Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:10
Mijn huidige Onky NR-717 van 4.5 jaar oud heeft het helaas begeven. Relais blijven aan en uit klikken dus er moet een nieuwe komen. Wel lastig, want het apparaat beviel eigenlijk prima.

Ik zoek een?
Receiver

Wat is je budget?
~500 euro, vorige heeft 750 gekost, maar bood niet waar ik voor betaalde.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV Series, Films, geen games, weinig gewone televisie, 80-90% komt van mijn HTPC af.

Huidige setup:

Samsung S8000 46" TV
HTPC op HDMI
Xbox 360 (weinig tot niet gebruikt)
Ziggo Horizon Box
Onkyo NR-717 met S 426 setje (5.0, geen losse sub, ook geen behoefte aan)

Oude Samsung B-6xx (gokje) zonder DTS ondersteuning in de slaapkamer. Maar is niet van primair belang.

Wat heb je zelf al gevonden?

Mijn huidige filter:
categorie: Versterkers en receivers

Ik was prima gecharmeerd van de software van Onkyo, maar heb ook prima ervaringen met Yamaha, andere merken ken ik niet, maar ben niet merken schuw. Mijn voorkeur gaat momenteel dus uit naar een Onkyo, maar als er goede redenen zijn om dat niet te doen, hoor ik het graag.

De versterker waar ik dus nu naar neig is de: pricewatch: Onkyo TX-NR676E Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
Een aantal zaken:

- Mijn vorige Onky NR-717 heb ik gekocht omdat ik 2 HDMI uitgangen wilde. De eerste gaat gewoon naar de TV, en de 2e wilde ik dmv een HDMI-over-UTP verlengsetje naar de slaapkamer leggen, om zo alle apparaten die op de receiver zaten ook in de slaapkamer te kunnen ontvangen (Xbox, HTPC, Ziggo Horizon box). Achteraf bleek dat dit niet helemaal het gewenste effect, want er werd mij in de winkel verteld dat dit tegelijkertijd kon, dat was al niet waar, daar kwam nog eens bij dat er geen audio uit de 2e HDMI poort komt... Uiteindelijk dus een poos een HDMI duplicator er tussen gehad, maar ook dit was geen succes, want de versterker stuurde vaak een PCM formaat waar mijn TV in de slaapkamer niks mee kon, waardoor ik handmatig steeds de versterker op geforceerd stereo moest zetten, en als ik dus weer in de woonkamer ging kijken, die instellingen steeds weer terug moest zetten.

TL;DR
- Zijn er receivers, welke *onafhankelijk* 2 HDMI uitgangen hebben, waarbij zowel bron als geluidsformaat onafhankelijk van elkaar (realtime) te regelen zijn? Als deze feature echt honderden euro's kost (of er voor zorgt dat ik dus een receiver moet nemen in een klasse die totaal niet nodig is, mag de wens gerust vervallen.)

- Is Dolby Atmos uberhaupt interresant voor een 5.0 setup?

- Ik wil graag mijn volgende receiver een klein beetje op de toekomst kopen (vandaar dat ik naar Dolby Atmos zit te kijken), maar heb bijvoorbeeld nu nog geen 4K setup.
Zijn er dingen waar ik op moet letten? Of kan ik ervan uit gaan dat alle receivers die HDMI 2.0 doen, ook goed 4k doen?

[ Voor 3% gewijzigd door FireDrunk op 29-10-2017 17:42 ]

Even niets...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:25
Als er op korte termijn geen verandering van je overige apparaten zit aan te komen, is het te overwegen de onkyo te laten repareren. Je geeft zelf al aan prima tevreden te zijn en eigenlijk niets te missen (buiten dan een goed werkende dubbele hdmi out).

4k en atmos is alleen interessant als je er ook de tv en speakers voor hebt. Het is namelijk niet zo dat 1080P en normale of HD surround ineens niet meer beschikbaar zijn bij films/series. Daarnaast zijn de meeste speakeropstellingen niet zo opgesteld dat je er zoveel meer uit gaat halen met atmos (denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Er heeft al iemand naar gekeken, en hij lijkt niet (makkelijk) te repareren. Die optie had ik dus al laten varen. Vergeten te vermelden.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Iemand nog een idee?

Even niets...