Op zoek naar een betere muis

Pagina: 1
Acties:

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Momenteel werk ik met een eenvoudige Logitech, ongeveer zoiets. Deze werkt prettig, maar heeft twee nadelen:
- werkt op veel oppervlakten niet lekker. Ik heb bijvoorbeeld een ongelakte houten tafel waar ik wel eens op wil werken. Niet te doen. Elke keer een muismat erbij pakken kan, maar is ook niet handig.

- Ik mis toch wel de knoppen links en rechts op de muis om bijvoorbeeld tijdens het browsen een pagina terug of vooruit te gaan.

Wat betreft het eerste punt: zou ik beter uit zijn met een laser muis? Ik lees dat deze '"gevoeliger'" is dan de optische die ik nu heb. Maar niet of die dan beter zal werken op mijn houten tafel.

Verder; ik heb gezocht welke muis op de meeste soorten ondergronden goed werkt, maar kom dan uit bij algemene muizentests waar weer op hele andere zaken wordt gelet.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-02 15:42
Ik heb een Logitech MX Master. Deze werkt met laser en doet het op tot nu toe alle ondergrond (waaronder een glazen eettafel) meer dan prima. Zitten ook meerdere knoppen op die je kunt gebruiken voor het e.e.a.. Wel wat duurder dan de standaard muis.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 20:28

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik heb deze:
pricewatch: Logitech G602 Wireless Gaming Mouse

Tot nu toe *erg* tevreden mee. Weet niet hoe 'ie op andere ondergronden werkt. (Ik werk op een trespa bureau en eigenlijk uitsluitend daarop.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:05
De Logitech marathon m705 is een aanrader!
Gebruik hem nu al meer dan 3 jaar en hij werkt nog altijd perfect. Draadloos is handig en je kan kiezen tussen 1 of 2 batterijen, waardoor je met het gewicht kan spelen

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Bedankt, ik ga de MX eens bekijken.
@unezra en smobbo: jullie geven niet aan of deze muizen het beter dan gemiddeld doen op '"slechte'" ondergronden. Daar gaat het mij juist om..

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-02 10:19

M2M

medicijnman

Een houten tafel werkt gewoon niet met optische of laser muizen. Het reliëf van hout maakt het zo dat muispointers gewoon verspringen. Dit is overigens bij alle niet-egale oppervlakten het geval.

Glazen oppervlakten zijn ook funest. Dan kan de sensor het oppervlakte door weerkaatsingen lastiger detecteren. Muismat of een analoge muis met balletje of zo'n fancy thumbmuis zijn wat alternatieven...

-_-

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-02 15:42
M2M schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 18:44:
Een houten tafel werkt gewoon niet met optische of laser muizen. Het reliëf van hout maakt het zo dat muispointers gewoon verspringen. Dit is overigens bij alle niet-egale oppervlakten het geval.

Glazen oppervlakten zijn ook funest. Dan kan de sensor het oppervlakte door weerkaatsingen lastiger detecteren. Muismat of een analoge muis met balletje of zo'n fancy thumbmuis zijn wat alternatieven...
Toch werkt mijn MX Master prima op glas en hout. Wellicht dat in het soort hout en glas verschil zit...
Pagina: 1