geheugen kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:29
mijn pc freezed de laatste paar dagen wel extreem vaak, vaak bij het opstarten van de pc, of als ik wat installeer.

lijkt me geen driver probleem omdat het gewoon zo random is.

heb ook wel es een lange piep als ik de pc opstart.

zou mijn geheugen kapot zijn?
heb er 3 strippen van 128MB inhangen.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Is het probleem sinds een uitbreiding van je geheugen? Je kunt proberen er om de beurt 1 module uit te trekken, en dan te kijken of het probleem is opgelost.

Mocht dat niks oplossen, dan moet je met een geheugentest programma je geheugen een tijdje grondig te laten testen. Dat kan vrij lang duren, dus doe dat maar als je de rotte module niet zelf kunt vinden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• JeroenNietDoen
nee heb deze config al lange tijd dus niks nieuws.

waar kan ik zo'n geheugen proggie vinden?

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 10 juli 2001 16:18 schreef Kaap het volgende:
waar kan ik zo'n geheugen proggie vinden?
Daar moet je even de Search voor gebruiken :)

[search=memory test]
[search=geheugen test]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• JeroenNietDoen
wil trouwens effe toevoegen dat elke keer als ie vastloopt, het ledje van mijn HD activiteit vastloopt.

HD is bijna 2 weken oud, maar de vastlopers zijn pas sinds gister sinds ik met Win XP RC1 aan het kloten ben geweest.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 10 juli 2001 16:29 schreef Kaap het volgende:
HD is bijna 2 weken oud, maar de vastlopers zijn pas sinds gister sinds ik met Win XP RC1 aan het kloten ben geweest.
Tja, als het alleen met XP is dan zal het niet aan je geheugen liggen lijkt me. Geheugen test kan nooit kwaad, maar ik denk eerder dat ergens een driver niet helemaal lekker werkt met XP.

• JeroenNietDoen
euh jah maar heb het er afgegooid en ben terug gegaan naar Win ME

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 10 juli 2001 16:33 schreef Kaap het volgende:
euh jah maar heb het er afgegooid en ben terug gegaan naar Win ME
Nog erger dan XP :P

Verwijderd

Heb precies het zelfde. Alleen bij mijn ouwe computer (een pentium III 500) Alleen crasht bij mij in windows als ik muziek draai. Maar bij mij loopt die ook vaak vast bij opstarten en heb bijna altijd dat 4x aan en uit moet drukken omdat de 4x piept.

Verwijderd

Ik heb dat probleem ook zo nu en dan. Het is verbeterd door een DMX XFire ipv een SBLive erin te zetten en door mijn Savage4 te vervangen door een TNT2. Ook een extra klodder koelprut loste het probleem op. Ik heb er soms nog wel last van, maar het is minder geworden. Misschien dat er overeenkomsten zijn tussen onze systemen? Ik draai iig Win2k.

edit:

SBLive + VIA Chipset zou dergelijke crashes veroorzaken in combinatie met IDE throughput
Savage4 + VIA zou ook niet lekker werken.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 10 juli 2001 16:40 schreef Oxonium het volgende:
SBLive + VIA Chipset zou dergelijke crashes veroorzaken in combinatie met IDE throughput
Da's niet waar. Er is een bepaalde bug die met de KT133A chipset te maken heeft, maar daar zijn workarounds voor. Ik heb een KT133 met een Live en een XFire kaart, en dat draait top in Windows 2000, Linux en Windows 98SE.

• JeroenNietDoen
heb met Sisoft Sandra geheugen en HD's gebenchmarked maar niks gevonden.

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:04
Haal je HD's maar eens van je Higpoint HPT366/368/370 af, dan is je probleem verholpen denk ik!

• JeroenNietDoen
ze werken al meer als een jaar op die highpoint.

afijn back on topic...

mijn problemen zijn nog niet verholpen maar het is niet het geheugen nog mijn HD.

iemand een ander idee? ik mag hier van de "ahum" lieve adjes geen algemener topic over openen dus dan toch maar hier.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
www.memtest86.com
ffe testen, weet je gelijk of het wel/niet aan je geheugen ligt.
test duurt wel ffe (grondiger dan menig ander geheugen test proggie) dus doe het als je gaat eten f zo.

• DeZwarteKip
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mijn pc blijft af en toe ook spontaan hangen.
mijn pc speaker slaat dan aan en blijft piepen tot ik reset.
Zodra ik een 3d applicatie opstart dan is het helemaal snel gebeurt, en loopt hij gegarandeerd binnen 10 sec. vast.
Ik heb een Amd Athlon xp 1800+ op een Abit kg7-raid, met een Asus GeForce2 V7100 pro (64 mb).
Verder ook nog 256 MB DDR van Viking. Zou me geheugen kapot zijn?
Zodra ik mijn processor op 'default' zet dus 1150 Mhz dan loopt alles wel stabiel.
Ohh ja, mijn hd led blijft ook branden na een vastloper.

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
Op woensdag 11 juli 2001 18:20 schreef Kaap het volgende:
ze werken al meer als een jaar op die highpoint.

afijn back on topic...

mijn problemen zijn nog niet verholpen maar het is niet het geheugen nog mijn HD.

iemand een ander idee? ik mag hier van de "ahum" lieve adjes geen algemener topic over openen dus dan toch maar hier.
Kan heel goed je highpoint controller zijn...Ik had een mobo met een highpoint 368 met dezelfde problemen :( ..Heb nu een mobo met Promise ultra100 en verder dezelfde hardware...Nooit meer vastlopers :)

Humor moet je serieus nemen

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
offtopic:
[quote]
Zodra ik mijn processor op 'default' zet dus 1150 Mhz dan loopt alles wel stabiel.
[/quote]

Waarom loopt je processor met default dan op 11,5 * 100, i.p.v. 11,5 * 133?

• DeZwarteKip
  • Niet online
Op woensdag 06 maart 2002 10:04 schreef Proxy het volgende:

Waarom loopt je processor met default dan op 11,5 * 100, i.p.v. 11,5 * 133?
Tja...dat is nou eenmaal de 'default', heb verder geen idee waarom dat zo is.

• Abbadon
  • Laatst online: 21-08 17:57
Op woensdag 06 maart 2002 09:56 schreef Maikel_PumaCatz het volgende:
Mijn pc blijft af en toe ook spontaan hangen.
mijn pc speaker slaat dan aan en blijft piepen tot ik reset.
Zodra ik een 3d applicatie opstart dan is het helemaal snel gebeurt, en loopt hij gegarandeerd binnen 10 sec. vast.
Ik heb een Amd Athlon xp 1800+ op een Abit kg7-raid, met een Asus GeForce2 V7100 pro (64 mb).
Verder ook nog 256 MB DDR van Viking. Zou me geheugen kapot zijn?
Ohh ja, mijn hd led blijft ook branden na een vastloper.
Hoe warm wordt 't ding (CPU)? Als hij niet overdreven warm wordt kan het nog steeds aan de temp liggen; een klein deel v.d. cpu kan erg heet worden als het a) niet goed gekoeld wordt (luchtbel tussen cpu en heatsink) en b) tegelijk door een bepaalde applicatie wordt aangesproken. Collega van me had laatst ook zoiets; andere cooler en hij kon gewoon op 133MHz FSB draaien.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

www.memtest86.com

als die je geheugen goedkeurd, weet je bijna 100% zeker dat het goed werkt.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• DeZwarteKip
  • Niet online
Op woensdag 06 maart 2002 18:25 schreef Abbadon het volgende:

Hoe warm wordt 't ding (CPU)? Als hij niet overdreven warm wordt kan het nog steeds aan de temp liggen; een klein deel v.d. cpu kan erg heet worden als het a) niet goed gekoeld wordt (luchtbel tussen cpu en heatsink) en b) tegelijk door een bepaalde applicatie wordt aangesproken. Collega van me had laatst ook zoiets; andere cooler en hij kon gewoon op 133MHz FSB draaien.
mijn cpu wordt niet warmer als 38 graden. Volgens mij ligt het niet aan de warmte. Bij het opstarten van bij. 3dmark dan loopt de pc al vast na gemiddeld 3 a 5 sec. Dit lijkt me te kort om al extreem warm te worden.:?
edit:

Ik heb dat memtest gedraait, en bij test #5 loopt mijn computer vast. Krijg nu tch echt het vermoeden dat geheugen brak is.
Pagina: 1