het indicatie lampje wel...

Heb zelfs een keer mijn NVRAM moeten resetten omdat hij helemaal niks meer deed.

Het gaat hier om een MacBook pro 15" uit 2015 (Intel iris, 256GB, 16GB ram).

Ervaart iemand hier hetzelfde probleem? En weet iemand misschien wat het probleem zou kunnen zijn.

Groetjes,

Youri

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:03
Ik zou je een SMC reset aanraden:

“Connect the power adapter to the Mac. On the MacBook / Pro's keyboard, hold down the Shift+Control+Option keys and the Power button at the same time. Release all keys and the power button at the same time – the little light on the MagSafe adapter may change colors briefly to indicate the SMC has reset.”

Dit lost dit soort vage slaap issues nog wel eens op.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aDutchCow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 09:11
Moet je m dan toevallig weer opnieuw aanzetten? Ik heb hier ook last van met mn Pro 2015 13". Heb NVRAM en SMC reset geprobeerd maar mocht niet baten.

Als het regent in mei, dan is april voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmnssn
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 18:24
Ik heb een soortgelijk probleem (denk ik) met een USB-C MBP 13" uit 2016. Onder Sierra was het: openklappen en hij werd gelijk wakker van de slaapmodus en toonde het lockscreen, waarna ik gelijk mijn bureaublad kreeg. Nu krijg ik eerst een zwart bootscreen met Apple-logo, dan het inlogscherm van FileVault en dan duurt het veel langer voor ik weer ingelogd ben. Bovendien wordt elke keer de schermhelderheid na het inloggen even heel laag en dan weer terug normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier hetzelfde probleem, MacBook Pro (Retina, 15-inch, Mid 2015).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macbook pro mid 2015; zelfde probleem, is alleen op te starten met de uit/aan knop. Rare is dat hij soms wel ontwaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeeonb
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-09 11:40
Ik heb dit probleem gekregen na de update 10.13.4 op een Macbook Pro 2017. Bovenstaande suggesties bieden voor mij nog geen oplossing helaas.
Zwaar irritant...
Is dit probleem voor jullie inmiddels opgelost? Zoja, hoe heb je dat gefixt? :P

[ Voor 15% gewijzigd door leeeonb op 07-04-2018 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youri_ajax
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-08 17:07
Verwijderd schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:39:
Macbook pro mid 2015; zelfde probleem, is alleen op te starten met de uit/aan knop. Rare is dat hij soms wel ontwaakt.
Wat mij soms opviel is dat het toetsenbord dan wel reageerde (verlichting van de toetsen hoger/lager).

Het probleem doet mij niet voor sinds dat ik geen bootcamp er meer op heb staan, ik weet niet of het daar mee te maken heeft maar raar genoeg lijkt t daar wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ontwaken uit deep sleep is hier soms ook lastig, al komt dat volgens mij door het dock.

Kan toch enkel aanraden de SMC te resetten. Dat is een nauw luisterend stappenplan dus lees goed de instructies op de site van apple voor t juiste model. For good measure evt meteen nvram legen.

Werkt dat écht niet dan zal ik later als ik thuis ben eens voor jullie kijken om te testen met een assertion. Als ie die negeert dan... Is het toch in 99% van de gevallen de SMC :+ Maar misschien dat de logs dan iets uitwijzen.

[ Voor 14% gewijzigd door WhatsappHack op 07-04-2018 14:07 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Hebben jullie niet gewoon lidwake uit staan?

In een terminal-venster geef je het commando 'pmset -g', dat laat je huidige powersettings zien. De laatste daarvan, 'lidwake' geeft aan of je macbook wakker wordt als je het display openklapt.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeeonb
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-09 11:40
burne schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 14:08:
Hebben jullie niet gewoon lidwake uit staan?

In een terminal-venster geef je het commando 'pmset -g', dat laat je huidige powersettings zien. De laatste daarvan, 'lidwake' geeft aan of je macbook wakker wordt als je het display openklapt.
Staat bij mij op 1. Is dat de juiste setting?
Pagina: 1