Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WIFI problemen door slimme meter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mvalentino
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-04-2023
Mijn ouders dachten slim te zijn om een slimme meter aan te schaffen, maar wij hebben nu last van het volgende probleem.

Steeds wanneer de slimme meter zijn signaal door gaat geven legt ie onze wifi volledig plat voor ongeveer 5 min. en als dit nou 1 keer per dag zou gebeuren had ik daar wel vrede mee gehad.
Echter gebeurt dit 2 a 3x per uur.

Onze KPN experia box V10 hebben wij inmiddels al buiten de meterkast geplaatst omdat wij dachten dat de signalen elkaar verstoorde.
Ook hebben wij wifi via een andere kanaal gedaan na een tip van KPN echter was dit allen geen oplossing voor ons probleem.

Nu is mijn vraag of jullie wellicht een goede oplossing weten voor dit probleem.

Beste antwoord (via rens-br op 19-01-2018 13:56)

Verwijderd

Ik heb geen problemen meer, wat heb ik gedaan:
Het modem staat aan de linker zijde naast de nieuwe slimme elektrometer en boven de slimme gasmeter.
Aan de linkerzijde van de electrameter heb een kartonnen plaat gemaakt die voorzien is van aluminium folie.
Aan de onderzijde van de plank waar het modem staat heb ik evenzo aluminium geplakt.
Het probleem is opgelost en heb weer optimale ontvangst.
Mvg
Hans Horbach

*knip*. E-mailadres weggehaald.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 19-01-2018 13:56 ]

Alle reacties

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:34

Onbekend

...

Weet je zeker dat jouw slimme meter 3x per uur verbinding probeert te maken om data door te sturen? Dat klinkt mij erg veel.
Ik vermoed eerder dat de Experiabox niet goed meer is, en zich elke 20 minuten reset.

Voer de volgende test eens uit:
1. Zet een WiFi-analyzer op jouw telefoon en kijk met die WiFi-analyzer of het draadloze signaal dan ook 3x per uur verdwijnt.

2. Neem nu die Experiabox naar een huis die minimaal 100 meter van jouw huis staat, en sluit hem alleen aan op het stopcontact.
3. Kijk met die WiFi-analyzer of het draadloze signaal dan ook 3x per uur verdwijnt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:04
De meter stuurt maximaal elke 15 minuten data op, en heeft continu verbinding door middel van GPRS of PLC.
De meter is waarschijnlijk niet de oorzaak van je WiFi probleem omdat deze een andere frequentie gebruikt dan WiFi. Tenzij de meter defect is, maar dan zou de netbeheerder ook geen data ontvangen.

Waarschijnlijk misdraagt de experiabox zich na de onderbreking van de spanning. Kijk of je deze kan resetten.

• Mvalentino
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-04-2023
jeroen3 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 22:07:
De meter stuurt maximaal elke 15 minuten data op, en heeft continu verbinding door middel van GPRS of PLC.
De meter is waarschijnlijk niet de oorzaak van je WiFi probleem omdat deze een andere frequentie gebruikt dan WiFi. Tenzij de meter defect is, maar dan zou de netbeheerder ook geen data ontvangen.

Waarschijnlijk misdraagt de experiabox zich na de onderbreking van de spanning. Kijk of je deze kan resetten.
Wat ik in bovenstaande bericht niet had vermeld, dat onze wifi voordat de slimme meter is geplaatst nooit problemen gaf.

Ik ga het vanavond proberen om de KPN Experia V10 te resetten, wij hebben slechts alleen een keer van de Experia V10 afgehaald en de herstel knop een aantal keer ingedrukt.

Ik ben natuurlijk ook wezen zoeken op het internet naar oplossingen, en het viel mij op dat er meer mensen zijn die hetzelfde probleem ondervinden.

Ik zal vanavond het resultaat van de reset in deze forum plaatsen.

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Ik heb geen problemen meer, wat heb ik gedaan:
Het modem staat aan de linker zijde naast de nieuwe slimme elektrometer en boven de slimme gasmeter.
Aan de linkerzijde van de electrameter heb een kartonnen plaat gemaakt die voorzien is van aluminium folie.
Aan de onderzijde van de plank waar het modem staat heb ik evenzo aluminium geplakt.
Het probleem is opgelost en heb weer optimale ontvangst.
Mvg
Hans Horbach

*knip*. E-mailadres weggehaald.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 19-01-2018 13:56 ]